Hi dames, Ik vond wel een aantal oude topics terug over zwanger worden op latere leeftijd maar geen open forum. Vandaar dit topic. Wie heeft nog een zwangerschapswens op latere leeftijd. Wij hebben al 3 kindjes maar de wens naar nog een laatste kindje is nog heel groot en na 3 miskramen wordt dat gevoel er niet minder op. Ik word straks 41 en heb wel twijfels. Kan het nog wel en tot welke leeftijd blijven we proberen? En wat zijn dan de reacties van anderen? Lijkt me leuk om er met anderen over te kletsen en ervaringen te delen.
Ja hoor why not ben zelf ook niet de jongste meer (38) Heb in april me spiraal laten verwijderen en in een soort van mirena crash gekomen heb zelfs al gedacht dat ik in de overgang was voor mij never nooit weer een spiraaltje dus. me man zou zich dan laten helpen maar we wouden samen nog een kindje! En wat anderen voor mening hebben maakt toch niks uit
Ik ben zelf een kind van oudere ouders en heb daarom zelf besloten: tot mijn 38e proberen en niet verder. (Ook omdat ik mijn portie miskramen ook wel gehad heb en fertiliteitstrajecten) In de directe omgeving 2 kids met down (beide moeders > 38) en dat schrikt mij toch wel af. Ik zit zelf met jonge kinderen terwijl mijn ouder al 80+ is. Ik zit met de zorgen om een oudere ouder (mijn pa is 2 jaar geleden overleden), terwijl mijn vriendinnen ouders hebben van begin 70. En ik mis het enorm dat ik t niet kan delen daardoor. Dat is wel iets dat ik je mee wil geven. Als kind merkte ik t niet hoor die oudere ouders. Maar combi zelf jong gezin en oudere ouders is niet ideaal.... ik wou dat ik meer leeftijdsgenoten om mij heen had waarmee ik dat kon delen zeg maar....
Hoi hoi! Hier een mama van 39 (bijna 40)! We hebben er drie (van 1,3 en 5) en mijn man wil heel graag nog een vierde. Ik twijfel nog…maar stiekem lijkt het me wel heel mooi en stoer om 4 kindjes te hebben. We zijn nog niet aan het proberen, maar wellicht komende cyclus? Ik ben nu ongesteld . Ik zit op Facebook bij een 40+ en zwanger groep en daar zijn tal van voorbeelden van vrouwen die boven de 40 natuurlijk zwanger zijn geworden, het kan echt wel! En hoe lang je het blijft proberen is aan jullie natuurlijk. Het positieve is dat je wel nog zwanger wordt en nu maar hopen dat het blijft plakken. Zou leuk zijn om je te blijven volgen!
Jep hier met 38 knoop doorgehakt voor een tweede, helaas endometriose dus lukte niet, inmiddels 41 en aan de laatste ivf ronde. Vooraf zou ik dit nooit zo gekozen hebben, ik veroordeelde zelfs vrouwen van 35+ eigenlijk in mijn hoofd, maar.. dingen lopen soms anders in het leven...en er was nog zoveel ruimte, liefde en plek (en juist nu ook rust) voor nog een kindje.. Ik moet zeggen dat ook niemand mij 35+ schat (hoelang zou dat nog duren haha) en mijn man geen enkel issue ziet in obze wat hogere leeftijd nu. Ikzelf zie de beren nog steeds wel hoor en dat blijft een beetje strijd tussen diverse gevoelens én verstand Tja en dat t met 38 niet gelijk lukt dan.. dan verleg je de grens wel steeds verder. Bij dochter duurde het ook 2 jaar, achteraf ook al die endo maar dat wisten we toen nog niet).
Ja hier ook! Vind het een hele lastige beslissing, nu nog wel of geen kindje. Zie idd veel beren op de weg... Maar de wens is ook groot. Wilde vroeger ook geen kinderen na mijn 35e, liever al niet na mijn 30e haha. Ik was 29 toen ik mijn man leerde kennen, na 2 jaar samen besloten om voor een kindje te gaan. Dat duurde een paar jaar en onze oudste zoon is geboren toen ik 35 was. Daarna hebben we een afgebroken zwangerschap gehad met 15 weken vanwege een niet levensvatbaar meisje. Toen ik 37 was is onze 2e zoon geboren en nu ben ik 39. Mijn grootste angsten zijn een kindje dat niet gezond is, of mijn lichaam die blijvende schade houd. En de impact die dat heeft op onze kinderen. De zwangerschap wordt sowieso zwaar, had bij beide een hoge bloeddruk en bij allebei ingeleid met 38 weken. En last van bekkenpijn wat nog steeds niet helemaal weg is en spataders in liezen en vagina wat echt geen pretje is ook. Mijn spiraal is verwijderd, want de wens is groot. Maar mijn angsten ook, dus nu houd ik de seks even af... xD