Ik heb een vraagje. Ik ben mijn medicatie aan het afbouwen, anti-depressiva. Daar ben ik al een tijdje mee bezig om het af te bouwen, en ik ben nu toegekomen aan de laatste stap. Terug naar 0 dus. Alleen nu komen de afkickverschijnselen om de hoek kijken. Erg vervelend. Ik ben misselijk, duizelig, trillerig en moe. EN nee ik ben niet zwanger. Nu heb ik vanmorgen de HA gebeld voor advies, maar zij gaven alleen aan dat dit een paar dagen kan duren, en dat ik er even doorheen moet. Heeft iemand tips om dit enigzins te verlichten? Vooral die misselijkheid die erbij is, vind ik bloedirritant. Ik hoop dus dat iemand hier tips heeft? Of ervaring ofzo..
misschien kun je tegen de misselijkheid anti misselijkheidpilletjes nemen (als je bij de apotheek daarnaar vraagt weten ze welke)? Anders en misschien klinkt dat niet zo leuk, zou ik proberen zoveel mogelijk te slapen. Dan gaat de tjd iets sneller en ben je er zelf minder mee bezig. In ieder geval sterkte!
Ik heb het ook gehad, helaas gewoon uitzieken Zoek een prettige afleiding, zorg dat je het warm hebt, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. En sterkte!
Thnx voor de reacties dames.. Ik heb idd pilletjes gehaald tegen de misselijkheid, ben ff langs de apotheek gegaan, en ik kreeg cinnirizine? mee. Die moeten de misselijkheid en de duizeligheid een beetje verminderen. Nou ik hoop het.. En verder, ik moet erdoorheen.. Hoe vervelend ook. Maarja.. Als ik er dan doorheen ben!! Ben ik er wel vanaf!
Ik heb er ook ervaring mee en vond het best pittig. Ook misselijk,liep overal tegen aan,duizelig,MOE! Maar die misselijkheid is onschuldig gelukkig want je gaat er niet van overgeven ofzo,het voelt alleen stront irritant! Wat mij hielp was rustig aan doen,op tijd naar bed,dextro nemen zo nu en dan tegen het flauwe gevoel. Ik moet nu afbouwen van andere medicatie,ik heb zelf helaas een paniekstoornis en ik moet van de behandelaar afbouwen maar dat is nu nog niet gelukt. Paar dagen volgehouden maar gezien de situatie waar ik nu in zit is het geen doen,teveel stress en dat uit zich bij mij in paniekaanvallen. Donderdag had ik een hele erge paniekaanval,zo eng want zo erg had ik het nog nooit gehad,zo opeens tijdens het eten in de avond aan tafel. Ben toen maar mn oude dosering gaan pakken en ik voelde me binnen een uur weer bijna helemaal goed. Ik vind afbouwen vreselijk en al helemaal dat veel artsen het zo gauw allemaal voorschrijven wat maar ''verslavend'' kan werken. (ik slik nu Lorazepam tegen de paniekaanvallen,mijn tip: begin er nooit aan!!!! Eraf komen is HELS) Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt en dat de ontwenningsverschijnselen zijn afgenomen. Ik vind het echt knap van je dat je er vanaf gaat van de AD. Ik kom er helaas nooit vanaf. Zet m op,je kan het echt zonder die pilletjes en je zal je straks echt beter gaan voelen!