zwangerschapstest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lamisha1980, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    he dames

ik had een vraagje..op 3 juli 2010 heb ik curretage gehad na een miskraam en daarna geen bloedverlies meer en hcg uit lichaam (had getest tot het eruit was).

op 22 en 23 juli heb ik positief getest met de clearblue digitale ovulatietesten (met die smiley) daarvoor en daarna was het negatief (dus alleen 22 en 23 waren positief)

normaal gesproken moest ik dus 7 augustus testen of ik dus zwanger was of niet (volgens de berekening vanaf de vruchtbare dagen)

nou heb ik omdat ik niet kon wachten op 4 augustus getest met de clearblue digitale zwangerschapstest (dus niet de vroege test of de indicator) maar de test die je kan gebruiken vanaf de dag dat je ongesteldheid moet beginnen en hij gaf aan ZWANGER..

toen heb ik die dag meteen ook nog een zwangerschapsindicator gehaald en die gaf zwanger 1-2

klopt de berekening dan nog wel? en was het niet te vroeg om te testen?

hoever zou ik dan moeten zijn?

sorry voor al die vragen :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lamisha,

gefeliciteerd! Ik kijk nooit naar de termijn van de zwangerschapsindicator. Je moet het gewoon berekenen. A.d.h.v. je cyclus (even berekend met een cyclus van 4 weken) met eerste dag laatste menstruatie (ELM) 3 juli, dus de dag van de curettage, zou je nu 5 weken en 6 dagen zijn. Volgens de ovutesten zou je nu 5 weken en een 1 dag zijn. De vk zal een vroege echo willen (bij 7-8 weken) omdat je een miskraam hebt gehad. Verschilt die echo en de 12 weken echo minder dan een week met de berekening a.d.h.v. ELM 3 juli dan wordt die berekening aangehouden.

Groetjes Brigitte

3. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    hoi brigitte,

heel fijn om te horen..maar ben ik nu dus 5wkn en 6 dgn of toch 5 wkn en 1dag?

en nog iets heb dus curretage gehad en meteen zwanger geworden heb ik dan kans op weer een miskraam of bbz?

want ben zo bang en soms heb ik wat steken beneden soort ongi maar geen bloed ofzo

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    De kans is niet groter na één miskraam. De kans is het grootste dat het goed gaat. Voor nu ben je dus n.a.v. 3 juli 5 weken en 6 dagen. Hoogstens word je na de termijnecho's teruggezet in termijn, waarschijnlijk dan meer in de richting van je positieve ovutesten. Maar hou dus nu maar je cyclus aan en niet de ovutesten.

Groetjes Brigitte

5. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    hoi brigitte

heel erg bedankt voor de geruststelling en ben benieuwd volgende week dan heb ik me eerste echo

bedankt voor je tijd!!

groeyjes lamisha

Deel Deze Pagina