Gefrustreerd!!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marieberk, Aug 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieberk

Marieberk Lid

Feb 16, 2015
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden. In maart heb ik een ma gehad en ben gecurreteer. Nu inmiddels augustus en nog niet zwanger. Iedere maand onzeker en als die verdomde ongesteldheid er is weer die teleurstelling. Ik lees overal dat iedereen snel zwanger is na een miskraam, moet ik me al zorgen maken?
    :(:(
    Groetjes marie

2. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,949
    56
    48
    Zaandam
    Hai Marieberk...!

Nou niet iedereen is per definitie snel zwanger na een MK...
    Ik ook niet hoor.. dus zou me nog geen zorgen maken..
    Dat je gefrustreerd ben snap ik wel goed.. wachten is gewoon niet leuk en helemaal niet als je al zo teleurgesteld bent na die gebeurtenis..
    Wie weet heb je snel goed nieuws.. het kan zo maar hoor...!
    Ik hoop het voor je.. :)

3. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

Jan 22, 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Hoi Marieberk,

Ik ben eind vorig jaar/begin dit jaar 3 keer achter elkaar zwanger geraakt. Drie keer achter elkaar een miskraam gehad en de laatste liep uit op een curettage (in Februari). Zware periode gehad en probeerde daarna weer zwanger te raken. We zijn inmiddels nu eind Augustus en het is nog steeds niet gelukt.

Ik ben soms bang dat het me niet meer gaat lukken, omdat het eerder juist zo snel ging. Weet ook niet zo goed wat ik hier van moet denken en raak ook iedere maand weer gefrustreerd.

Morgen is de 'laatste' uitreken datum, van mijn laatste zwangerschap. Deze hele week ben ik al extreem down, verdrietig en ietwat depressief.

Klotige van dit alles is dat er niemand in mijn omgeving snapt hoe ik me voel :( Niemand begrijpt mijn frustratie.

Ik hoop dat je snel zwanger raakt en dat alles goed gaat! We moeten het toch maar blijven volhouden! :)

4. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik heb vorig jaar een ma gehad nadat ik meteen zwanger was.
    bij dl was ik ook meteen zwanger..
    na de ma heeft het bij mij ook een aantal maanden geduurd voor ik weer zwanger was dus ik begrijp de frustratie heel goed.
    vooral als je omgeving weet dat het gebeurd is zitten ze ook nog te wachten wanneer je nou eindelijk met het goede nieuws komt..
    en als je dan van anderen ook nog leest/hoort dat ze meteen of weer heel snel zwanger waren kan het ook een beetje steken.
    ik wilde na mijn volgende menstruatie met ovulatiestesten gaan beginnen maar dat was gelukkig niet nodig.
    het enige wat je kan doen is door gaan al kan dat erg moeilijk zijn als je weer teleurgesteld bent

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Ook hier iemand die 2x over ontzettend veel geluk had en direct de eerste ronde zwanger was. Vanuit ronde 1 is daar een gezonde jongen gekomen en ronde 2 liep uit op een miskraam van een tweeling. Daarna ging ik er vanuit dat ik gelijk weer zwanger zou worden (noem het naief of hoopvol :)). Maar dat gebeurde niet. Dat zorgt voor veel frustratie en bij mij ook voor ongerustheid. Want waardoor duurde het nu ineens wel langer?

NOu ja wat mij hielp en denk ik ook de reden is geweest, je lichaam wordt niet eerder zwanger dan dat het er aan toe is. Ik heb van de miskraam erg veel nasleep gehad en bijna 3 maanden nodig gehad om me weer goed te voelen. Uiteindelijk is het in ronde 5 bij ons weer gelukt.

Dus hoe lastig ook, probeer je hoofd koel te houden en heb vertrouwen in je lijf. Er zijn ook genoeg voorbeelden van dames bij wie het echt nog lang duurt na de miskraam. Ik hoop dat het snel mag lukken!

Share This Page