Cybex aton Q of Maxi Cosi Pebble?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Leaf, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hallo,

Mijn vriend en ik staan lijnrecht tegenover elkaar qua autostoeltjes! Hij zegt dat de Cybex Aton Q veel veiliger is dan de Maxi Cosi Pebble en ik zie qua veiligheid weinig verschil. Prijzen zijn ook hetzelfde.

http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/2014-1/cybex_atonq_2014-1.pdf

http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/2014-1/maxi_cosi_pebble_2014-1.pdf

Zelf ben ik voor de maxi cosi pebble omdat we al adapters hebben om de autostoel op onze mutsy evo te zetten en ik er geen kan vinden voor de cybex.
    Ik zie gewoon veel meer opties met de maxi cosi omdat deze stoeltjes gewoon populair zijn.

Maar mijn vriend is niet overtuigd en staat erop dat er een cybex komt. Eigenwijs!

Wat vinden jullie? Heeft er iemand toevallig een Cybex Aton Q?

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben de Pebble en zijn zeer tevreden. Hij past ook op het onderstel van onze kinderwagen en je wilt niet weten hoe vaak we daar gebruik van hebben gemaakt! In mijn omgeving zie ik alleen maar Maxi Cosi's wat autostoeltjes groep 0 betreft, ik ken niemand met een Cybex.

3. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cybex komt vaak wel goed uit de testen..
    Maxicosi is een heel bekend merk maar wil niet zeggen dat ze nou kei goed zijn.. Ik had de cabriofix en ik vond deze ergonomisch gezien echt belabberd.. Ik snap echt niet dat mensen uren gaan wandelen met kind in de maxi cosi.. Maar dat terzijde.
    Ik denk dat je met deze allebei geen slechte keuze maakt.. Als je adapters hebt dan zie ik verder geen problemen bij de Cybex..
    Ik kijk zelf nu naar de stokke ici sleep ofzo heet ie.. Die kan ook in ligstand enzo (ook onder andere naam te koop)

4. Kusho

Kusho Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor de Cybex aton Q. We verwachten hem pas in juli, dus kan nog niks zeggen over het dagelijks gebruik. Wel kwam dit autostoeltje als beste uit de test van de consumentenbond in Nov 2014.
    Wat wij erg prettig vonden (in vergelijking met de Maxi Cosi pebble plus) is dat het hoofdje/nekje nog net wat beter/veiliger ondersteund worden omdat de Cybex gebruik maakt van een verhard deel ter ondersteuning van het koppie en de Maxi Cosi een kussentje. En dat de zonnekap gewoon een kwestie van omhoog/omlaag duwen is, ipv lostrekken en achter de rubberen band proppen :).

Ook hebben wij gewoon adapters voor op de kinderwagen. De verkoopster gaf aan dat de adapters eigenlijk wel op alle kinderwagens pasten.

5. Louloute

Louloute Niet meer actief

Wij hebben de cybex! Ze komen idd over het algemeen beter uit de testen dan de maxi cosi :)
    De adapters die wij hebben kun je voor maxi cosi én cybex gebruiken ook al stond er in de beschrijving ook alleen maar maxi cosi. Onze cybex past er echt op :) je zou evt bij een babyzaak kunnen gaan testen voor de zekerheid :)

6. Mary T

Mary T Lid

10 okt 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus heeft de Cybex Aton Q en zij gebruikt ook gewoon de adapters die bij haar kinderwagen horen. Normaal zijn deze voor Maxi Cosi, maar ze passen inderdaad ook met Cybex.
    Ik vind de Maxi Cosi mooier, maar haar dochtertje zit wel beter/comfortabeler in de Cybex denk ik.

7. Hophop

Hophop Actief lid

3 sep 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    De adapters voor de cybex zijn dezelfde adapters als voor maxicosi. Ik gebruik de cybex met maxicosi adapters op een bugaboo kinderwagen

8. MrsW

MrsW Lid

9 mrt 2015
    14
    0
    1
    Vrouw
    customer service medewerker
    Hoogeveen
    Er werd ons in de winkel verteld dat het grote verschil tussen maxi cosi en cybex de veiligheid is als je ze in de auto bevestigt met de gordel.
    Cybex scoort even goed met gordel en op een houder, terwijl de maxi cosi beduidend minder veilig is met gordel dan met een houder.

Deel Deze Pagina