Misschien is dit een heel domme vraag, maar aangezien ik een quasi groentje ben zit ik nog met heel veel vraagtekens. De reden waarom ik het vraag, is omdat tijdens de IUI werd aangeraden om nog zelf te sexen om de kansen te vergroten. Nu sinds ik de deca heb gespoten ben ik eigenlijk helemaal niet meer in de stemming om nog te sexen en dan denk ik, ach, maakt toch niet uit want we doen straks IVF. Is dit een verkeerde instelling en moet ik er dringend invliegen, of zijn de kansen toch nihil en ben ik juist om even te relaxen hierover.
Wij hebben nooit bewust seks gehad om de kans te vergroten (was hier meteen diagnose ICSI). Bij IVF / IVF ICSI wordt middels een punctie de eicel uit je eierstok gehaald. Dus dan heeft seksen echt geen zin (of ze moeten te laat zijn met aanprikken, zoals bij eigen cyclus kan gebeuren. Bij IUI ligt dat natuurlijk anders, dan heeft zelf proberen eigenlijk altijd zin.
Terwijl je Decapeptyl spuit is het beter om niet zwanger te raken omdat het afwijkingen kan veroorzaken. Je KAN dus wel zwanger raken maar is beter van niet. Kortom... Je hebt een goede reden om geen sex te willen Heel veel succes met de IVF!
Volgens mij zijn er artsen die dat weer tegenspreken of van mening zijn dat het niet zoooo schadelijk is
Decapeptyl kan in sommige gevallen juist nét dat extra zetje geven om zwanger te raken.Dat van die afwijkingen heb ik nog nooit gehoord.
-Elmo dat wist ik niet. -Zara je hebt gelijk. Het is alleen niet zo'n goed idee om het te nemen als je al zwanger bent. In TS haar geval dus geen probleem neem ik aan Ik heb het zelf meer dan 10 jaar geleden ook moeten spuiten voor ICSI en kan me er van toen niet veel meer van herinneren dus had het even opgezocht op internet. Hier is een stukje van de tekst van de website waar ik de info vandaan had. Women should use non-hormonal methods of contraception to prevent pregnancy during treatment, as this medicine may be harmful to a developing baby.
Thanks ladies, dus met andere woorden, je kan wel zwanger worden, maar het is niet echt aangeraden! Ik dacht eigenlijk dat decapeptyl mijn eigen hormoonhuishouding volledig zou stilleggen. Maar toch kunnen er eitjes rijpen?
Het is de bedoeling dat het je hele hormoonhuishouding plat legt maar net als met de pil kan het soms misgaan. Maar ik zou me als ik jou was zeker geen zorgen maken hoor.