Ik ben ruim 6 weken geleden bevallen. En na de bevalling begon het eigenlijk alweer meteen te kriebelen. Ik mis het zwanger zijn zo ontzettend. Als het aan mij ligt zou Ik nu alweer voor een 2e gaan 😶 al zit mijn vriend nu nog niet zitten , wat ik wel begrijpelijk vind haha. Meer dames die dit hebben gehad? Trekt dit gevoel nog bij of blijft dit echt hangen?
Ik herken het helemaal. Mijn oudste is geboren met 35w5d en direct na de bevalling wilde ik er wel 1 bij. Ik miste het zwanger zijn, was er nog niet klaar mee. Bevallen met ks, dus het kon sowieso al niet meteen. Toen ze 6,5 maand was, heb ik de pil laten staan. Ik was meteen weer zwanger. Deze zwangerschap duurde 39w4d en ik was het zo zat dat ik echt niet meteen weer wilde. Nu is de jongste 5 maand en het begint wel weer te kriebelen. Zij is trouwens niet met ks geboren. We willen in januari voor de 3e gaan.
Had ik ook! Dit heeft even geduurd en nu 7 maanden later denk ik dat ik het er bij 1 hou. Bij mij had dit echt met hormonen te maken.
Bij mij is dat altijd zo gebleven. Het was vooral mijn gevoel, maar heb eventjes niet naar mijn gevoel geluisterd omdat we beter nog even konden wachten
Ik had wel heel sterk dat ik nog een kindje wilde maar ook heel sterk dat ik daar een jaartje mee wilde wachten inmiddels is de jongste bijna 1,5 jaar en ben ik bijna 10 weken zwanger
Elsa86 is het niet gevaarlijk dan om 6 maanden na een keizersnee weer zwanger te worden? Mijn zus had het ook en mocht echt een jaar niet meer zwanger worden.
Herken het ook maar een tweede zwangerschap zou niet verstandig zijn en het gevoel werd met de tijd ook steeds minder. Volgens mij is het ook wel een veel voorkomend gevoel vlak na een bevalling...
Mijn gynaecoloog heeft gezegd dat ze jaar adviseren, maar als ik ik met 8/9 maand voor een 2e wilde gaan, was dat ook goed. Uiteindelijk werd het dus een maandje eerder. Ik heb nooit last van mijn litteken gehad, tijdens de zwangerschap niet en tijdens de bevalling niet.
Ow oke..ik dacht dat het voor iedereen gold die regel. Misschieb verkeerd begrepen van haar. Ze had zelf ook geen last gehad maar wilde wel voor een 2e gaan, maar bij haar mocht het ds echt niet. Kennelijk zegt elke verloskundige iets anders.
Haha, heel herkenbaar. Maar komt denk ik door de hormonen. Dat gevoel neemt straks wel weer wat af. Geniet eerst maar eens uitgebreid van dit kleintje!
Ik mis t zwanger zijn echt niet. Ik was zooo enorm geworden! Was bijna 42 weken en ben blij dat ze eruit is 😂 mijn vriend heeft t trouwens wel dat hij nu al begint over een tweede 😖 eerst nog 20kg afvallen!
Het kan idd door de hormonen komen maar bij kijn 1e ging het gevoel idd over na 4 mnd. Bij de 2e is het niet overgegaan
Bij ons beide ging het ook al gauw kriebelen. Onze kleine is nu 3 maanden en we gaan ervoor. Misschien denken we er ook wel te makkelijk over heb een heerlijke zwangerschap gehad.
ik had dat gevoel al meteen vanaf de dag van de bevalling vreemd genoeg. is nooit echt weggegaan. om praktische redenen (herstel bevalling, starten bij werk) zijn wij er weer voor gegaan toen onze dochter 8 mnd was. Ik vond overigens een tweede erbij onverwacht pittig. Ik had dat gevoel dus bij onze tweede helemaal niet zo. succes!
Ik wou ook meteen een tweede. Na een paar maanden is dit gevoel over gegaan Toen onze kleine een jaar was, begon het weer te kriebelen. Om praktische redenen nog enkele maandjes uitgesteld en voila beebje nummer 2 is onderweg nu.
Hier ook gehad hoor. Groot deel hormonen, zeker na een paar weken. Bij mij werd het gevoel na een paar maanden wel minder. Echt weggegaan is het nooit maarja dat was gewoon een wens voor 2e/3e.
Helemaal herkenbaar!! Hier trouwens twee keer een keizersnede... De gyn verkoos een jaar wachttijd maar vanaf een half jaar was het ok. Hebben ook extra opvolging gehad in de laatste weken. We zijn effectief na een half jaar gestopt met het gebruiken van condooms en niet te veel bewust proberen. Daarenboven hadden we voordat we onze eerste kregen heel wat pech gehad, dus het had niet zo gek geweest als we nu ook weer hadden moeten wachten. Gelijk de eerste rond raak bij de tweede. Had ik nooit verwacht maar we waren er heel blij mee. Uiteindelijk is het geen probleem gebleken. Nu dus bezig voor een derde... Hebben altijd geweten dat we graag meerdere kindjes wilden en liefst niet te ver uit elkaar qua leeftijd. Dus als het ons zo nog een derde keertje gegund is, zou dat fantastisch zijn. Zijn er nog hormoontjes in het spel, vast en zeker wel! Maar nog geen moment spijt gehad van onze beslissing om snel te starten voor een tweede en hebben ook vertrouwen in het krijgen van een derde. Er zijn genoeg beren op de weg te vinden en wat als vragen te stellen... maar goed dat is voor iedereen anders om uit te maken hoe hij/zij daar mee omgaan.
Ik had dat gevoel helemaal in het begin ook. Het is een beetje afgezwakt toen ik merkte dat het elke maand een stukje makkelijker werd en er dus wel goede redenen waren om nog even te wachten. Uiteindelijk met 9 maanden ervoor gegaan en met 16/17 maanden zwanger. Dat zijn trouwens de leeftijden van mijn zoontje die maanden.
Ja dat is bij elke buik operatie, maar het kan gelukkig niet altijd kwaad. Ik ben geopereerd aan een blindedarm ontsteking, geen kijkoperatie maar echt een flinke snee. Normaal moet je dan ook wel echt even wachten, echter ik was al 6,5 week zwanger toen ik geopereerd werd , wachten werd lastig dus. ik heb wel flink moeten smeren, maar het ging goed gelukkig