Ik heb vorige jaar oktober een spontane miskraam gehad. Volgens de vk was het een 'windei' (ze heeft de weefsels bekeken die ik had bewaard). nu heb ik in februari een curretage gehad omdat er weer niets bleek te zitten. de eerste keer was ik zo'n 9 weken 'in verwachting', de tweede keer zo'n 10 weken. Nu heb ik het gevoel dat ik weer in verwachting ben (zelfde symptomen als bij de eerste twee keer) terwijl ik geen menstruatie heb gehad tussen mijn curretage en nu. Is het mogelijk dat ik weer in verwachting ben? op 20 februari heb ik mijn curretage gehad en op 1 maart bloedde ik eigenlijk al niet meer. Als het zo is dat ik in verwachting ben, dan ga ik me weer enorm zorgen maken dat het weer mis gaat of erger nog dat ik misschien toch een soort afwijking heb waardoor er geen babietje kan groeien in mijn baarmoeder... Is er een reden aanwijsbaar voor het zwanger zijn van een 'windei'?
hoi, ja je kunt best alweer zwanger zijn nu. Ik zou maar een test doen. Zonder dat er onderzoek is gedaan kun je geen uitspraak doen of er sprake was van een windei. Als je vaker een miskraam hebt gehad ( twee keer of meer) kom je wel in aamerking voor onderzoek naar de evenutuele oorzaak van de miskramen, als je dat tenminste wilt. Meestal komt er niets uit zo'n onderzoek, dat wil zeggen dat de artsen dan zeggen dat je "pure pech" hebt gehad. Er gaan toch heel veel zwangerschappen mis helaas in een vroeg stadium. Het ligt bijna nooit aan jou dat het misgaat, meestal is het een vruchtje met een chromosoomafwijking dat al heel snel stopt met groeien. Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen wel goed, dus je hebt wel goede kansen nu! Doe een test, en als die positief is, maak je niet al te veel zorgen (ik weet dat dat makkelijk gezegd is hoor) en vraag om een vroege echo, dan heb je duidelijkheid! Mirjam