hallo allemaal, gisteravond heb ik positief getest!!!!!!!!! ik ben er zo blij mee!!!! Ik vraag me alleen 1 ding af. Normaal gesproken begint de zwangerschap op dag 1 van je laatste menstruatie, en als je op je volgende NOD test, ben je 4 weken zwanger. Toch? Nu heb ik een cyclus van precies 5 weken. dat betekend dat ik 2 weken geleden mijn eisprong heb gehad. En mijn eitjes zijn vast niet in die extra week, een stukje extra ontwikkeld, toch? Als ik nu dus 2 weken geleden bevrucht ben en 5 weken geleden ongesteld ben geworden, moet ik dan met de ontwikkeling van mijn kindje rekenen op 4 weken of 5 weken? En kan ik zeggen dat ik 4 of 5 weken zwanger ben? Groetjes, Marlies
Gefeliciteerd!!! Alsje 2 weken geleden je eisprong hebt gehad, ben je nu 4 weken zwanger! Uiteindelijk zal bij een echo echt blijken hoe ver je bent. Maar vooralsnog zou ik zeggen (ongeveer, kan altijd een dag of wat schelen ) 4 weken
oke, bedankt voor je reactie! Dan ga ik dat ook gelijk even op mijn profiel instellen groetjes marlies
Je rekent terug naar de dag van je eisprong (als je precies weet wanneer die was) en daar tel je twee weken bij op. Dat is je zwangerschapsduur. De uitgerekende datum is de dag van je eisprong + 38 weken.
Hoi mar9, dat had ik ook.. mijn cyclus duurt ook altijd 5 weken.. en ik dacht dus dat ik al langer zwanger was, maar uiteindelijk haalde ze daar na de eerste echo mooi een week vanaf.. nu ben ik 18w4d veel plezier in deze bijzondere tijd!! bij jou ook de eerste? Groetjes Wiety
Hoi allemaal, bedankt voor de reacties, fijn! Ja het is mijn eerste, maar het voelt nog zo onwerkelijk! Maar ook zo bijzonder! Voeld/voelde het voor jullie ook zo onwerkelijk? En wanneer drong het een beetje door allemaal? Groetjes!
Hoi Mar9, ik had het zelfde hoor. Sinds m'n 16e week voel ik de kleine nu. En deze week, m'n 18e, echt heel veel. Nu pas voelt het echt werkelijk. Wel heel vreemd dat er van alles in je buik gebeurt waar je geen grip op hebt en waar je soms ook heel erg van kan schrikken. Groetjes Wiety
oké, dus het is wel vrij normaal? Ik dacht altijd dat er bij een zwangerschap gelijk allemaal 'oergevoelens' en moederinstincten omhoog kwamen haha, maar volgens mij komt al het beschermingsgevoel wat ik heb, voort uit m'n gedachten en niet uit m'n gevoel. raar, haha!
gister voor het eerst de verloskundige gebeld, volgens haar moet ik wel gewoon op 5 weken rekenen...:S Als ik 4 weken reken, ben ik uitgerekend op 16 augustus, maar zij rekent 5 weken, en komt uit op 9 augustus. Wie moet ik nou geloven, dit hele forum (die beter bij m'n gevoel aansluit) of de verloskundige...