Normaal gesproken zou ik wachten totdat ik kan testen, maar nu zou ik het toch al eerder willen weten hoe groot de kans is... 1 juli eerste dag laatste menstuatie, hoogstwaarschijnlijk rond 21 juli eisprong gehad, sinds afgelopen maandag een beetje bruinverlies gehad (een goede druppel) wat nu bijna niet meer zichtbaar is (niet op inlegkruisje, klein beetje op tampo). Gemiddelde cyclus van 34 dagen, NOD verwacht op 4 aug. Ik denk dat het bruinverlies innestelbloeding is, aangezien mijn NOD 4 aug is. Ook berekend via calculator op deze site dat ongeveer 26 juli de innesteling zou zijn. Ik voel sinds maandag soort gerommel in mijn buik, heel anders dan bij (aankomende) menstruatie of maag/darmgerommel. Ik voel me ook meer moe dan normaal. Ik denk nog meer te merken (o.a. misselijkheid) maar twijfel of mijn lichaam me niet voor de gek houdt. De reden waarom ik jullie hulp vraag: lichtflits-ontharingsafspraak en saunabezoek staan in de planning voordat ik kan testen en allebei wordt afgeraden als je zwanger bent. Wat denken jullie? Goede kans dat ik zwanger ben? Ik kan dit helaas niet met iemand anders bespreken... Niemand weet dat we bezig zijn en mijn man wil zo graag verrast worden dat hij nu niets wilt weten van wat ik voel of denk...
hee. ik zit een beetje in het zelfde schuitje. 15 juli was de 1e dag van mijn laatse ongi. sinds gister ben ik misselijk , last van mijn rug en steken in mijn linkerlies. ik heb ook geen idee of ik nu een test moet gaan doen of niet .. wij zijn al 7 maanden bezig dus ik durf ook niet echt een test te doen.. toch ben ik er van overtuigt dat ik zwanger ben wat denk je zal ik nog ff wachten tot mijn volgende ongi?
Ik zou gewoon voor de zekerheid die afspraken verzetten en als je dan inmiddels zwanger blijkt te zijn, kun je alsnog helemaal afzeggen....?
nu dat ik zo nadenk. mijn ongi is meestal een dag of 5 en mijn laatse keer dat ik bloede was dat maar voor1,5 2 dagen. moet ik dat dan al zien als een ongi of niet
Waarom denk je dat je 21 juli je eisprong hebt gehad? Heb je dat getest of berekend? Of voel je hem altijd? Wanneer je zeker weet dat je je eisprong hebt gehad, zou ik ook denken aan innestelingsbloeding, maar anders zou je gewoon een kortere cyclus kunnen hebben.
@mamarianka: als 15 juli de eerste dag van je laatste ongi was, dan denk ik persoonlijk niet dat je nu al zwanger zal zijn. We zijn nu namelijk pas 11 dagen verder. Was je ongi met helder bloed? Dan is het hoogstwaarschijnlijk een korte menstruatie geweest. @Aislyn: mijn eisprong denk ik te hebben gevoeld en ik heb het berekend. Een korte cyclus is ook mogelijk alleen hele kleine kans. Ik heb 2,5 jaar koperspiraal gehad en vanuit daar een gemiddelde cyclus van 34 dagen berekend. Mijn cyclus is nog nooit korter geweest dan 28 dagen. Als ik nu mijn menstuatie zou krijgen, dan zit ik op 24 dagen... @Rozemarijke: afspraken verzetten is wel het zekere voor het onzekere nemen. Maar de sauna is met mijn zus en moeder, dan moet ik wel een hele goede reden kunnen bedenken...
mijn ongi van donker rood en omdat ik maar 2 dagen een bloeding heb gehad en normaal is dat langer twijfel ik
Waarom wachten jullie niet gewoon af tot de dag dat jullie denken ongesteld te moeten worden? Tja, als je nu al gaat denken aan afspraken verzetten kun je misschien het komende jaar (wie weet duurt het wel zo lang tot je zwanger bent) helemaal niks meer gaan doen. Totdat je zeker weet dat je zwanger bent zou ik dus gewoon doorgaan met je leven. En dat je vanalles voelt lijkt me gewoon omdat je graag iets zou willen voelen. Niet vervelend bedoeld hoor, maar op deze manier maak je jezelf gek.... En Mamarianka, je hebt 12 dagen geleden je eerste dag van jke laatste menstruatie gehad. Dan kun je nu echt nog niet zwanger zijn en testen hoor! Hooguit kun je nu ongeveer je eisprong verwachten. Deze is gemiddeld 14 dagen voor je volgende menstruatie, maar ook dat kan wisselen en per persoon verschillend zijn. Echt, maak het jezelf niet zo moeilijk en wacht gewoon af totdat je over je NOD (oke, gooi er toch maar eens een term uit....) is GEWEEST. Dan is de teleurstelling wat minder groot misschien.....
Ik heb een cyclus van 27 dagen en heb vaak een paar dagen vantevoren al wat bruinverlies. Als je vorige menstruatie 1 juli begon, zit je nu op dag 27 en was maandag dag 25. Zolang je ongi niet doorbreekt telt je cyclus door. Stel dat je ongi morgen doorbreekt dan zit je op 28 dagen en dat heb je al eerder gehad zeg je. Als je cyclus niet altijd even regelmatig is, is het berekenen van je eisprong ook niet betrouwbaar en dat je je eisprong gevoeld denkt te hebben kan ook wat anders zijn.
dat is de vraag dus is dat wel een ongi of juist niet daar twijfel ik over want het was op een hele andere datum
innestelingsbloeding heb je meestal vlak voor je nod (2 dagen ervoor ongeveer) of als je al overtijd bent. (meestal, niet altijd) maar om antwoord op je vraag te geven, gewoon sauna e.d. doen. de kans dat je zwanger raakt is per maand maar 15-20%, je kunt moeilijk je leven iedere maand een paar dagen platleggen. Ik heb ook beide keren pas mijn leven aangepast na een posi test, dus ook saunabezoeken e.d. Daar is niets mis mee.
Nog een aanvulling op je vraag over of je behandeling gmoet doen en of je naar de sauna kan.. Die behandeling weet ik niet, geldt denk ik hetzelfde voor als rontgenfoto? Die zou ik niet doen. Sauna kan gewoon hoor. Er is nog geen bloed contact, dus in dit stadium heb je nog geenlast van uitwisseling van afvalstoffen of zoiets. Gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Krijg je het benauwd dan ga je eruit. 't zit denk ik meer in je koppie dat je geen risico wil nemen. Maar een mama die lekker in d'r vel zit is ook belangrijk!