hoi allemaal, ik lees al even mee en wil nu toch ook graag even mijn situatie met jullie bespreken. heb een voorgeschiedenis met traag werkende schildklier (thyrax gebruik) en prolactinoom (dostinex gebruik) bijna 2 jaar geleden gestopt met de pil wegens zwangerschapswens. sinds 1 jaar onder controle bij voortplantingsgeneeskunde. wegens zeer onregelmatige cyclus clomid voorgeschreven gekregen. eerste cyclus gemonitord en eisprong gehad. daarna zelf thuis de opdracht gekregen half jaar met clomid te proberen. inmiddels 6 rondes clomid doorlopen en helaas niet zwanger. afgelopen week op evaluatiegesprek geweest. voorstel om dosis clomid te verdubbelen en eerste cyclus weer te monitoren en inmiddels weer 6 maanden thuis te proberen. tevens bloedonderzoek gehad voor controle TSH, FT4 en prolactine waarden. TSH is momenteel 0,43 en FT4 14,8. prolactine waarde is nog niet binnen. Zijn dit goede waardes voor een zwangerschapswens? zijn er mensen met succesverhalen in een vergelijkbare situatie? moet zeggen dat het een emotionele achtbaan blijft waarin je telkens weer teleurgesteld wordt en het moeilijk is geduldig te zijn en blijven.
Hoi Starv, Ik heb ook schildklierproblemen (Hashimoto), dus vergelijkbaar, maar heb persoonlijk geen succesverhaal voor je . Maar ik weet dat het best kan hoor om met schildklierproblemen zwanger te worden. Belangrijkste is dat je waardes goed zijn. Volgens mij zijn je waardes prima. Belangrijkste waarde is de TSH, die moet voor ons schildklierpatienten rond de 1.0 zitten bij een zwangerschap(swens). Jij zit er zelfs wat onder en dat betekent dat je nog een beetje reserve hebt. Je moet in elk geval onder de 2 zien te blijven. Veel meer kun je helaas niet doen... Ik heb van mezelf wel een eisprong dus ik hoefde niet aan de clomid en dan zelf thuis te klussen. Wij zijn na 3 jaar zelf proberen overgegaan op IUI en uiteindelijk in juni onze eerste IVF poging gehad. Ik hoop voor je dat het zover niet hoeft te komen. Het is ook zeker niet gezegd dat het te maken heeft met mijn schildklier namelijk. Maar ik weet hoe vervelend het is als het zo lang duurt en dan die medische molen waar je in terecht komt . Ik heb nog even een folder voor je opgezocht van de schildklierstichting. In principe staat daar alles in wat je moet weten als schildklierpatient. Heel veel succes meid! http://www.schildklier.nl/media/www_schildklier_nl/folder_schildklierenzwanger1.pdf
dank voor je reactie pien15. zijn jullie doorverwezen naar IUI en IVF na die tijd? ik hoop voor jullie dat het ook snel raak mag zijn. heel veel geduld moeten jullie al opbrengen!