raad

Discussion in 'Zwanger worden' started by lilliby, Jan 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilliby

lilliby Actief lid

Dec 28, 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    hallokes,

heb eens een vraagje van een vriendin van mij, ze is 35j en zou graag nog een kindje hebben na een jaar proberen is het nog niet gelukt en haar huisarts heeft duphaston voorgeschreven maar is dat niet om je regels op te wekken? haar gyn heeft al testen gedaan bij haar en haar ventje maar alles zou inorde zijn! en hij denkt dat het gewoon de leeftijd is! maar haar vraagje was of ze toch niks zou kunnen vragen om een zwangerschap te bevorderen want het duurd nu al zolang! zou ze clomid ofzo kunnen nemen?

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    duphaston ken ik niet... kan ik dus niets over zeggen.

clomid heeft alleen maar nut als zij geen eisprong heeft. en ik vrees dat het idd de leeftijd zal zijn. als er al onderzoeken gedaan zijn en daar niets uit bleek. verder weet ik niet of zij al naar een fertiliteitsarts is geweest? misschien kan die haar verder helpen.

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    even gegoogled: http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

Zwangerschap en kinderwens
    Ongewilde kinderloosheid kan onder andere komen doordat eigen hormoonproductie tekortschiet. De balans tussen de verscheidene hormonen luistert erg nauw. Door een verstoring daarvan kan de eisprong (ovulatie) uitblijven of kan de baarmoeder in een slechtere conditie zijn, om een bevruchte eicel te laten innestelen. Soms merkt u dat u geen menstruatie meer heeft, of is de menstruatie erg onregelmatig.

Als u dydrogesteron gebruikt gedurende tien tot veertien dagen per cyclus van vier weken, kan een normale cyclus zich herstellen. Uw arts schrijft het vaak in combinatie met een oestrogeenhormoon voor.

Verder wordt dydrogesteron ook wel toegepast bij een dreigende miskraam. Bij steeds optredende miskramen achter elkaar is Duphaston ook wel gebruikt vóór de zwangerschap. Het zou net als het lichaamseigen hormoon progesteron een beschermend effect op de zwangerschap hebben. Helaas is dit effect niet voldoende aangetoond. Daarom wordt het bijna niet meer bij dreigende miskramen gebruikt.
    Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij zwangerschap en kinderwens

dit is informatie over duphaston. dus niet om je menstruatie op te wekken.

4. lilliby

lilliby Actief lid

Dec 28, 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    5mare5 mercikes voor zo snel te antwoorden! zal het zeker eens doorgeven aan haar!
    zo'n arts dat je noemt is da zo'n gyn die zich bezig houd met vruchtbaarheidsproblemen?

groetjes

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Een feriliteitsarts houdt zich voornamelij bezig met vruchtbaarheidsproblemen.

Duphaston wordt ook vaak gegeven als de menstruatie uitblijft, de werking van hierboven kende ik niet.

Clomid wordt alleen voorgeschreven door een gyn. of fert. arts. Het wordt voornamelijk gebruikt als je zelf geen eisprong hebt. In mijn geval slik ik clomid omdat mijn cyclus onregelmatig is, ik heb wel gewoon een eigen eisprong.

Het kan ook de leeftijd zijn, misschien nog even geduld hebben al is dat moeilijk en anders misschien nog een afspraak met haar gyn. maken om verder te kijken.

Share This Page