Ik ben deze maand pas gestart met tempen. Mijn temp had vandaag een dip. Ik heb nog meer tekenen dat mijn eisprong nadert. oa pos test. cervixsl. is sinds vanmiddag aan het afnemen. Ik las dat je eerst een dip hebt als je ei springt, en als hij omhoog schiet ben je er dan zeker van dat je een eisprong heb gehad? En betekend een dip daadwerkelijk een eisprong? Of kan het ook betekenen dat je lichaam een poging doet tot.. maar dat het ook zo kan zijn dat het niet doorzet? ( ik ben er namelijk niet zeker van of ik wel een eisprong heb omdat ik er niks van voel) alvast bedankt voor de reacties!
het niet voelen zegt echt niets. ik voelde het ook niet elke maand, maand dat ik zwanger werd trouwens wel. ik heb nooit getempt, maar merkte het aan cervixslijm. was voor mij geen twijfel dat dit mn eisprong liet zien. als jij dit wel merkt en ook nog eens dip ( en straks mogelijk stijging) hebt kan je toch wel vanuit gaan dat je echt wel een eisprong hebt!
Dank je voor je reactie..Bovenste bericht moet zijn: ik had GISTER een tempdip. mocht mijn temp nou niet omhoog gaan.. ( wat nu ook al bijna 2 dagen niet zo is )dan heb je ook geen eisprong toch? ondanks een pos ovu en tempdip?
Hmmm lastig. je zou zeggen dat die idd moet stijgen, maar als je wel pos. ovulatietest hebt en cervixslijm zou je ook wel zeggen dat die wel geweest is. Temp nog even door en mocht het zo blijven, misschien kan de huisarts eea telefonisch uitleggen. blijft lastig, ik deed wel ovulatietest maar die bleef negatief, had zelf idee wel ovulatie te hebben en bleek dus idd zwanger.... duurde wel even voor ik dat dan door had.
Niet iedereen heeft een dip op de dag van de eisprong, ik ook niet Verder springt je eitje 12-48u na je posi ovutest. Dus dat kan verklaren dat je nog geen tempstijging hebt. Lekker nog ff doortempen en die stijging komt dan wel Vorige ronde steeg mijn temp ook niet meteen mooi door, maar FF gaf al wel een eisprong aan. Kun je anders een link van je kaartje plaatsen?
lief dat jullie even willen meekijken. Ik zal hem hieronder plaatsen. Mijn dip zat op 36.1, hij is nu 36.3 maar 'normaal' 36.5, dus geen stijging. De reden dat ik het vraag is omdat ik er achter ben gekomen dmv googlen dat je cervixslijm en pos ovulatietest kan hebben zonder eisprong. ( springt dan gewoon niet) en sommige sites geven weer aan dat hij spring tijdens een dip..maar dat is dus niet zo volgens flora. goed om te weten. cd 27 dus pos getest met ovulatietest