Meningen nodig! Een ondernemingsplan

Discussion in 'De lounge' started by MoedervanSafia, Apr 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat zouden jullie adviseren/zelf gebruiken?

1. Thuishulp-thuisassistente (uitleg zie onderaan)

2. Foodstore online (uitleg zie onderaan)

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Hoi allemaal,

Momenteel ben ik druk bezig met wat ik precies wil in het leven. Na al het solliciteren begin ik het een beetje beu te worden. Ik wil iets doen wat ik leuk vindt en geen baantjes wat niet bij mij past :(.

Ik heb enkele ideeën en zou graag jullie meningen willen horen (ik weet niet of dit in het juiste rubriek hoort haha?)

Thuishulp-Thuisassistente: Iemand die altijd voor je klaar staat qua huishouding, boodschappen, koken, oppas enzovoort. Je hebt een vast iemand voor meerdere mogelijkheden. Dit is dus bedoelt voor gezinnen/werkende ouders etc.

Foodstore webshop: Veel gebruikte producten vanuit de wereldkeuken. Zoals de japanse, marokkaanse, surinaamse etc.etc. Online te bestellen en thuis bezorgd.

Wat heeft in jullie ogen een kans of zouden jullie persoonlijk zelf willen gebruiken?

Ik doe er een poll bij.

Bedankt alvast.

2. Linx

Linx Actief lid

Oct 28, 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Ik denk dat "Thuishulp-Thuisassistente" echt een goed idee is! Ik denk dat het zo makkelijk is dat je af en toe even iemand kan bellen zo van: "goh, ik ben ziek/druk/blabla, zou je misschien even dit of dat willen doen?"

Ja, dat is echt een goed idee

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Thuishulp! Leuk idee. Echt doen. :)

4. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Echt een goed idee, zo'n thuishulp! Zou ik ook wel willen :D (afhankelijk wat het kost dan ;)

5. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    beide niet:(
    mijn boodschappen doe ik graag fysiek en de thuishulp zie ik niet helemaal voor mij. Kan ik dan alla minuut inroepen of reserveer ik continu tijd?

6. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Daar zit ik nog over na te denken haha. Het is nog tijdelijk maar een idee.

Ik werk nu fulltime en ik merk dat mijn hele huishouden een grote puinhoop is geworden. Ik ben iemand die altijd alles geordend had, schoon had en altijd de boodschappen deed. Nu pas besef ik hoeveel tijd en energie een fulltime baan in beslag neemt. Ik zou een moord doen als iemand voor mij dat allemaal kon doen en ik elke dag in een schoon huis zou komen en de waren boodschappen gedaan + eventueel extra klusjes/gekookt.

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nou idd ja! Het zou heel fijn zijn zoiets.

8. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Ja toch haha ;)

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou dat zelf helemaal niet prettig vinden.

Ik zou nooit iemand alleen in mijn huis laten, mijn boodschappen laten doen en ook nog koken.
    Dat kost mij teveel privacy.

10. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Haha het is ook natuurlijk ieder zijn eigen keuze he.. Je bent nooit verplicht om er deel aan te nemen :D

11. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik vraag me af of het wel haalbaar is wat betreft een gevraagde uurprijs etc. bij zo'n zzp thuishulp. Wil je er iets aan over houden moet je toch wel aan zo'n €30,- per uur denken en dat zou ik never nooit niet betalen voor een thuishulp. Voedingsmiddelen koop ik liever zelf in winkels en/of grotere/bekende shops (desnoods in verschillende webshops, verzendkosten zijn vaak vrij laag).

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je vroeg een mening toch? ;)

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een schoonmaakster die ik alleen in mijn huis laat; zo'n personal assistent lijkt me verder ook wel handig. Als ik toch eens geld genoeg had, had ik mij met alles laten assisteren! I could use the help.

14. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Ja dat klopt en dat waardeer ik ook!! ;)

15. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Ja ik zit ook te kijken hoe ik het 'betaalbaar' kan houden. Natuurlijk kan iemand met een minimumloon dit nooit veroorloven.. dat spreekt voor zich.. :)

16. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Zo'n thuishulp lijkt mij een geweldig idee zeker voor de mensen uit de "hogere" kringen want daar zul je dan natuurlijk terecht komen. Als ik het geld had ....

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Ik vind het ook een super goed idee!
    Maar zou het echt zo duur worden?
    Als ik het geld had zou ik er zeker gebruik van maken. :D

Maar ts wil jij dit bedrijfje opstarten en runnen of ga je zelf dan ook assisteren bij mensen thuis?

18. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    In het begin moet ik het natuurlijk zelf doen omdat ik nog geen geld heb om mensen hun salaris uit te betalen haha..

Als het 'groot' is geworden, dan wil ik het bedrijf runnen en mensen in dienst nemen. :p

19. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik vind het allebei wel goeie ideeen :) Ik zou alleen de thuishulp dinges anders noemen, met thuishulp krijg je snel de associatie met wmo-hulp voor ouderen en zieken en ik denk niet dat dat je doelgroep is als ik het zo lees (of is dit een beroepsdeformatie :) )

20. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Haha ik weet ook niet hoe ik het moet noemen. ;)

Share This Page