Ik heb al een topic geopend over dat ik overtijd ben. Ben in nov 2012 gestopt met de pil. Heb de pil maar 1,5 jaar geslikt. Ik werd in dec ongesteld, en in januari echt ernstig ongesteld (kon niet eens lopen). Sindsdien niets...nu heb ik eind maart 1 druppel bloed/roze afscheiding ontdekt dus ik dacht eindelijk het gaat voortzetten maar helaas na een week nog steeds niets. Heb 7x getest en bloedtest gedaan, negatief. Vroeg mij af of dit nog ontpillen is...ik heb elke dag krampen soms messtekingen, jeuk en 24/7 eetlust. Zolang er geen menstruatie is heb ik ook geen eissprong gehad klopt dat?
Kan idd ontpillen zijn. Je krijg inderdaad pas na je eisprong een menstruatie (of niet) Je weet dan eigenlijk pas achteraf wanneer je eisprong is geweest. Dus als je nu ongesteld wordt, ongeveer 2 weken geleden. Sommige meiden voelen het op een gegeven moment of je kunt ovulatietesten doen om er achter te komen. Als je heel onregelmatig ongesteld bent is het soms erg lastig en voel je vanalles wat iets kan zijn. Ik had helaas ook en maakt het allemaal net iets lastiger. Bij mij was de oorzaak maar een paar keer een eisprong in een jaar. ;(
Heb jij je al onderzocht? Ik zou echo onderzoek willen kunnen ze naar je eitjes kijken enzo. Ik vind de artsen triest hier, ze wachten op het uiterste met alles tot het te laat is. Zijn die ovuluatietesten betrouwbaar?
Het duurde bij mij bijna 10 maanden voordat ik weer een normale ongi had gehad van 1x de prikpil te hebben gehad. Blijft bende allemaal. Ontpillen was een drama, dacht ook dat ik zwanger was met alle pijn en klachten maar bleek niks te zijn. Hoe dat precies zit met de eisprong weet ik niet, ik neem idd aan geen ongi is geen eisprong maar goed dat kun je denk beter aan het ziekenhuis vragen
Wat vervelend met dat ontpillen ik vind dat ze dit VERPLICHT erbij moeten zeggen als ze de pil voorschrijven. Wist ik veel dat het zo een ellende en ook nog eens psychische stress meeneemt. Ik werd zelfs gestoord dat ik dacht...ojeej ben gewoon onvruchtbaar.
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen! Ik heb allerlei forums af zitten struinen en informatie websites i.v.m de pillen van tegenwoordig. Ik weet niet welke pil je gehad heb maar des te langer je de prikpil gebruikt des te langer het duurt voor je weer vruchtbaar bent en kan dus ook gebeuren dat het niks meer word Goed voorgelicht tegenwoordig! Maar goed ik hoop dat het nu wat is want ik heb nu sinds een paar dagen last van me onderbuik, en sinds gister inene spontaan misselijk en krampen rechts onderin maja we zien allemaal wel
Ik heb wel last van me tepels, zijn wat gevoeliger maja aan de andere kant mijn eisprong was rond donderdag of eerder dus miss is het wel te snel om symptomen te hebben, ik heb geen idee. Voelt alsof ik ongi moet worden maar dat is pas de 18e dus dat vind ik ook weer erg vroeg om die kwaaltjes van me menstruatie te hebben :s
Het is even afwachten!...ik zou er niet mee bezig zijn, probeer wel foliumzuur en tenisbloemolie te slikken...helpt wel een handje
Als je ovulatietesten nauwkeurig uitvoert zijn ze betrouwbaar ja. Ik heb weinig echt positieve gehad en klopt dus ook.. Wel kan het zijn dat de eisprong en je ongi niet precies 14 dagen is. Bij mij vb maar 12 dagen.. Wisselt een beetje. Ik ben met mijn 'klachten' naar de gyn geweest. Hele lange cyclus en ovutest uitslagen(laatste hoefde hij niet eens te zien). Ik kreeg een pil mee om ongesteld te worden en dan moest ik beginnen met clomid die helpt om het eitje te laten groeien en springen. Maar omdat ik die maand net wel mijn ei had gevonden, hebben we besloten om 2 weken na de eisprong aan te kijken. Of ik dus echt ongesteld werd na 2 weken (tijdens de afspraak nog 1 week) of zwanger was. Of dat het geen eisprong was en dan die pil zou slikken om mijn ongi op te wekken. Ik was dus zwanger, van de enige eisprong in het halve jaar. Wel vruchtbaar dus, maar weinig eitjes. Snap je het een beetje? Alleen kun je niet zomaar naar de gyn. Meestal laten ze je wel een jaartje wachten of je moet echt een paar keer extreme cyclussen hebben, dan misschien wat eerder.
Nou meiden, een update. Ik kreeg ineens zoveel stekingen en pijn, ik heb ook een enorme buikje gekregen. Ben doorverwezen naar gyn met geluk van mijn ha, en ik ben zwanger! Echt heel vreemd dat de testen negatief waren...het is een wonder
Dus als ik het goed begrijp... als je ongesteld word, heb je dus zeker weten een eisprong gehad? Bij mis namelijk het geval dat ik ook heel onregelmatig ben.. Op 1 maart een echo gehad voor controle spiraal, en hier kwam zei erachter dat ik geen goed eisprong zou hebben... Spiraal is meteen verwijdert en 2 dagen later 4 dagen bloed verloren (menstruatie? Normaal anders ook rond die dag) Maar nu tot nu toe nog helemaaal niks.... ik begin me af te vragen of er daarom geen goede ei te zien was..
Wauw, dat is super!! En hoever ben je dan? @lievemama Daar kreeg ik ook niet echt een duidelijkheid antwoord op. Ze zeggen dat een ongi een afgebroken ei is zeg maar. Maar ik heb wel gehad dat ik geen duidelijk ovutest en getest van begin tot het einde, dus wel 40 dagen ofzo, maar wel ongesteld. Misschien is een niet goed gegroeide ei ook wel een reden dat je toch ongesteld wordt? De ha zegt het bij mij al anders als de gyn...
Hoi Ing88, Ik heb nadat ik stopte met de pil nog 6 maanden mijn menstruatie gehad en toen 4 maanden niet, en sinds dec heb ik mijn menstruatie terug... Ik heb in die periode 1x onwijze buikpijn gehad waarvoor ik zware pijnstiller had gekregen... nu ben ik ook aan het twijfelen, ben ik zwanger of niet... heb met moeite een echo verwijzing gekregen, en met moeite bedoel ik dat ik voor gek verklaard word maar goed moet het toch zelf betalen (eigen risico, zorgverzekering) dus schrijft hij hem toch uit maar huisartsen... pfff ga nooit meer naar de mijne behalve als ik half dood lig te gaan, wat een eikel heb ik... Gewoon staan voor je rechten, jij voelt het beste wat je lichaam zegt... maar het kan best komen door het ontpillen, maar ook dan heb je het recht om het zeker te weten!! sterkte!! liefs Lysette