jullie meningen om eerlijk tegen zwangere vriendin te zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door mounia, 23 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    heey allemaal

zit beetje in een dillemma,
    een goeie vriendin van mij heeft al jaren een vriend,ze is afgelopen zomer getrouwd en ondertussen zwanger.
    alleen het probleem is haar man gaat vreemd,al een hele tijd,en ik en haar nicht hebben weleens aan haar voorzichtig gemeld dat haar vriend dingen uithaalt.(daar hadden we ook wat bewijsjes voor,smsjes ect)maar daar wou ze niks van geloven.

nu is het zo dat haar man pas geleden op vakantie ging,hij zei tegen mijn vriendin(zijn vrouw dus) voor "zaken".
    maarwe hebben hard bewijs dat hij met een ander meisje op vakantie ging.
    ik zelf heb zoiets van ik vertel niks,reden 1 ze is hoogzwanger,reden 2 ik heb het haar weleens geprobeert duidelijk te maken, en reden 3 dat meisje die met haar man meeging heeft een zus en haar zus is ook weer een vriendin dus van haar(mijn vriendin die zwanger is dus) volgen jullie het nog?haha
    dus ik vind het meer haar taak om het te vertellen.
    wat vinden jullie?vertellen of zo laten?

alvast bedankt :D
    groetjes mounia

2. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    Ik zou het gewoon vertellen, tenminste als je het zeker weet en de bewijzen ervoor hebt.
    Dan kan ze zelf beslissen wat ze doet

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zou niks zeggen, nu niet iig vooral omdat ze hoogzwanger is en dat gewoon niet goed is voor haar en de baby.

Ten tweede ik denk heus wel dat ze het diep van binnen wel weet dat hij vreemdgaat. Je hebt het al verteld en ze heeft al sms-jes gezien. Voor mij al een reden genoeg om het uit te maken. Dat heeft ze niet gedaan dus zij wilt blijkbaar bij hem blijven.

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Mond houden meid!
    Niet mee bemoeien,ze weet het denk ik diep in haar hart zelf ook wel.

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Pfffff.... meid, wat zit je in een moeilijke positie.

Ik weet niet of ik een goed advies kan geven, maar als ik jou was zou ik proberen die vriend een ultimatum te stellen. Dus aan hem voorleggen dat jullie weten dat hij met een ander op vakantie is geweest en dat hij tot die en die datum de tijd heeft om zijn vrouw zelf in te lichten, maar dat jullie het anders doen.

Op die manier geef je hem de gelegenheid om zijn eigen zonden op te biechten en blijf je zelf buiten schot. Maareehhhh... wat een l*l zeg... pffffffff. Ik vind wel dat ik veel van dit soort verhalen hier lees. Waar is men toch allemaal mee bezig!

Heel veel succes meid... het is voor jou ook niet makkelijk!
    Josien

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja ik zou het zelf wel willen weten als mijn man vreemd zou gaan,maar wat bibiche al zei ze weet van die smsjes en ze is hoogzwanger.
    pfff echt moeilijk want ik kan die vent van haar echt niet uitstaan,maar ze doet het ook weer een zelf...

7. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Ik heb zelf ooit aan mijn vriendinnen gevraagd hoe te handelen in zo'n geval. Zij wilden dat ik zoiets absoluut tegen hen zou zeggen.
    Zelf ben ik eerder geneigd het eerst tegen de vreemdgaande man te zeggen en aan hem de keuze laten: als jij het niet verteld doe ik het.
    Het is toch lastig om je in andermans relatie te mengen. Toch, als je het zeker weet, is het misschien verstandiger eerst deze man te confronteren met het feit dat je dit weet. Maar dan wel op een rustige manier, want anders bereik je helemaal niks.

Succes

8. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik denk dat als je het verteld, het je niet in dank wordt afgenomen. waarschijnlijk ben jij de boeman en is de vriendschap over.

Moet je dat er voor over hebben, ik denk van wel. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben. Stel dat ze er achter komt en tegelijk weet dat iedereen achter haar rug om het al wist. Ik zie het zo; als het bij mij zo was zou ik het willen weten, hoe dan ook. Liever dat als een leven vol bedrog. Geef haar wel tijd om het te verwerken, en verwacht niet dat ze je meteen dankbaar is, later misschien wel.

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja bijna iedereen in haar vrienden kring weet hiervan,en ik wil ook niet degene zijn die hun relatie verpest.
    mischien wel een goed idee om naar haar man te gaan mischien,ook al denk ik dat dat niet veel helpt hij is zo eiegnwijs!
    en idd er zijn zoveel verhalen hierover,wat is dat nou met de mannen van tegenwoordig,gelukkig heb ik een schat van een man!

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ben het met peetje eens.
    ik zou het vertellen.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou naar hem toe gaan en hem een kans geven om het zelf te vertellen en als hij dit niet doet in afgesproken tijd jij het gaat doen. zo geef je hem een kans maar het niet vertellen lijkt me zeker geen optie je kunt haar dan vast niet meer in de ogen kijken

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Als het je vriendin is had je het naar mijn mening al lang geleden moeten vertellen.

13. Ddp

Ddp Niet meer actief

Pfff, lastig!

Ik zou geloof ik ook naar die vriend toegaan. Hem voorleggen: Of jij vertelt het binnen nu en .... of ik vertel het haar!

Succes met je beslissing!

(wat een l*l de behanger zeg)

14. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Denk je.. Voor het zelfde geld vertellen jou vriendinnn je ook niks, net als jij bij hen doet.. :(

15. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Tja ik heb een keer in een soortgelijke situatie gezeten en het wel verteld , maar ze zei gewoon hij doet zoiets niet terwijl heel de vriendenkring erover sprak :( ik heb hem zelfs een keer in een restaurant betrapt en haar gebeld en gezegd hij zit hier met zn vlam , dus als je bewijs wilt dan moet je komen , maar nee hoor , mevrouw vertrouwde hem blindelings zei ze ..... dus gewoon kop in het zand steken ... wat jou vriendin ook doet zo te horen , dus ik zou het wel zeggen maar als ze er weer geen gehoor aan geeft dan zou ik het laten rusten ...... succes

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wat een rotsituatie. maar als ze je vriendin is zou ik het vertellen. erover zwijgen is bijna net zo erg als erover liegen...

draai het eens om, stel dat jij die zwangere vrouw bent met een overspelige man. zou je willen dat jouw vriendin het je zou vertellen? zou je boos zijn als je er achter kwam en je hoorde later dat je vriendin het al maaaanden wist?

17. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    maar dan is het haar eigen keuze, jij kan in ieder geval voor jezelf zeggen dat je het haar hebt verteld.

18. nicole26

Ja dat klopt , daarom gewoon vertellen , dat is toch vernederend dat iedereen ervan weet behalve jij .... en die smeerlap er maar op los n#*ken .. zal je nog een ziekte van oplopen ben je mooi klaar mee ... nee ik zou ook willen dat ze het mij zouden vertellen dus doe ik het ook ...

19. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja dat is het nou juist,ik heb weleens met haar gezeten over haar man.maar ze kan/wil het niet geloven.
    dus ze kan nooit tegen mij zeggen waarom heb je niks vertelt,ik heb het er zo vaak met haar erover gehad,maar nu is er dus weer wat gebeurt dat haar man dus met iemand anders op vakantie is geweest.en daarom zit ik dus te twijfelen vertellen of niet.

20. nicole26

ik zou het zeker wel zeggen , dan weet ze er tenminste van .. ik bedoel je hebt met die vent niets te maken dus daar zou ik me niet druk om maken ... en wat zij doet moet ze dan zelf maar weten .. toch ? jij hebt in ieder geval je woordje gedaan ...

Deel Deze Pagina