Vandaag in ronde 12 beland en vraag me af wat er elke maand fout gaat. Afgelopen ronde naar ons idee weer netjes geklust (dag 9,12, 13=positieve ovulatietest,14 en 15). Maar klussen wij wel lang genoeg door na positieve ovulatietest? Hoe lang klussen jullie door? En om de dag of elke dag?
Ikzelf klus om de dag heel week 2 en de helft van week 3, schijnt dat er een dag tussen moet zitten voor de kwaliteit van het sperma, weet niet of dit waar is.. Vind het zelf ook wel goed zo haha, iedere dag is iets wat je na 5 jaar niet meer zo heel snel doet dus dan word het voor mij zo verplicht Ik zie wel dat je een regelmatige cyclus hebt! Is het zaad van je vriend/man al eens onderzocht??
Ja dat is onderzocht en was erg goed (man trots ). Ik heb zelf inwendige echo gehad en uitgebreid bloedonderzoek, uitslag ook goed. Denk dat wij ook weer om de dag gaan klussen. Op een gegeven moment probeer je alles, maar het helpt toch niet. Vind het alleen moeilijk om in te schatten hoe lang na positieve ovulatietest door te klussen.
Ik had toen ik zwanger raakte op dag 9 een positieve ovulatietest. Geklust op dag 9 meteen na de positieve ovulatietest en op dag 10. Op dag 9 's avonds voelde ik mijn eisprong volgens mij al, dus was dag 10 denk ik voor niets (temperatuur veranderde ook). En toen was ik zwanger. Na het klussen 10 minuten met mijn benen omhoog blijven liggen. Deed ik hiervoor niet zo. Na 3 jaar toch op deze manier zwanger. Zie dat je hebt geklust op 9, 12, 14, 15 terwijl je een positieve ovulatietest had op 13. Probeer het eens op 13, misschien heb je ook na een positieve ovulatietest al zo snel je eisprong. Weet natuurlijk niet hoe je dit voorgaande rondes hebt gedaan.
Bedankt voor je reactie! En wat fijn dat je na 3 jaar spontaan zwanger bent geworden. In die 3 jaar wel al veel meegemaakt zeker wat het zwanger worden betreft? Op dag 13 hebben we ook geklust en ik blijf ook altijd even liggen. Ik word er een beetje moedeloos van, want heb al zoveel geprobeerd. Denk dat we meer niet kunnen doen. In de zomer gaan we terug naar de gyn en dan iui.
het is in ieder geval fijn dat alles al is onderzocht! maar wel vervelend dat het dan zo lang duurt zeg! haha ja mannen zijn erg trots als ze horen dat het zaad goed is,, hoor ook vaak dat als het niet lukt dan zal het probleem wel bij de vrouw liggen.. mannen ego zeker ? Snap eigenlijk niet waarom dat als je een kinderwens hebt niet eerst alles word onderzocht,, zo raar dat je een jaar moet wachten! denk dat als je eraan begint en weet dat alles goed is je veel geruster er aan begint, maja dan ga ik tegen de mening van artsen in
Ben het met je eens. Nu zijn veel koppels een jaar bezig om daarna te horen dat het niet zomaar zal lukken. Maar dat zal wel te duur zijn. Ben er ook iets te naief ingestapt, had niet gedacht dat het zo lang zou duren. Tis niet leuk om zo te denken, maar het is beter om in je achterhoofd te hebben dat het minimaal 1 jaar kan duren.
het zal inderdaad te duur zijn.. maar ik hou er ook al rekening mee dat het lang kan duren, anders ben je zo teleurgesteld iedere keer! Hoop voor jou dat je binnenkort een positieve zwangerschapstest in je handen hebt! het mag er nu toch wel eens van komen Maar doorklussen na je eisprong is denk ik niet echt zinvol.. max. 2 dagen denk ik,, je bent het vruchtbaarst de dag voor je eisprong en de dag van je eisprong zelf. 5 dagen voor je eisprong ben je trouwens al vruchtbaar.. maar die 2 dagen heb je het meeste kans.
hoi leentje, gisteren ben ik bij de huisarts geweest voor het bevolkingsonderzoek en terwijl zij bezig was heb ik de vraag die jij hier stelt ook gesteld. Zelf heb ik het ook het idee dat we misschien niet lang genoeg door klussen na een positieve ovulatietest. Mijn huisarts gaf aan dat 'men' tegenwoordig teveel bezig is met wanneer de eisprong is (testen en temperaturen) en dat het daarna geen nut meer heeft om zwanger te worden. Ze vertelde dat het eitje meer dan genoeg kans heeft op een bevruchting als je om de 2 dagen vrijt vanaf het moment dat je niet meer ongesteld bent tot het moment dat je weer ongesteld moet worden. Zaadcellen blijven 48 uur in leven dus als je op maandag zou vrijen zou het daarna weer op woensdag 'moeten'. Daarnaast vertelde ze dat die ovulatietesten alleen maar zonde zijn van je geld als je een regelmatige cyclus van 28 dagen had omdat je ei dan in de meeste gevallen altijd op dag 14 springt. Ik was er eigenlijk een beetje door van in de war want ik dacht juist dat het beter was als je elke dag of om de dag zou vrijen. Daarnaast weet ik ook niet of het voor iedereen geld maar wij gaan het deze maand in ieder geval zo proberen, dus ik ben benieuwd.
@ Petra: Toevallig dat je dat gisteren gevraagd hebt. Tja die ovulatietest raadt elke arts af, geloof ik. Tegen mij is het ook gezegd en ze hebben gelijk, maar ben bang dat ik anders mijn eisprong mis (terwijl ik het heel goed voel ). Er wordt idd geadvisseerd om om de dag of om de 2 dagen te klussen. Elke dag zou niet goed zijn voor de zaadcellen, maar dat ligt dan ook weer aan de kwaliteit van de zaadcellen. De gyn zei tegen ons dat we beter om de dag vrijen, maar vooral omdat mijn man moeite heeft om dagelijks te presteren.
haha het was ook niet de enige vraag want nu ik er toch was voor dat onderzoek heb ik gelijk een heel scala aan vragen op haar afgevuurd over zwanger worden Ze raadde de ovulatietesten niet echt af maar zei alleen dat het zonde is van het geld omdat je het makkelijk kunt uitrekenen. en ja over wanneer je wilt klussen of wat het beste is...dat weet je toch nooit. De een wordt zwanger als ze 3 weken lang elke dag vrijen en de ander wordt zwanger als ze maar 2x hebben geklust. Het is gewoon afwachten...dat stomme wachten....en kijken wat er bij jullie goed voelt.
De gyn zei ook meteen: zonde van je geld! Hij adviseerder vanaf dag 10 tot dag 20 om de dag te vrijen, dat zou echt meer dan genoeg moeten zijn. En vrijen wanneer je zin hebt, niet wanneer het moet. Nou dan word ik niet snel zwanger, want heb de laatste tijd niet meer zoveel zin .
hm, ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb een regelmatige cyclus, maar had al heel vroeg m'n eisprong. Normaal zou je dan zo'n ovulatietest nog niet eens hoeven doen. Ik ben de ovulatietest meteen gaan gebruiken toen ik niet meer ongesteld was en toen zag ik wat de goede dag was. Dag 14 zou in mijn geval echt te laat zijn om te klussen. Je hoeft ze met een regelmatige cyclus waarschijnlijk niet iedere maand te gebruiken, omdat het dan vast wel elke maand gelijk is. Maar heb je je eisprong heel vroeg, dan mis je hem toch echt met die ovulatietest. Ik heb trouwens veel gehad aan de volgende site: Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting Die houdt alles in de gaten, temp, slijm, hoe voel je jezelf etc. Ik ben pas 3 maanden voor ik zwanger raakte echt gaan tempen enzo. Ik wilde wel graag zwanger worden, maar maakte me er in eerste instantie niet zo druk om. (niewe baan, opleiding, man naar afganistan, kon dus ook wel ff wachten zeg maar). Wilde net naar de dokter gaan toen het dus niet meer nodig was. Ik gebruik nu trouwens persona als anticonceptie, maar is ook handig om te gebruiken als je zwanger wil worden en op de eerste aanschaf na is het goedkoper dan ovulatietesten. PERSONA Index Succes dames.