Zwanger worden en maansteen, jullie ervaring/mening!

Discussion in 'Zwanger worden' started by JosjeM, Jun 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Ik wilde even peilen bij jullie of jullie ook bekend zijn met de maansteen. Op verschillende fora heb ik gelezen dat wanneer je maansteen bij je draagt je vruchtbaarheid bevorderd en dat sommige vrouwen al snel zwanger zijn erdoor. Het armbandje knapt, de bedel is kwijt o.i.d. Heb al verschillende ervaringen gelezen op fora.

Nu kon ik het natuurlijk ook niet laten om zo'n armbandje te bestellen met split van maansteen. Als het goed is krijg ik die deze week binnen.

Hoe staan jullie hier tegenover en staan jullie open voor dit soort methoden? Of hebben jullie er ervaring mee? Ik hoor het graag!

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar ook positieve verhalen over gehoord. Baat het niet dan schaadt het niet, toch? Wil er misschien ook wel eens voor kijken. Ik las dat de steen 'Jade' ook een positief effect heeft op de vruchtbaarheid.

3. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Precies, dat dacht ik ook. Ik ben heel erg benieuwd of het wat gaat doen voor mij!

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ik draag nu zeker anderhalf jaar een maansteen aan me ketting. Hij is er regelmatig afgevallen maar heeft helaas niet geholpen om zwanger te worden..

5. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Ik heb sinds 2 weken een armband met maansteentjes, rosenkwartz en jade allemaal zouden ze een gunstige invloed hebben op de vruchtbaarheid. S avonds leg ik hem voor de raam om een soort van op te laden in maanlicht. (Stond in de aanwijzing) ik dacht baat het niet schaadt het niet.

Attached Files:

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Nu ik dit topic lees denk ik er pas over na maar heb bij beide kinderen maansteen gedragen toen ik zwanger werd.

anak2 likes this.
  7. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Wat is precies het verhaal achter het knappe. En vallen van de steentjes ?

8. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Het schijnt wanneer er een barstje in de steen ontstaat of wanneer zo'n armbandje knapt dat het z'n werk heeft gedaan, dat je dus zwanger zou moeten zijn. Ik weet het ook niet precies hoor!

9. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Goh wat grappig! Is er iets met die steen gebeurd?

Oceanna likes this.
  10. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Nee precies, dat denk ik ook. Maar op een ander forum krijg ik er hele negatieve reacties op. Bijna tot het aanvallende toe, kritiek mag natuurlijk, maar doe het wel subtiel. Dus het zijn wisselende verhalen!

11. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Had je de ketting ook om die reden? Wat jammer dat het niet heeft geholpen..

12. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Nou spannend hoop dat ik veel barstjes krijg in mijn armband deze maand haha. Morgen weer beginnen met hormonen prikken en dan hopelijk volgende week de IUI

Waarom zijn ze op babybites negatief ?

13. xNadine

xNadine Actief lid

Jul 27, 2016
    383
    39
    28
    Ik ben zelf absoluut niet bijgelovig, dus ik geloof zelf ook niet dat het werkt.. misschien worden jullie nu boos op mij, maar het is totaal niet zo bedoeld hoor! Ik snap gewoon niet echt hoe een steen ervoor kan zorgen dat je zwanger word? Het bevat toch geen magische krachten? De mensen die dit wel geloven, hoe kan een steen er volgens jullie voor zorgen dat je zwanger raakt? Ik ben er oprecht benieuwd naar, ik ben niet sarcastisch. :D

nizzie86 likes this.
  14. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Haha ik ben niet boos op je hoor ;) haha

Weet je ik weet ook niet of het een fabel is of dat het misschien wel iets doet. Ik heb een armbandje gekocht onder het mom baat het niet schaadt het niet. We zien wel.. ik heb niet mijn hoop er op gevestigd of iets. Maar ach het kan ook geen kwaad om het te proberen. Ik ben normaal hierin ook vrij nuchter maar na 16 maanden en in de medische molen wil je alles wel proberen.

15. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    @anak2 Maar dat is geen antwoord op de vraag! Ik vraag mij net zoals @xNadine af wat die maansteen dan doet om het zwanger worden te bevorderen. Geeft hij hormonen af?

16. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Eerlijk gezegt geen flauw idee wat het doet. Misschien geeft het positieve straling af.. weet ik veel. Hormonen afgeven kan iedereen met logisch verstand wel bedenken dat dat niet zo is.

Ik geloof wel dat stenen wat doen als je er in gelooft. Er zijn zoveel stenen die mensen ook bij zich dragen en rust geven. Misschien is het wel gewoon het idee dat je iets bij je draagt en dat onderbewust iets met je gemoedsrust doet en de steen zelf helemaal niets doet. Dus ik zou het niet weten wat het doet

Maar ach het doet je geen kwaad dus waarom niet proberen. Als het een heel duur iets was geweest had ik het ook niet gedaan hoor.

nizzie86 likes this.
  17. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Ik heb geen idee wat de precieze werking is. Misschien is het vooral de hoop erop vestigen dat het iets doet. Het kan toeval zijn als het toevallig wel raak is.

Maar idd baat het niet dan schaadt het niet.

nizzie86 likes this.
  18. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Aha, ik snap wat je bedoelt :). Dat wanneer je gelooft dat zo'n steen rustgevend werkt, hij ook daadwerkelijk rustgevend wórdt. Ik hoop van harte dat het bij jou gaat helpen!

19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    De steen zit vol met witte "barstjes"

20. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Dank je wel ! Ik hoop het ook :) en tja naast het feit dat de armband heel misschien iets doet vind ik het er ook wel leuk uit zien hihi

JosjeM likes this.

Share This Page