1ste maal zwanger en heel onzeker!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sabientje79, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabientje79

Dec 13, 2011
    17
    0
    0
    Noord Brabant
    Hela iedereen,

Ben voor de eerste keer zwanger en zooo onzeker! Op 30 november 2 tests gedaan (kon eerste maal niet geloven dat het positief was :p). Eerste 2 weken veel last gehad van menstruatiepijnen in men buik, deze zijn gelukkig nu over. Zwaardere borsten is het enige wat ik merk op dit moment en ook dat ik met momenten zo moe ben! 19 december eerste afspraak met de verloskundige en ik hoop dat mijn zwangerschap bevestigd kan worden, ik ben zo bang dat er iets mis is of dat ik niet zwanger ben. Mijn vriend wordt met momenten zot van mijn onzekerheden. Het is voor mij vooral aanpassen dat alles in Nederland zo anders gaat, ik ben van België afkomstig en weet dat daar precies alles vlugger gaat (testen bij dokter, gynaecoloog enz).
    Ben gewoon onzeker omdat ik eind november (periode dat ik normaal men mensturatie zou krijgen) nog een klein feestje heb gebouwd en ik bang ben dat ik daardoor nu iets misgedaan heb. Ik weet het mss overdrijf ik maar is mss normaal bij eerste zwangerschap hihihi.

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    haha ja iedereen is onzeker
    en geloof me soms verderop in je zwangerschap komen ze zomaar terug...

denk zo nuchter mogelijk... er zijn mensen die blijven alcohol drinken
    er zijn ontspoorde jongeren die heel veel drugs gebruiken en per ongeluk zwanger zijn geraakt en ook die krijgen een kind (weliswaar niet 100% gezond want t moet afkicken, maar ook dat komt goed...)

en er kan altijd wat fout gaan helaas maar de kans dat t goed gaat is groter!

3. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ben nu zwanger van mijn 2e en snap helemaal wat je bedoeld! Helemaal als je weinig verschijnselen hebt ( tot nu toe).
    Bij mijn eerste had ik vanaf het begin pijnlijke borsten en vanaf week 9 misselijk. Ik heb nu alleen dat ik soms moe ben, buikpijn en grotere borsten. Ik hoop dat ik snel misselijk wordt.. Haha!

Je gaat het straks vanzelf wel geloven maar het onzekere en de zorgen blijven voor altijd. Welkom in de wereld van het ouderschap!

4. Sabientje79

Dec 13, 2011
    17
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja dat probeer ik steeds te denken maar dan lees je op sommige forums de minste druppel alcohol of sigaretje kan al heel negatief zijn. Het zal wel beteren zeker van zodra ik de bevestiging heb dat het goed gaat en ik wel echt zwanger ben (zit maar met buitenbaarmoederlijk enz in men hoofdje met momenten). Heb altijd een zware pil genomen, weet nog goed dat gynaecologe in belgië toen zei, ja kan wel 2jaar duren voor je zwanger kunt geraken als je stopt, het heeft nu 2 maand geduurd! mss daarmee dat ik zo onzeker ben. goh wat kan ik toch zagen lol :p:p

5. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Onzekerheden heeft volgens mij bijna iedereen die eerste paar maanden.

Wat betreft het feestje bouwen... ik was 6 weken zwanger en was nog op Lowlands, heb niet buitensporig gedronken, maar toch wel wat bier en whiskey. (Ik wist niet dat ik zwanger was, we waren ook niet bezig voor een kindje, dus had werkelijk geen idee!!) Maar volgens mij haalt je kindje in die tijd nog de voedingsstoffen uit de dooierzak, dus niet via de placenta. Er is dus nog geen bloedcontact tussen embryo en moeder. Veel vrouwen weten de eerste weken ook nog niet dat ze zwanger zijn, dus de kans is groot dat iemand nog iets drinkt in die tijd.

Veel succes met alles! Ik wens je een mooie zwangerschap toe!

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    ja heb ik ook wel eens gehoord
    want bij mijn 1e echo ( 9 weken) zei ze " kijk hier is je placenta en dit WORD je navelstreng"

dat ik zei , oohhh en nu dan??
    jaaa nu komt t uit dit zakje en is t nog niet met jou en jou bloedbaan verbonden ... (ehhh vreemd eigenlijk he :$)

kortom... t valt best mee hoor... echt!

en zoals ik zeg sommige maken t heel bont en dan komt t ook goed....
    en tuurlijk snap ik wel dat je onzeker bent hoor je wil niet weten hoe vaak ik google erbij heb gepakt om te googelen of ik dit of dat of zus en zo wel of niet mocht gaan eten!

en laatst had ik ook een paniekaanval
    ik ben nu 20 weken en had ineens dat ik dacht ja maar staks verlies ik t alsnog en dan moet ik bevallen van een dood dingetje en wooowwww

kortom paniek maak je snel, das ook niet gezond voor je kind hihi
    lees niet teveel (ik las hier een topic over iemand die dus t kindje verloor bij 21 weken) nou toen had ik volop paniek hier!

teveel weten is niet altijd goed, vroeger wist men niks (vertelde mn oma nog, toen hadden we geen echo! en luisterden ze met een soort toeter!) hihi

7. Sabientje79

Dec 13, 2011
    17
    0
    0
    Noord Brabant
    Kan je in Nederland eigenlijk bepalen wanneer je je eerste echo wilt nemen? of is dat echt vast gesteld op bv 12 weken? las op site van mijn verloskundige dat er 3 vergoed worden, en eerste zou op 12 weken pas zijn, ik had zo graag voor kerstmis nog een echo laten nemen (8 weken) zodat ik toch beetje rustiger word hihi

8. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0

tussen de 8 en 13 weken ofzo iets???

dan 1 rond de 20 weken (die 2 zijn standaard en worden vergoed)

bij mijn verloskundige komt er nog een 3e (dat doen ze daar zelf) is overal anders...

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    @ sabientje: Als je van B bent, maak dan toch gewoon een afspraak in B ;) (ik ben ook van B ;))

Ik heb de eerste echo op 8w gehad. Er worden er hier 3 vergoed door de mutualiteit, maar ik heb elke afspraak bij mijn gyn een echo gehad. Alleen moest ik die dan niet betalen.

Weet niet of je al lang in nl woont, maar anders ga je naar je vorige ha en laat je alvast bloed prikken. Geeft je al iets meer zekerheid als je de hoeveelheid HCG in je bloed weet.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    In B is het standaard 12w, 20w en 30w.

11. Sabientje79

Dec 13, 2011
    17
    0
    0
    Noord Brabant
    Woon sinds begin september in Nederland en ben volledig uitgeschreven in België dus denk niet dat ik daar nog verzekerd ben of terecht kan, zat er ook al wel aan te denken om is aan mijn moeder te vragen of zij is niet kan horen bij de mutuatileit of ik nog terecht kan daar

12. Sabientje79

Dec 13, 2011
    17
    0
    0
    Noord Brabant

Mss verstandig dat ik morgen is bel naar de verloskundige en is hoor wat zij zegt na mijn gezaag aangehoord te hebben van onzekerheden :p ik weet dat ze daar de echo's niet zelf maken dat ik daarvoor naar een echo centrum moet.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Als je moeder een goed contact heeft met je ha, kan hij misschien de raadpleging op haar naam zetten?

Je zal hier nog wel terecht kunnen hoor, maar dan krijg je normaal gezien geen terugbetaling en betaal je de volledige raadpleging.

14. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    het is misschien idd wel handig om even te bellen
    want veel dingen gaan op verschillende woonplaatsen regio's landen anders...

ik kon bij mijn verloskundigepraktijk wel terecht voor een echo (de 1e echo)
    niet alle praktijken hebben die mogelijkheid...

maar voor de 20 weken echo die medisch is moest ik vandaag naar een echobureau in groningen..

een 3e echo (die ons verloskundigepraktijk erbij doet, omdat ze daar toevalligerwijs vele dikkere mensen kregen, hierbij is t voelen van baarmoeder en kind moeilijker, dus moes er een echo komen, omdat er best veel dikkere mensen waren werd t oneerlijk voor de dunnere personen die werden achterop gesteld omdat ze er maar 2 kregen en dus geven ze daar een 3e echo aan iedereen....:()

in ieder geval.. die kan dus WEL weer bij mijn praktijk..
    dus gewoon bellen, informeren etc.

Share This Page