Cv met foto?

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat zou dus een reden zijn voor mij om het niet doen. Ik draag zelf een hoofddoek maar mijn achtergrond is niet af te leiden aan mijn naam. Zat werkgevers die je daarop al afwijzen zonder je gesproken te hebben.

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ja sowieso doen. CV's zonder foto zijn anoniemer en je wordt zo geen 'persoon' zeg maar. Makkelijker om af te wijzen dus ;) Klinkt lullig maar het is gewoon de realiteit

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik ga er niet voor naar een fotograaf. Dacht dan eerder aan een neutrale achtergrond en een foto van mn gezicht.
    Maar het voelt nog een beetje raar, of ik mezelf heel wat vindt ofzo, maar goed. ..met bescheidenheid kom je niet ver.

4. pientje1

Dat is ook niet wat ik wil.

5. pientje1

Dan kom je niet slim over nee haha

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ja ik heb wel een foto op mijn cv. En dan niet zo van "kijk mij eens" maar een lieve vriendelijke uitstraling. :) Of het werkt? Geen idee.... met en zonder ben ik weleens uitgenodigd. Wel krijg ik vaak complimenten over mijn cv dat het er mooi uitziet.

Als dat bedrijf je steeds niet uitnodigt zonder foto, zou ik het een keer met foto proberen! Nee heb je, ja kun je krijgen. Dus gewoon doen!

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Hahaha nee dat meen je niet?!! Wat erg :$ (en wat dom)

8. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bedrijven krijgen tegenwoordig veel sollicitatiemails binnen en die worden zeker in de eerste selectie ook op hun 'uiterlijk' beoordeeld. Je moet er dus wel iets van maken om de aandacht te trekken, met alleen een zwarte tekst spring je er niet uit.

Verwijs je naar een linkedIn pagina, plak dan een link in je CV
    Heb je een goede foto, doe die er dan op
    Maak gebruik van (subtiele) kleuren (bv. blauwe kopjes ipv zwarte)

Heb je een facebookprofiel met foto, doe er dan zeker een goede pasfoto bij en zorg dat er geen rare foto's op je profiel staan. Nieuwsgierige potentiele werkgevers surfen ook online en gaan op zoek naar degene die solliciteert.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik neem vaak mensen aan en heb een enorme hekel aan cv's met foto's, rare opmaak, vreemde lettertypen etc. Ik lees ook nooit de brieven. Voor mij gaat het om het cv en de inhiud daarvan. Dus gewoon lekker ouderwets opschrijven wat je gedaan hebt en je belangrijkste behaalde doelen of leermomenten erin. Geen epistel, max 2 kantjes want ik krijg honderden cv's onder ogen.

Je springt er m.i. uit doordat je geschikt bent voor de baan, niet door een kekke foto. Dat neem ik direct een stuk minder serieus. Als ik aanvullende info wil kijk ik wel op je LinkedIn pagina.

Deel Deze Pagina