Na je 35ste kinderen? Hoeveel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smoeltje, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Als je na je 35ste kinderen krijgt, ga je dan voor 1 kind of meerdere?

Of ben je al blij als het lukt om 1 te krijgen?

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben 34, maar mocht ik nu eindelijk eens zwanger raken en blijven dan komt het kindje als ik net 35 ben.
    Wij hopen het echt niet bij eentje te houden dus zullen vrij snel na de geboorte van ons eerste kindje doorgaan voor een 2e!
    (een tweeling is natuurlijk ook een optie, maar dat hebben we natuurlijk ook niet in de hand)

Liefs Mirre

3. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Mirre, wij schelen ongeveer een jaartje denk ik.
    Ik wordt eind vn deze maand 35 en we willen graag 2 kindjes.

Dit omdat ik zie hoe eenzaam mijn zoon soms is als enigste kind.
    Hij is uit een eerdere relatie en is al in zijn pubertijd dus het leeftijdsverschil met eventueel een kindje is gewoon veel te groot.

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Juist Smoeltje!
    Ik ben zelf enige kind en heb dit zeer zeker niet als ideaal ervaren en hoop daarom 2 kindjes te mogen krijgen ( :oops: als ik dit schrijf voel ik dat ik bloos..omdat het misschien teveel 'willen' is!?)
    We zijn immers al heel erg blij als we nu eens zwanger van de eerste 'mogen' worden.

Liefs Mirre

5. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    hahaha...ja ik had ook een beetje moeite met het woord 'willen''...alsof het over een nieuwe aanschaf gaat ofzo.

Maar goed we begijpen denk ik wel wat we bedoelen.
    Ik kom zelf uit een mega groot gezin...kunnen zo een voetbalteam vormen.
    Maar mijn zoon zegt wel eens: waarom heb je niet nog een broertje of zusje gekregen dan had ik tenminste iemand van mijn leeftijd.....best wel slikken dan.

En aangezien we nu een kind ''willen'' ga je toch denken over een 2de.
    Maar het is een verschil als je in de 20 bent of midden 30.

Afijn, eerst maar eens zien wanneer en of het zal lukken.

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zijn jullie pas begonnen met deze kinderwens?

7. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Het echt proberen sinds ong 5 maanden.
    Dus valt reuze mee,maar vaak heb je toch het gevoel dat het snel raak zal zijn.

Bij mijn zoon ws ik eerste maand direct zwanger....en ben daarna nog een keer de eerste maand zwanger geraakt.Maar dat is niet goed gelopen.

Dus dat is dan mijn referentiekader :)

En jullie?

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Gelijk zwanger geraakt de eerste keer schrijf je jeetje dat lijkt me helemaal te gek! (toen was je natuurlijk geen 30-er, maar soms zegt het niets)
    Daar kunnen wij alleen maar van dromen.... :(
    Wij zijn al bezig vanaf eind juli 2005 :cry: en in juli 2006 een miskraam gehad. Daarna is het niet meer gelukt en we hebben a.s donderdag een afspraak bij de arts/gyn ivm onze kinderwens.
    We worden er ook niet jonger op! Ik met m'n 34 en m'n partner wordt al 38 in sept. Beiden nog geen kinderen uit eerdere relatie's (beiden niet zoveel geluk op liefdesvlak etc gehad)

Mirre

9. Niet meer actief

hoi
    ik ben nu 37 en heb een dochter van bijna 4 en ik hoop binnenkort zwanger te zijn van een tweede, ik heb wel voor mijn eigen een besluit genomen als ik niet zwanger ben voor mijn 38ste dan blijft het bij 1 kind.
    want daar ben ik al dolgelukkig mee.

10. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Mirre, ja wat dat betreft leek/lijk ik op mijn mams.
    Ik hoefde maar aan sex te denken en het was raak.

Maar weet natuurlijk niet of het ook zo zal gaan, ben ouder, andere partner etc.
    Soms dan roep ik mezelf tot de orde ( als ik mij slachtofferig voel) ik heb het geluk dat ik een kind heb...velen kunnen dat helaas niet zeggen.

Maar ik gun het mijn man ook zo erg om papa te worden, hij is by the way 42.

11. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ik had altijd voor mij de grens van 30 gesteld :rolleyes:

En toen 35 ( over een paar weekjes zover).

En ik ben nu voorzichtig aan het denken aan de leeftijd van 40 ;)

Ik ben ook gelukkig met mijn zoon en als het niet lukt dan hetzij zo.
    Maar heb altijd meer kinderen gewild en als kroon op de liefde tussen mijn man en mij zou ik een kleintje willen.....als dat ons gegund is offcourse :)

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben bijna 31 en zijn nu 18 maanden bezig voor de 1ste.
    ik had altijd ik wil er wel 2 maar nu heb ik zo ik zou al blij zijn met 1 en ik denk dat het ook bij 1 blijft.
    als alles wat vlotter was gegaan was ik denk tot me 36ste hoog uit gegaan voor een 2de.
    maar eerst maar is 1 zien te mogen krijgen.

13. Niet meer actief

tuurlijk smoeltje dat snap ik dat jullie graag nog een kindje van juliie samen willen.
    En ik heb altijd geroepen ik wil voor mijn 30ste kindjes
    Nou de eerste kwam er pas op mijn 33ste, het ligt er ook maar net aan hoe het loopt in je leven.
    En toen onze dochter er was, hadden we zo iets van, het blijft bij 1 kind want we zijn gelukkig zo, maar het is toch weer beginnen te kriebelen.
    Maar het heeft er toch lang naar uitgezien dat er helemaal geen kindjes zouden komen, dus ik ben heel ,heel gelukkig met onze dochter.
    dus als ik die 38 jaar heb bereikt en er is nog geen kindje bij dan vindt ik het goed zo, want dan zijn we meer als een jaar bezig, en ik wil niet de medische molen in.
    Dus daar ligt voor mij echt de grens.

14. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ja,het klinkt behoorlijk hebberig bedenk ik me nu hahaha....niet 1 maar liever 2!
    Maar ik heb voor mijzelf uiterlijk 39 als eind leeftijd gesteld....moet ik wel in 1 keer door als ik het geluk heb dit jaar zwanger te raken.

Zijn ook pas 5 maanden bezig,maar af en toe kan het je wel bezighouden.
    Onze buren, van onze leeftijd, zijn nu ook zwanger en dn zie ik het verlangen in de ogen van mijn man....ook al is hij er ogenschijnlijk vrij nuchter onder.

15. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik heb twee maanden geleden net de eerste gehad, toen was ik 36. Was gewoon niet eerder de 'ware' tegengekomen. :) Ik hoop voor de drie kinderen te gaan...

16. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Wow Vlinder231, das hoopgevend....zeker als je aangeeft voor 3 kids te willen gaan hahaha...heb je het nog druk de komende jaartjes.

17. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ja, lekker toch! hahaha :) Nee serieus, lijkt mij enig. :) Ik hoop dat het bij jullie ook snel lukt!

18. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ja mij ook,maar soms dan ga ik helemaal uitrekenen enzo en denk ik: pfff...mens wees blij als het met 1 al lukt.

Het is raar,maar in het westen zijn we gewend om zwangerschap en kinderwens binnen bepaalde leeftijden te plaatsen: voor je 20ste vind men 'heel erg jong'' en na je 30ste vind men dat je 'wel mag opschieten''.

Mijn oma kreeg haar laatste 2 kids nog tegelijkertijd met haar dochters.
    Met als resultaat dat ik een oom heb die 1 jaar jonger is dan mij en een tante die 2 jaartjes ouder is dan mij. :)

19. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ja ach, je bent zo jong als je je voelt hoor. Ik had een perfecte zwangerschap, geen enkel probleem buiten natuurlijk de gewone ongemakken om, eerste ronde zwanger.

Kijk naar een Marcia Cross van Desperate Housewives, die heeft net een meisjes-tweeling gekregen op haar 44e en een Chazia Mourali ook net een dochter op haar 43e. Tja, mijn moeder kreeg mij ook toen ze 43 was...en mijn tante heeft mijn nichtje zelfs nog op haar 45e gehad.

En omgekeerd komt natuurlijk ook voor, jonge meiden die helaas problemen hebben zwanger te worden. :( Het is altijd afwachten wat je toebedeeld krijgt. Ik neem het ook helemaal niet als vanzelfsprekend, want het is toch iedere keer een wonder, maar hoop gewoon op het goede. :)

20. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Dat klopt, maar dat zijn vaak uitzonderingen denk ik.
    Qua leeftijd moet je dan echt in goede conditie zijn, en dat ben ik overigens zelf wel hoor.

Maar het is wat je zegt: afwachten wat je toebedeeld krijgt...en ga gewoon uit van het goede.

Deel Deze Pagina