cyclus 70 dagen plus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door esmeedl, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmeedl

esmeedl Lid

20 jul 2013
    6
    0
    0
    Goedendag,
    Ik maak me zorgen om mijn cyclus en zou hierin graag advies willen.
    Ik ben vanaf oktober gestopt met de pil.
    Begin januari met 6-7 weken een mk gehad.
    Daarna 3 hele stabiele cyclussen van 32, 31, 32 dagen.
    De 4e cyclus na mijn mk was ineens 54 dagen. De huisarts vond dit ontpillen (onderhand dus al ruim een half jaar gestopt).
    Nu (cyclus 5 na mk) zit ik onderhand op dag 74 en nog geen menstruatie te bekennen.
    Ben opnieuw naar de huisarts geweest, ik moet lekker afwachten en mag pas terugkomen als ik minstens een half jaar niet menstrueer.
    Is dit normaal?
    Alvast bedankt,

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Je cyclus kan inderdaad onregelmatig zijn geworden. Dat heb je als je aan de pil bent niet in de gaten. Dus wat je huisarts je geadviseerd heeft klinkt voor mij niet vreemd. Ik neem aan dat je wel voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan hebt? Gebruik je foliumzuur?

Groetjes Gea

3. esmeedl

esmeedl Lid

20 jul 2013
    6
    0
    0
    Bedankt voor de reactie.

Ik gebruik foliumzuur, theunisbloemolie en agnus cactus kruiden.
    Test heb ik wel gedaan een week terug de laatste, negatief.
    Ik ben trouwens 23 jaar oud mocht dat van toepassing zijn.

Is het nu zeker dat ik ook geen eisprong heb deze maand? Of is de kans zeer klein? Kan ik gewoon zwanger worden met cyclussen zo onregelmatig?

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    In principe krijg je wel gewoon een eisprong (altijd 2 weken voorafgaand aan de menstruatie). Het vervelende bij een onregelmatige cyclus is dat je niet precies weet wanneer die eisprong plaats vindt. Maar je kunt dus wel zwanger worden bij een onregelmatige cyclus, alleen kun je het minder makkelijk plannen wanneer je vruchtbaar bent en dus gemeenschap moet hebben. Mocht je na een zwangerschapswens van een jaar nog steeds niet zwanger zijn kun je een verwijzing krijgen (via de huisarts) voor de gynaecoloog. Zij kunnen dan proberen je cyclus wat regelmatiger te krijgen. Maar hopelijk lukt het spontaan, zonder medicatie! Succes!

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina