Hoi Dames, voor mijn 2e spruitje wil ik dalijk een draagzak, nu leek me die minimonkey wel iets, wat zijn jullie ervaringen?? thanx!
Ik lees mee. Ik wil ook graag een draagzak, heb de merken babybjorn, chicco, minimonkey voorbij zien komen. Wat is een goeie?
Ik heb een minimonkey te leen van mijn zusje. Haar eerste vond het heerlijk erin maar de tweede wil er met geen mogelijkheid in. Wesley wil er wel in als boxhangmatje, maar tot op heden heb ik 'm nog niet gebruikt als draagzak omdat Wesley erg klein is (Hij is nu 12 weken en sinds een paar dagen draagt hij pas kleertjes van klein uitgevallen maat 62). Als hij in de draagzak ligt vallen de flappen over zijn gezicht heen en dat vind ik zelf niet prettig. Verder is het wel een draagzak die makkelijk draagt.
ik heb een draagzak van Lodger gekocht...de 'shelter'...lijkt me erg handig, kan als wikkeldoek (in bijv een autostoeltje) en als draagdoek gebruikt worden!
Ik had wat moeite met de minimonkey in het begin. Vond het moeilijk om m'n dochter er netjes en fijn in te leggen. Als hangmatje ging het beter. En nu als heupdrager vind ik hem wel heel fijn. Verder hebben wij (via marktplaats) een babybjorn draagzak gekocht, en die bevalt ook heel goed. Vanaf 2 maandjes ofzo gebruiken we die. Alleen vind ik het dus te zwaar om m'n dochter op die manier te dragen omdat ze dan echt aan je rug hangt, en ik heb weinig kracht in rug en armen. Dus dat is voor m'n man . De heupdrager (minimonkey dus) gebruik ikzelf het meest, juist omdat m'n armen dan ontzien worden.
Als hangmatje en idd als heupdrager vond ik hem erg fijn, maar als draagdoek niet. Finn wilde er niet in. Kreeg hem ook nooit echt goed erin. Hij lag idd helemaal met z'n gezichtje onder de flappen. De Babybjorn hebben wij veel gebruikt om lekker naar de stad te gaan en je handen even vrij te hebben (niet te lang natuurlijk) Bij een volgende ga ik een knoop draagdoek kopen...
Ik heb er nog niet een, maar ik heb wel meer negatieve verhalen gehoord over de minimonkey. Het leek mij ook ideaal, maar het blijft een draagzak met minder mogelijkheden als een draagdoek, en een klik systeem ipv een knoop. Ik ga dus zeker voor een lange draagdoek vanwege de verschillende draagmogelijkheden en de flexibelheid van zo'n knoop.
Waarom geen (geweven) draagdoek? Kan je meedoen vanaf de geboorte tot.... peuter...! Veel beter voor de heupjes, minder zwaar voor jullie... en helemaal niet moeilijk!
ja ik heb dus zon lange lap maar in het begin snapte ik deze niet (heb m gekregen) en nu ik m snap is Justin er te wild voor... Ik heb ook het idee dat deze niet stevig is en echt lekker steunt het niet op mn rug/schouders...
IK denk dat een geweven doek veel fijner is, dat vind ik nu al met 5,5 maand! kijk voor meer info eens op dragen-en-voeden.nl
In ieder geval niet de lodger, wat een miskoop is dat zeg. Ze heeft er wel een paar keer ingelegen, maar niet met pret. *ze is van mei, dus veelte warm. *je draagt hem over 1 schouder heen, fijn voor een half uurtje, daarna ben je gesloopt. *je kindje ligt er zo raar in, met dr hoofdje helemaal gek. Ik heb daarna zo'n knoopdoek gekocht, vind hem heerlijk, sasha zit er af en toe nog steeds in met d'r 9,5 kilo. Het is een kwestie van goed knopen en dan zit het gewicht verdeeld over je schouders/rug.
Hoi noatje jij hier ik ben het met haar eens dat je beter een geweven draagdoek kunt kopen. Want wat een ondingen zijn die commerciƫle dragers zeg, bah! Ik hield het nog geen 10 minuten vol met mijn zoontje in de babybjorn of de babybag en met een geweven doek draag ik hem elke dag uren op mijn buik of rug zonder dat ik wat merk. Oh ja, hij weegt 9 kg en ik heb reuma waardoor ik hem moeilijk op de arm kan dragen. Maar in de doek lijkt hij gewichtloos te zijn! Je kunt, als het knopen je tegenstaat, ook een ergonomische drager aanschaffen zoals een manduca, een patapum, ergo carrier oid. Bij deze dragers zit je baby in de zogenaamde kikkerhouding. Op deze manier komt er geen spanning op de heupjes en de rug te staan zoals bij chicco en de baby bjorn wel is. En het gewicht wordt beter verdeeld waardoor jij het lang vol zult houden. Kortom, een draagdoek of een ergodrager en je zal je kindje met veel plezier, vele jaren kunnen dragen
Wat een drama, zo'n minimonkey! Babybjorn hebben we hier ook geprobeerd, maar dat vond ik dus weer helemaal niks. Veel te strak om mn lijf. We hebben nu een mei tai, en dat bevalt goed. Het gewicht wordt perfect verdeeld, en kindje kan er heel lang in. Dochter is nu 10 kilo, en ik merk het amper!