Dochter wringt zich uit schoudergordels autostoeltje - tips?

Discussion in 'Met je kind op pad' started by Lente1986, Aug 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lente1986

Lente1986 Actief lid

Jan 17, 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Enkele maanden geleden kochten we een autostoeltje van Römer (King Plus). De schouderbanden zijn echter zeer stug. De laatste tijd maakt ons dochtertje er een sport van om haar armen onder de gordels door te halen als ze het autorijden beu is. De schouderbanden zitten al behoorlijk strak, maar ze blijft gewoon wringen tot ze eruit geraakt (berispen werkt helaas niet). Als we met 2 in de auto zitten, kan een van beiden haar beletten, maar als we alleen rijden wordt de situatie wel gevaarlijk en zijn we genoodzaakt om ons onmiddellijk aan de kant van de weg te zetten. Niet altijd evident!... Hier zoeken we dus dringend een oplossing voor. Heeft iemand een idee?

Ik zag dat er ook stoeltjes bestaan waarbij een extra gesp zit ter hoogte van de borstkas, waardoor de schouderbanden steeds op hun plaats blijven. Desnoods moeten we zoiets eraan vastmaken? Of eventueel soepelere schouderbandhoesjes maken? Anderzijds weet ik dat modificaties aanbrengen aan autostoeltjes gevaarlijk kan zijn en de garantie ook doet verlopen.

Wat zouden jullie doen?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een anti-escape (BabyPark) is een veilige en goede oplossing.
    Als je zeker weet dat je de gordels zo strak vastgemaakt hebt dat ze niet strakker kunnen, zou ik dit extra hulpmiddel aanschaffen.

Een chest clip, dat bedoel je denk ik, is in NL niet toegestaan. Zelf experimenteren met clips o.i.d. moet je sowieso niet doen, dat kan bij verkeerd gebruik grote schade toebrengen.

3. Lente1986

Lente1986 Actief lid

Jan 17, 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dank je voor je antwoord! Dat ziet er wel iets interessants uit. Nu viel het me gisteren op dat ze precies ook een klein beetje onderuitgezakt zit, dus we gaan eens kijken of het probleem niet te verhelpen valt door de schouderbanden wat hoger te laten vertrekken. Maar als het niet werkt is die anti-escape zeker een goed idee! dankje

Share This Page