Hormoonverandering, ontpillen of toch al bekkeninstabiliteit

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sientje, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Hallo Dames,
    Ik heb geen idee of jullie mij een antwoord kunnen geven, maar kan het verder op internet niet echt vinden, dus ik probeer het toch maar even.

Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik extreme bekkeninstabilteit gekregen, om een lang verhaal kort te maken, ik kamp nog steeds met de naweeën..echter kruipt het bloed waar het niet gaan kan, en na overleg met mijn huisarts (hij gaf aan dat ik niet perse meer kans heb op weer bekkenproblemen,en dat ik een keizersnede enzo mag kiezen etc)
    besloten we toch te stoppen met de pil.
    Maar, ik ben nu 1.5 week gestopt met de pil,en de klachten zijn vertienvoudigd, ik heb echt extreme bekkenpijn, mijn rug en bekken echt waardeloos, de uiteindelijke vraag, kunnen dit ontpillingsverschijnselen zijn, of geeft dit aan dat elke hormoonwisseling mijn bekken al belast?
    En kan ik nu gewoon weer aan een strip pillen beginnen, om te kijken of het daaraan ligt, en is het dan gelijk veilig?

Een moeilijke vraag, maar alle informatie is welkom, alvast bedankt.
    gr. Sarina

ps. ik zal natuurlijk ook contact opnemen met mijn huisarts.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sarina,

wat vervelend dat je zoveel last hebt gehad en nu nog hebt van bekkenpijn. Ik weet niet of het door het ontpillen komt, dat zal de tijd moeten leren. Je hebt wel grote kans dat elke hormoonwisseling je bekken belast, en dat je daardoor nu al weer zo'n last hebt.
    Als je nu met een nieuwe strip begint (direct) is de eerste strip niet veilig. Dan moet je daarnaast condooms gebruiken. Je kunt ook kijken hoe je deze 4 weken zonder pil doorkomt om het een kans te geven. Ik zou zeker contact opnemen met de huisarts en misschien ook wel met een gynaecoloog, die kan misschien een uitspraak doen of het echt van het ontpillen komt en wat je zou kunnen verwachten in een eventuele volgende zwangerschap.
    Sterkte ermee!

Mirjam

Share This Page