Zwanger worden direct na stoppen cymbalta

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door GuusMama, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GuusMama

GuusMama Lid

21 mrt 2013
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik bevind me een beetje in een lastig pakket.
    Na een aantal jaren van verlangen is het voor ons eindelijk zover dat
    We kunnen gaan proberen om zwanger te worden.
    Nu is het zo dat ik afgelopen november gestart ben met cymbalta ivm angst en paniek stoornissen met suler resultaat. Er is echter te weinig bekend van dit medicijn over gebruik tijdens zwangerschap en dus wordt het afgeraden. Nu ben ik twee weken gelden begonnen met afbouwen en langzaam maar zeker komen mijn klachten weer terug. Ik heb overlegd met mijn huisarts en zij geeft aan dat er geen alternatief is voor mijn medicatie, en dat ik het maar moet blijven gebruiken tot ik zwanger
    Ben en dan stoppen. Ik wil heel graag thuis bevallen en borstvoeding geven en ook daarvan weet ik niet of dit kan als ik dergelijke medicatie zou gebruiken. Toch ben ik bang dat mijn klachten terug komen en ik hierdoor niet van mijn zwangerschap kan genieten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of tips??

2. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoi, is Prozac ook een optie? (fluoxetine)
    ik weet dat dit middel het meest onderzocht is wat betreft zwangerschap. toen men mij aan de antidepressiva wilde hebben, zeiden ze dat dit het meest veilige middel was.

mijn huisarts vertelde me dat het natuurlijk het beste is om zonder ad zwanger te worden, maar als het echt niet zonder kan, dan moet je wel. als het met jou niet gaat terwijl je zwanger bent, dan is dat veel schadelijker.
    hij adviseerde me de laagste dosering. als dat niet helpt, dan heeft heeft het ook geen zin om meer te gaan slikken, want dan krijg je uiteindelijk toch weer te weinig effect.

als je ad slikt, dan moet je dacht ik sowieso in het ziekenhuis bevallen, in verband met ontwenningsverschijnselen van je kindje. Borstvoeding mag je dacht ik ook niet geven dan.

moeilijk hoor deze situatie. ik heb het gelukkig niet meer nodig gehad, maar dit zijn moeilijke keuzes.
    heel veel sterkte met dit alles!

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Fluoxetine is idd het beste alternatief in dit geval. Je mag namelijk dit middel tijdens de zwangerschap gebruiken én je kunt ook borstvoeding geven. Er is nog een middel waarvan ik even niet op de naam kan komen welke je wel tijdens de zwangerschap kunt gebruiken maar niet met borstvoeding. Deze info weet ik doordat ik voor een psychiater heb gewerkt waarbij dit soort vragen ook weleens naar voren kwam. Succes!

Deel Deze Pagina