Curettage, chlamydia en antibiotica

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cellou, 5 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cellou

cellou Nieuw lid

5 aug 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

Ik was zwanger. Vorige maand is jammergenoeg ontdekt tijdens een onderzoek dat op 10 weken het hartje gestopt was met kloppen. Ik heb een curettage ondergaan.
    4 dagen na de curettage heb ik koorts gekregen en zijn er een aantal onderzoeken gebeurd om na te gaan van waar dit kwam.
    Ik was in shock toen ze me vertelden dat ik positief testte op chlamydia, dit was waarschijnlijk de reden waarom ik koorts kreeg omdat die bacterie waarschijnlijk dieper in m'n lichaam terecht gekomen was door de curettage.
    M'n man en ik hebben beide een antibiotica kuur genomen.

Die diagnose heeft onze relatie even helemaal ondersteboven geschud omdat mijn man negatief testte. Ik heb geen andere bedpartners, maar blijkbaar zouden we elkaar de hele tijd heen en weer kunnen besmet hebben.
    Ook ben ik angstig dat de chlamydia m'n vruchtbaarheid aangetast zou hebben.

Ik ben heel verdrietig om de missed abortion. Het heeft wel mijn kinderwens nog veel sterker aangewakkerd. Graag zouden we terug proberen om opnieuw zwanger te worden. Ik zou graag niet te lang wachten aangezien ik een onregelmatige cyclus heb. Op het einde van de maand heb ik een controle bij de gynaecoloog, en we gaan sowieso nog wachten met proberen tot dat ik de controle heb gehad, maar vroeg me toch een paar dingen al af in afwachting.
    1. Moet je langer wachten met opnieuw zwanger worden in functie van de antibiotica? De kuur is ongeveer 1 week geleden gestopt.
    2. Vanaf wanneer zou ik me terug kunnen testen om na te gaan of de chlamydia uit m'n lijf is?
    3. Het bloeden is gestopt op 2 weken na de curettage. Nu zijn we 3 weken verder en heb ik 2x afscheiding gehad met bruine klonters, zijn dit nog restjes, kan ik ergens uit afleiden of m'n cyclus wel of niet terug herstart is?
    4. Kan de gynaecoloog al op een of andere manier zien of er iets zou aangetast zijn aan m'n vruchtbaarheid door die chlamydia?

Dankjewel alvast voor de hulp!

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.825
    8.481
    113
    Vrouw
    Ik zou sowieso een HSG laten doen omdat chlamydia je eileiders kan vernauwen/blokkeren. Deze verklevingen kunnen evt nog weggehaald kunnen worden als het nog niet teveel verkleefd is.

Mijn beide eileiders waren verkleefd maar ik heb geen chlamydia gehad (dat is getest en was negatief)

3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Chlamydia blijf je via bloed nu altijd positief testen, via een uitstrijkje kan je volgensmij wel al vrij snel zien of die actieve chlamydia weg is dus daar zou je denk ik wel al om kunnen vragen. Bij de eerste keer traject kwam er bij mij via bloedtest chlamydia uit, toen gaf de gynaecoloog aan dat het waarschijnlijk van lang geleden is maar voor de zekerheid antibiotica. Wij konden toen alsnog meteen beginnen met traject geloof ik. Bij tweede keer traject kwam er weer chlamydia uit en toen schrok ik, maar gynaecoloog zei ja uit bloedtest zal altijd nu chlamydia positief komen omdat bloed niet laat zien of t gaat om een oude of nu aanwezige infectie, dat kan alleen met een uitstrijkje.

En sterkte met alles verwerken ❤️

Levice vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina