Hallo dames, Ik ben ongeveer 8 weken na de geboorte van mijn zoontje begonnen met het slikken van cerazette. Ik slik deze pil dus ongeveer 5 weken u maar de laatste weken voelde ik me niet fijn, veel hoofdpijn, snel aangebrand, ik werd om alles boos, kon niks met een lach als grapje afdoen. Vooral de laatste week was het erg, veel ruzie met m'n man, hij kon niks goed doen, alles wat hij zei reageerde ik heftig op, de tranen zaten erg hoog. Ook was mijn libido tot ver beneden het nulpunt gedaald, ik moest niet aan seks denken, echt totaaaaal geen behoefte aan, ik voelde zelfs een afkeer. Ook val ik maar niet af, kom eerder aan, ondanks dat ik borstvoeding geef. (Ik ben tijdens de zwangerschap ruim 30 kg aangekomen, ik had toch gehoopt dat ik langzaam wel iets kwijt zou raken, ben nu iets meer dan 10 kg kwijt, maar dat was er twee weken na de bevalling al af, verder is er niks af gegaan...) Ik ben nu 4 dagen gestopt met het slikken van de cerazette en ik lijk veel beter in m'n vel te zitten, hoofdpijn is weg, ik kan dingen veel beter handelen en heb het weer gezellig met m'n man. Geen ruzie, trek me de dingen niet zo aan. Zouden mijn klachten kunnen komen door de pil? Zijn er andere meiden die ook zulke klachten kregen na het slikken van de cerazette? En welke alternatieven zijn er behalve het condoom? Ik geef volledig borstvoeding en we willen graag nog een kindje over niet al te lange tijd, dus spiraal of implantaat vallen denk ik ook af...
Ik heb ook een tijdje cerazette geslikt ivm borstvoeding, maar ik had totaal geen klachten... Nou is dat per persoon erg verschillend dus kan het goed zijn dat dat bij jou wel het geval is, maar onderschat de hormonen na je zwangerschap ook niet, die kunnen nog een hele tijd een rol spelen! Misschien dat dat bij jou in combinatie met cerazette niet zo goed werkt..
Geen Cerazette geslikt, maar wel de pil na mijn zwangerschap. En er na 2 maanden heel snel mee gestopt, ik leek wel n heks . Sinds het stoppen voel ik me stukken beter en zijn alle heks-eigenschappen weer verdwenen
Ik gebruik ook cerazette, maar herken je klachten niet. Ga volgende maand weer over op mijn normale pil (ivm stoppen bv), ben benieuwd of ik daar iets van ga merken
Ik heb vroeger de pil gebruikt (geen cerazetta) en voelde me kortweg een stuk gelukkiger toen ik ermee stopte. Sterker nog: er ging een wereld voor me open!! (had de pil 10 jaar gebruikt) Ik denk dus dat het inderdaad van de pil kan komen, en dan zeker nog eens gecombineerd met ontzwangeren. Ben je al ongesteld geworden? Als je nog volledig bv geeft en toch op niet al te lange termijn nog een kindje wil, zou ik het erop gokken geen anticonceptie te gebruiken.
Heel herkenbaar! Alsof ik mijn eigen verhaal lees... Ik ben gestopt met de pil en we doen in het in mijn vruchtbare periode met condoom.
Helaas is dat niet echt veilig hoor Bij de oudste gebruikte we die methode alleen hadden we de marge te krap genomen en was ik nog zo dom om te denken dat je alleen rond je eisprong vruchtbaar was en een dag ervoor en erna Bij de jongste gebruikte we een veilige marge en deden we het vrijwel alleen de eerste 2 dagen na mijn menstruatie zonder en dan na mij eisprong, maar heb nu een heerlijk meisje van 10 maanden op schoot zitten, langlevend zaad en een eitje wat eerder sprong dan normaal. Normaal namelijk eisprong op dag 17 en nu op dag 13 en dag 7 en 8 van de cyclus voor het laatst intiem geweest. Maar nu weer on topic, ik herken je verhaal volkomen ts, hier gebruik ik nog wel cerazette, maar vooral omdat ik dan geen migraine heb, maar voor de rest vind ik het een drama. WIj zeggen al een beter anti conceptie kun je niet hebben, want zin heb je nooit.
Ik gebruik cerazette nu sinds een paar weken na de geboorte en ik heb tot op heden nergens last. Zowel fysiek als mentaal niet. Ik heb destijds alleen heel heftig gereageerd op de microgynon... Kwam er erg veel van aan en hield er twee jetsers van boobs aan over. Ik wil over een paar maanden wel weer overgaan op de yasmin... Die is wat zwaarder, dus wellicht in combi met andere hormonen pittig. Lastig! Wat vind je van een nuvaring? Toch lokaal hormonen, maar niet door je hele lijf en niet zo 'vast' als een spiraal.
Dat weet ik, we nemen die periode ook erg ruim hoor. En mocht ik zwanger raken vind ik dat niet erg maar liever nu nog niet. en eh... ik was bijna doorlopend ongesteld met de cerazette! Dus eigenlijk dubbel beschermd aangezien ik geen sex wil tijdens mijn menstruatie periode.
ik ken die pil niet, maar herken de klachten wel. Ik had dit heel erg van de Diana 35, ik zat zelfs tegen het depressieve aan. Na de bevalling toch weer een pil geprobeerd, de microgynon 30 en hier heb ik gelukkig weinig last van gehad. Vervelend hé
WIj zeggen al een beter anti conceptie kun je niet hebben, want zin heb je nooit. heeel herkenbaar! nuvaring werd door iemand genoemd, dat is misschien wel een optie. Geen ont-pil-gedoe daarna en veel minder hormonen. heb ik na de geboorte van mijn tweede ook even gebruikt, vond het voor een paar maanden wel te doen
Ik vond de cerazette ook verschrikkelijk. Zo'n half jaar gebruikt, blij dat ik gestopt ben. Ga het dan ook niet weer gebruiken als nummer 2 geboren is.
Voor mij ook geen pil meer. Ik word er een depressieve heks van en libido is foetsie. Ik ga nu voor Implanon. Mirena spiraaltje was geen succes voor mij.