Hoi meiden, Hier een heen en weer van zorgen en weer goed moed hebben: ik heb nu 6 dagen puregon gespoten, vanavond de 7e en morgen 1e echo, nu heb echt constant een soort van ongi krampen en sinds vrijdag ook veel steekjes in mijn zij. Ik herken die steekjes wel van het eerdere spuiten. Er gebeurd dus van alles van binnen maar ik me wel zorgen dat ik 'te veel' reageer. Als ik echt een maaltijd eet, krijg ik daarna ook last van mijn buik. Hebben jullie daar ook ervaring mee? Ergens lijkt het me wel logisch als er meerdere follikels groeien dat je dar goed voelt, eerder voelde ik 1 follikel ook al goed. Maar we kennen elkaar, desondanks onzeker onzeker en nog eens onzeker.
Het is allemaal erg gevoelig, maar ik kan van mezelf niet zeggen dat ik de follikels voelde. Ik was 'opgeblazen'. Had geen last met veel eten.... gelukkig nooit gehad.... Het kan natuurlijk wel. Als je aan beide kanten 10-20 blaasjes hebt met vocht waar mogelijk een eicel in zit (follikels), dan heeft dat ruimte nodig Ik hoop voor je dat alles goed gaat ! Succes. Groetjes, Danielle
Linda kan me je onzekerheid voorstellen...je voelt gewoon dat er van alles gebeurd en je weet nog niet precies hoe en wat. Zit helaas niks anders op dan de echo morgen af te wachten. Ik las ergens anders al dat je veel drinkt (probeer zo'n 3 liter op een dag te drinken....ik sleepte toendertijd van de flesjes spa mee waar ik telkens slokjes van nam...ik ben van nature al niet zo'n goede drinker...tja...roseetjes, maar dat is nu niet handig ) en als je lichaam aangeeft dat je bepaalde dingen minder makkelijk kan, gewoon aan toegeven. Ik merkte ook dat ik moeite had met bukken en dat soort dingen...had daarbij echt steken in mijn buik. Bij de echo van mij toen was te zien dat het tegen overstimulatie aanzat, maar met voldoende rust en geduld is het helemaal goed gekomen (zie banner). Pfff, kon je de tijd maar vast weer iets vooruit draaien, he. Hou vol meis, doe lekker rustig aan (lekker met je beentjes omhoog) en succes morgen met de echo! Groetjes, Erna.
Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden, net even op de fiets naar de stad geweest, ik moet echt voorzichtig doen anders doet het zeer. Fijn dat het jullie bekend voor komt! Het stelt me wel een beetje gerust gelukkig. Nou nog 1 nachtje en dan weten we meer. In ieder geval doet het z'n werk! Vraag me alleen af of het niet heel erg snel is, nou hopelijk ga ik jullie snel achterna! Ik meld me morgen nog wel!
Linda....... Heel herkenbaar hoor. Ik voelde ook heel snel mijn eierstokken. Dat word alleen maar meer.En idd zelfs op de fiets. Ook met tillen voelde ik het.Daar moest ik toen voorzichtig mee zijn werd mij verteld. Succes met je echo
Yes, hier goed nieuws! Rond de 10 follikels zowel links als rechts (dus 20), sommigen rond de 10 mm. Het was een goed echobeeld zei de arts! De assistent heeft ook inmiddels gebeld, de uitslag van het bloed kwam overeen met de echo dus ik moet door blijven spuiten met dezelfde dosis. Donderdag weer voor controle. Spannend hè maar nu ben ik wel wat positiever! Had trouwens vanacht goed geslapen (door jullie bemoedigende woorden!) dus ik heb wel wat minder buikpijn, ben benieuwd hoe het vanavond gaat. De arts zei ook rustig aan doen. Hebben jullie altijd volledig gewerkt tot aan de punctie, gezien de klachten van nu zal het nml. nog wel erger want ze moeten nog wel twee keer zo groot worden. Kan me bijna niet voorstellen dat ik dat dan trek 8 uur lang werken maar we zullen zien, vandaag gaat het ook best goed. Bedankt nogmaals voor jullie berichtjes!
Een mooi aantal meid! Aangaande je vraag over het werken... je moet doen waar je je goed bij voelt. Bij mij was het zo dat ik me op de dag van de punctie heb ziekgemeld en daarna alleen maar gekomen ben als het ging. Ik moet eerlijk zeggen dat de vermoeidheid na de punctie, veroorzaakt door de Progestan/Utrogestan, voor mij verreweg de grootste belemmering was om te werken. Heel veel succes en hopelijk snel op naar een mooie nieuwe echo! Liefs, Josien
Ik ben na de punctie een week ziek geweest. Maar dit is voor iedereen verschillend. Kijk hoe je je voelt.En luister goed naar je eigen lichaam. Ik zat toen tegen een overstimulatie aan.Dit was na de punctie.Voor de testdatum.
Jeetje heftig he, begin nu echt de snappen wat ze bedoelen met een zwaar traject. Wist trouwens niet dat die Utrogestan ook zulke bijwerkingen had, moet zeggen durf me ook nog niet echt verder te verdiepen, waarschijnlijk een beetje zelfbescherming. In ieder geval ga ik jullie adviezen opvolgen! Jullie ook veel succes meiden!
Ik liep op het moment van spuiten en punctie in de ziektewet ivm mijn rug. Dus ik was op at aan het werk. Kon gaan zitten wanneer ik wilde. De dagen na de punctie heb ik niet gewerkt. Ook had ik het verteld op mijn werk dus er zou zowiezo rekening gehouden met mijn diensten. Een mooie score trouwens ,hopelijk duurt het niet zo lang meer voordat je de punctie hebt. Succes meid. Gr. Lydia
Ik zit er ook aan te denken om er gewoon vanuit te gaan tussen punctie en tp niet te gaan werken, misschien kan ik wat werk meenemen naar huis, thuis in je joggingbroek zitten toch wat fijner en dan kan je af en toe even rusten. Dan probeer ik nu tot de punctie te werken hoewel dat al zwaar is. bijna 1 uur heen en 1 uur terug in de auto pppfff. Nou nu eerst maar eens duimen dat ze mooie door groeien en dat er niet te veel bij komen. Het steekt flink dus er is wel wat bezig.
Goed nieuws Linda! Laat ze maar mooi groeien. Wat betreft werken, doen waar je je goed bij voelt. Aantal mensen op mijn werk waren op de hoogte en kon wel beetje aangepast werk doen, werd wel rekening mee gehouden, maar gaf dit zelf ook goed aan. Tussen punctie en tp heb ik 1 dagje moeten werken en was toen ook uit de zorg gepland (werk in ziekenhuis). Na de tp en ook toen ik wist dat ik zwanger was paar dagen ziek thuis geweest; ivm de overstimulatie (waarbij de klachten nog verergerden door het zwangerschapshormoon) kon ik een paar dagen echt niet werken, uberhaupt nauwelijks lopen van de pijn. Je hoeft er niet al te veel last van te hebben, wil je geen schrik aanjagen, maar trek op tijd aan de bel en neem je rust! Succes op naar de volgende echo en naar de punctie!
Super dat je eitjes mooi groeien, ik heb gewerkt tot de dag van de punctie en de dag na de punctie weer aan het werk gegaan, beide keren, bij een TP ben ik de dag erna gewoon gaan werken en bij de andere TP hebben we een weekendje weg geboekt en heb ik veel gerust, beide mislukt dus kan niet zeggen of het beter is te rusten of niet. Denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren, gaat het niet dan gewoon niets doen, bij mij ging alles goed en voelde ik me goed. Succes donderdag, is mijn eerste FM!