Miskraam of niet ? wij snappen het niet!

Discussion in 'Miskraam' started by Claudia7, May 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Claudia7

Claudia7 Lid

Jan 13, 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik stel mijn vraagje even voor een vriendin van mij.
    Vorige week en gister nog had ze positieve testen! en zou nu ongeveer 4 weken moeten zijn. (of minder)
    Nu heeft ze gister bruine afscheiding gehad, en krampen gehad. De gyn nagekeken en konden niks vinden!
    Nadat de gyn gekeken had, verloor ze weinig helder bloed, en daarna had ze er dus geen last meer van. Vanmorgen was het slijmerig. Nu net weer licht rozig met het afvegen! Dit is niet blijvend, ze heeft geen krampen maar in de onderbuik een zeurende gevoel.

Wie kan ons hier mee helpen? want wij weten geen raad ermee.

dank je wel.

Groetjes Claudia + Nathasja

2. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    Met 4 weken is er volgens mij ook nog niks te zien op een echo...wat zei de gyneacoloog er zelf van?

3. Claudia7

Claudia7 Lid

Jan 13, 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat ze inderdaad nog niets kunnen zien, en ze vonden niks in haar eierstokken etc.

Urine af moeten geven, en daar konden ze ook niets meer vinden.

En zeiden dat ze niet meer zwanger zou zijn, en dat de baarmoedermond dicht stond :(

Het was wel een (even hard gezegd) een klote gyn!

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Tja ik denk dat als er idd geen hcg meer in de urine zit, ze echt niet meer zwanger is. Ik heb wel vaker gehoord dat sommige vrouwen bij een miskraam minimaal bloedverlies hebben en het vruchtje door het lichaam wordt opgenomen!

Maar 4 weken voor een echo is inderdaad nog zeer vroeg!

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Een bloedtest ligt meer voor de hand in dit vroege stadium, en een echo slaat nergens op met vier weken, je ziet vaak zelfs met 5 weken nog niets. Als ik haar was zou ik volgende week nog eens zelf een test doen. Als die flink positief is, dan maar eens om een bloedtest vragen.

Suus

6. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb precies hetzelfde gehad. Als ze geen kramp heeft en het bloedverlies niet toeneemt, dan zou ik hoop houden!

7. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    dat klinkt inderdaad niet als een aardige gyneacoloog ! Hoop voor je vriendin dat het alsnog goed komt, maar het klinkt niet zo positief eerlijk gezegt.....maar zoals anderen het al schrijven, een bloedtest zegt veel meer..wie weet dat de huisarts er eentje wil doen?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, het zegt volgens mij nog helemaal niks over waar dit naartoe gaat. Een miskraam kan, maar het kan ook gewoon zijn dat ze zwanger is en -zoals zoveel vrouwen- wat last heeft van vroeg bloedverlies.
    Enige wat je ermee kunt doen, is in de gaten houden. Zwangerschapstesten lijken me daarvoor geen geschikt materiaal: er zijn veel vrouwen die nog een tijdje na een miskraam positief testen. Mij lijkt eerder dat er volgende week weer een echo gemaakt moet worden, (ik zou een andere gyn doen ;)), en dat er dan gekeken kan worden of het er nog hetzelfde uitziet of dat er toch groei zichtbaar is. En zoals Suus ook zegt een bloedtest: vandaag prikken en weten hoeveel HCG en volgende week weer en dat vergelijken. Als het HCG dan niet verhoogt, weet je genoeg en als het wel verhoogt, weet je ook genoeg :) Hopen voor het laatste dan maar!

9. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn nicht had op haar NOD een bruine afscheiding die niet doorzette. Aantal dagen later een test gedaan en die was positief. Bij de eerste echo zagen ze toch een lege vruchtzak. Het vruchtje ws waarschijnlijk al met die bruine afscheiding afgekomen en omdat er nog hcg in de urine zat toch positief getest.

Ik wil je nu niet bang maken maar dat kan dus ook een reden zijn.

Share This Page