Iemand die vroeger koemelkallergie had? Of nog steeds?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Mijn jongste heeft kma en ben benieuwd of hier meiden zijn die vroeger kma hadden en of ze er vanaf zijn gekomen en wanneer?

Graag jullie reactie!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik lees mee! Mijn dochter is 19 maanden en het is nog geen haartje minder..

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik vind het best lastig, de oudste heeft nergens last van en die eet gewoon alles mee.

Ik wil nu contact op nemen met een dieetiste om te kijken wat hij wel en niet mag eten, het eten is hier echt een 'probleem'. Hij is ook vrij dun, blijft niet stil zitten en eet vrij weinig.

Wat geef jij de kleine?

4. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik ha het als kind heel erg! (zo erg dat ik er bijna aan overleden ben) Maaarrr.. toen ik wat ouder werd werden de symptomen minder erg. Rond een jaar of tien had ik alleen buikpijn als ik iets had gehad. En rond mijn 18 e kon ik bijna alles wel eten zonder symptomen. En sinds een jaar of twee drink ik melk (ik ben nu 26). Maar neem ik teveel dan krijg ik een beetje buikpijn.
    Bij mijn broertje en zusjes ging dit proces veel sneller. Mijn broertje is nu 14 en kan alles eten wat hij wil. Maar mijn zusje van 19 kan het weer wat minder verdragen.

Slagroom kan ik nog steeds slecht verdragen.
    Ik vond het als kind heel erg vervelend! Altijd die vieze soya melk. Maar als ik nu kijk hoeveel dieetproducten er zijn is het nu wel een stuk makkelijker. Toen was bijna al het snoep verboden. Maar goed dat vroegen jullie niet.
    Wij thuis hebben het wel heel erg gehad. Hoor ook wel eens van kindjes die er veel sneller overheen zijn.

Groetjes

5. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Wij hadden altijd speciale boekjes waarin stond wat je mocht hebben. Een dieetiste kan die wel voor je bestellen. Goed de achterkant lezen van producten.
    Waar wij altijd op moesten letten:

weipoeder
    lactose
    alles met koemelk behalve melkzuur
    melksuiker

waren nog wat dingetjes geloof ik maar daar kan een dieetiste je wel mee helpen. Oh ja kaas is voor kinderen niet super gezond maar dat kregen wij wel vaak (calcium). Appelmoes als toetje ipv zuivel. Bakken in olijfolie. Pannekoeken kun je gewoon met water maken (ook al staat er melk op de verpakking) Dat geldt voor heel veel dingen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb een allergielijst van het voedingscentrum.nl aangevraagd met producten waar geen melk in verwerkt zit (en ook geen ei, want daar is ze ok allergisch voor). Ze drinkt nu sojamelk en voorheen friso allergycare.

Verder zit het er bij mij nu aardig ingestampt, alles gaat aardig automatisch en lees voor de zekerheid vaak de etiketten in de winkel. Ben soms wel bang dat iemand anders haar per ongeluk iets geeft want ze reageert erg heftig op koemelk (anafylactisch).

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    nada, kreeg je van kaas dan geen reacties?? Dat is toch ook van melk gemaakt.
    Toetjes eet ze hier van alprosoya, heb je veel verschillende producten van.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Mijn man had het vroeger.

Geen idee wanneer hij er vanaf was.

Nu eet hij gewoon kaas en drinkt gewone melk

9. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Nee van kaas niet. Wij hadden altijd ronde edammer. De kaas is dan zo geperst dat de lactose er al uit is. Hele jonge kaas, roomkaas, brie enz dat kon ik echt niet verdragen!

Ik had een lactose allergie misschien dat dit verschil maakt?

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja dat is iets anders.

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier ook een dochter die er helaas nog niet overheen is. ze heeft gelukkig wel een hele milde reactie dus niet zo erg als jullie kids.

donique krijgt gewoon eten en drinken en fruit. alleen bij tussendoortjes moet je erg opletten. soepstengels kan en dreumesbiscuitjes. ook crackertjes of rijstewafels. als toetjes na haar eten krijgt ze appelmoes. ik kreeg door van de dietiste dat je uit moet kijken met soja want daar kunnen ze ook allergisch voor zijn . dus die mag ze pas nu gaan proberen!

ik ben bij een dietiste geweest met donique. maar die zei niets waar ik niet al zelf achter was gekomen. alleen moest ik rustig aan beginnnen met eten geven ivm dat ze nog meer allergien kunnen hebben!

gr kim

12. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Sorry.. ik heb het even nagezocht ik had heel wat anders..

Lactose-intolerantie
    Koemelkallergie moet niet verward worden met lactose-intolerantie. Dat zijn twee heel verschillende aandoeningen, hoewel lactose (melksuiker) ook in koemelk voorkomt en ook klachten van het maagdarmkanaal kan veroorzaken (maar geen klachten van
    luchtwegen of huid).
    Bij koemelkallergie vindt een reactie plaats op het eiwit in de koemelk, bij lactoseintolerantie worden deze eiwitten wel verdragen, maar is de lactose, de melksuiker, de veroorzaker van de klachten.
    Lactose moet gesplitst worden door het enzym lactase, zodat de brokstukken opgenomen kunnen worden uit de darmen in het bloed.
    Bij lactose-intolerantie is er een tekort aan het enzym lactase.
    Omdat de lactose onvoldoende uit de darmen kan worden opgenomen in het bloed, ontstaat dan soms buikpijn, winderigheid of diarree na het gebruik van (veel) koemelk. ....Kleine hoeveelheden melkproducten geven nooit klachten.
    Lactose-intolerantie bij kinderen onder drie jaar is zeer zeldzaam, hooguit kortdurend, bijvoorbeeld na een virusinfectie van het maagdarmkanaal. Bij de geboorte heeft elk kind voldoende lactase (borstvoeding bevat nog meer lactose dan koemelk).....

Wat tussen de puntjes staat is niet helemaal waar. Want ik had het bij mijn geboorte al. En ben er ook lang ziek van geweest.
    Maar.. iets anders dus dan kma dat wist ik niet.

DUS GEEN KAAS GEVEN OMDAT IK HET ZEI!

Wij gebruikte ook altijd alpro maar toen had je alleen nog maar de vla en die was heel erg duur! Dus dat kregen we alleen voor speciale dagen.

13. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Vroeger mocht ik geen melk en ei, maar tegenwoordig kan ik het allebei (bewerkt) verdragen. Volgens mij ging yoghurt en karnemelk het snelst. Maar sinds wanneer, dat weet ik eigenlijk niet...

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Tot een jaar of 12 ben ik allergisch geweest voor melk (en nog heel wat andere dingen). Wel merk ik dat ik nog overgevoelig ben voor melk in grotere hoeveelheden. Ik zal dus niet iedere dag een kom brinta/havermout en dergelijke eten want dan krijg ik er last van. Maar iedere dag kaas, en producten waar melk in verwerkt zit gaat prima.

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Mijn jongste zoon, nu 17 had het als kind. Ook voor kippe eiwit.
    Hij is er in de pubertijd overheen gegroeid. Hij kreeg altijd soya producten en wist niet beter. Alleen op school was het wel eens zielig want hij mocht meestal niet meeeten met de tractaties. Ik had altijd een trommeltje met dingetjes die hij wel mocht op school staan. Eigenlijk klaagde hij nooit...

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn broertje en ik hadden het vroeger ook. Ik was geloof ik een jaar of 3 toen het over was. Mijn broertje iets later.
    Mijn zoontje had het ook, maar is nu 2 en hij kan met mate al wel weer melkproducten eten.

17. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb het vroeger ook gehad, ik was 5 jaar toen ik bepaalde dingen weer mocht.. ik weet niet precies meer wat, dat zou ik dan een keer na moeten vragen aan mn moeder... maar vanaf 5jaar ging het beter...

18. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wilde net de link geven! Hihi!

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit bij Finn allemaal gaat!

Had et er pas nog met mijn man over. We waren op een verjaardagsfeest met buffet en al die kids konden gewoon lekker eten...maar wie weet kan Finn dat dus allemaal niet.
    SOmmige dingen kunnen gewoon niet...en van andere (wat je niet zelf hebt gemaakt) weet je niet!

Wij lopen trouwens ook bij een diëtiste, vanaf 6 maanden gelijk al. Zij begeleid ons er goed!
    Elke 3 maanden moeten we terug. Nu rond de 9 maanden weer.
    Ben erg benieuwd...

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb koemelkallergie gehad vroeger. Speciale voeding gehad en altijd sojaproducten. Slagroom kan ik wel hebben ,maar bij teveel krijg ik er wel wat last van in de vorm van diarree en zwaar op de maag. overige melkproducten kan ik hebben. melk drink ik niet.

Deel Deze Pagina