cyclus 20 a 23 dagen!!!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by bessyscooby, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bessyscooby

bessyscooby Nieuw lid

Oct 25, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenacht,

Ik ben inmiddels 7 maanden gestopt met de pil en ben erachter gekomen dat er tussen mijn 1ste dag van mijn menstruatie en laatste dag voor nieuwe menstruatie 20 a 23 dagen zit. Nu heb ik ovulatie testen gekocht en wijzen niks uit alleen controlestreep. Nou lees ik op het internet dat je bij 20 dagen cyclus geen eisprong zou hebben? Maak me hier heel erg druk om omdat wij echt heel graag een kindje zouden willen krijgen. Kan het zo zijn dat ik misschien ovuleer tijdens menstruatie. Zo ja kan ik dan ook die testen doen tijdens menstruatie. Ik weet het niet meer hoor hoe het allemaal zit?

Oja en is het misschien handig om 1 maand ovulatietesten te doen of is dit onzin??

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Liefs
    Chantal

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

een cyclus van 20-23 dagen is erg kort maar niet te kort. Als je regelmatig deze cyclus hebt heb je zeer waarschijnlijk wel een eisprong hoor! Ik zou gewoon een maand proberen met ovu-testen. Succes en ben je ook gestart met foliumzuur?

Mirjam

3. bessyscooby

bessyscooby Nieuw lid

Oct 25, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor het reageren, ik slik inderdaad foliumzuur.

Mijn cyclus is iedere maand anders verschilt tussen 20 en 23 dagen. Kan het zo zijn dat ik ovuleer tijdens menstruatie? En moet ik dan het beste een volledige maand die ovulatietesten doen iedere dag?

Ben zo dat je reageert, geeft toch een geruster gevoel. pfff :)

groeten,

chantal

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee, je ovuleert zeker niet tijdens een menstruatie. Ik zou een dag of 6-7 na de eerste dag van je menstruatie beginnen met ovu-testen.

Mirjam

Share This Page