Cybex Juno 2

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Koraal82, Feb 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,283
    1,443
    113
    Ik vroeg me af wie er een Cybex Juno 2 heeft en of jullie daar tevreden over zijn? Wij hebben al een Cybex Sirona en daar ben ik erg tevreden over. Voor in mijn auto wil ik de Juno kopen. Ik rij er maar af en toe in met mijn zoon (max 1x per week). Mij lijkt dat kussen niet zo lekker zitten maar uit de testen zou dit een hele veilige stoel moeten zijn.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

2. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,478
    3,933
    113
    Female
    Wij hebben hem. Gekocht omdat het stoeltje goed uit de test komt. Zoontje (15 maanden) zit er prima in. Kussen heeft hij geen probleem mee, gaat er met z'n hoofd opliggen om te slapen. Denk dat het wel verschilt per kind of ze het fijn vinden of niet.
    Nadeel vind ik wel dat het stoeltje veel ruimte in beslag neemt en dat het kussen niet echt vastklikt. Je schuift 'm er gewoon voor en kan 'm aandrukken en dan de gordel voor langs. Je hebt zeg maar niet de bevestiging of ie echt goed zit.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vangkussen is absoluut niet veilig :( Voor meer info, stuur me gerust PB.

4. Sarax

Sarax Bekend lid

Jan 19, 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ben heel benieuwd waarom een vangkussen niet veilig is.
    Door het kussen vangen de buikspieren de klap op bij een botsing is mij geleerd en kunnen de kids niet ver met hun hoofdje naar voren klappen waardoor nekletsel beperkt blijft.
    Bij gewone gordeltjes klapt het hoofdje van het kindje naar voren bij een botsing en heb je erger nekletsel omdat de rest van het lijfje vast zit in een gordeltje.
    Dat is mij geleerd dus ben benieuwd naar jouw theorie kusjesmama.
    Zonder verder een discussie te willen openen.
    Bij een kussen hebben ze iets meer bewegingsvrijheid dus dat schijnt voor de kids ook fijner te zitten.
    Zelf denk ik er ook over om een cybex aan te schaffen, dus lees even mee ;)

5. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,478
    3,933
    113
    Female
    Als je zoekt op haar berichten heeft ze wel een aantal linkjes naar websites en filmpjes waarin wordt gezegd waarom zo'n kussen gevaarlijk is.
    Tsja, ik geloof in de betrouwbaarheid van de testen van consumentenbond en anwb (misschien naïef), en daar komen deze stoeltjes wel veilig uit.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Discussie ga ik hier op het forum niet aan, een ieder die onafhankelijke deskundige informatie wenst over dit onderwerp sta ik via PB graag te woord.

Share This Page