zie topic Shatavari capsules, leden die dankzij die capsules (plantaardig) een regelmatige cyclus hebben en zwanger zijn geworden
hmm... zover ik heb gelezen online gaat huisarts pas na een jaar verder kijken.. mijn vriend wil dat ik nu afspraak ga maken, maar denk zal dat ik nog beter even kan wachten. ben ook pas eind 2012 gestopt met nuvaring.
@Aster14: wat vervelend dat het zo lang duurde bij jou voordat je doorgestuurd werd. Het NHG (Nederlandse Huisartsen Genootschap) heeft richtlijnen wanneer ze doorsturen. Uiteraard zoals algemeen bekend is dit doorsturen als je niet binnen het jaar zwanger bent geworden. Maar dit is ook het doorsturen bij oligomenorroe (Bij oligomenorroe vinden vaginale bloedingen plaats met een interval van meer dan 35 dagen en minder dan 6 maanden). Ik kan me voorstellen dat je huisartsen hebt die even een paar cyclussen af willen wachten na jarenlang pilgebruik als je voordat je aan de pil was wel gewoon regelmatig menstrueerde. Ik zou huisartsen wijzen op hun eigen richtlijn en niet accepteren als ze je niet willen doorsturen, dan maar naar een andere huisarts: er zijn er voldoende die gewoon doorsturen, maar uiteraard heb je ook slechte/mindere goede huisartsen. Zal ik niet ontkennen. Mijn huisarts deed in ieder geval helemaal niet moeilijk, en wij waren nog maar net aan het begin van cyclus 2 van het proberen zwanger te raken. Misschien dat het geholpen heeft dat mijn vriend bij het gesprek met de huisarts aanwezig was en ook arts is en ze elkaar kennen, maar ik mag er vanuit gaan dat mijn huisarts ook bij elke andere vrouw had doorgestuurd. Ik zou zeggen maak een afspraak bij de huisarts. Uit je onzekerheid. En vraag om een doorverwijzing. Als je dat doet en ze willen je dan nog niet doorsturen kan je altijd nog overwegen een second opion te doen of te kiezen om te veranderen van huisarts. Ik persoonlijk had namelijk niks anders geaccepteerd dan een verwijzing. En maar goed ook want volgens de gynacoloog had ik niet zonder hormonen zwanger kunnen raken, dus dan was ik jaar aan het proberen geweest, teleurstellingen gehad, terwijl het helemaal niet mogelijk was geweest! En nu eerste cyclus met hormonen een goeie eisprong gehad op dag 12 van cyclus en nu drie dagen overtijd (maandag maar een testje doen indien nog niet ongesteld). Groetjes Yvonne
ik werd het vorige week eindelijk na 147 dagen weer eens een keer, om gek van te worden he meis!! ben sinds april 2012 bezig dus nu een jaar, en nog steeds niks. Pas gehoord dat mijn nicht zwanger is, en ik ben zo jaloers!!! kan er niks aan doen. hoop echt dat we allemaal dit jaar met goed nieuws kunnen komen!, nog een jaar wachten kan ik echt niet hoor, al weet ik wel dat er meiden zijn die nog langer aan het wachten zijn. maar ja ...
*zucht* vandaag de dokter gesproken die zegt kijk het nog maar ef aan dit gebeurt wel vaker... Oftewel.. Weer van het kastje naar de muur. We wachten nog maar af dan.
Dat is wel erg balen zeg... netjes gezegt... maar volgens mij is de ene idd wat soepeler dan de anders want als ik naar me zelf kijk ik heb nu een 10 dg kuur gekregen omdat ik elke dag 1 bloeding kreeg een heftige maar het zette niet door en dit is mijn eerste echt bloeding na het stoppen met de prikpil. Heb wel een eosprong al gehad 2 keer ook gevoeld en gestest en had een smily... anders gewoon morge weer bellen dat het je niet lekker zit en amders afspraak maken en ervoor gaan dat je geholpen word.
ahhh wat vervelend steppie! Na zo lang wachten!!! hoe ben je die 147 dagen doorgekomen? Daar word je toch helemaal gek van? Ik word nu al gek en zit 'nog maar' op dag 46... heb je (alweer?) contact gehad met je huisarts? Dit lijkt me toch niet goed, hoor... weet je wel of je een eisprong hebt gehad? pfff... sterkte met het wachten en ondertussen hoop ik heel hard voor je dat het de komende ronde raak is!
Het wachten is in t begin echt ondraaglijk, maar als t zolang duurt, kan je niks anders dan afwachten wanneer je weer ongesteld word, en dat wachten is echt niet leuk, zeker niet als iedereen om je heen ineens mett nieuws komt zwanger te zijn.
ppf... lijkt me ook echt ondragelijk... ben je bij de huisarts geweest? Want je bent nu dus al een jaar bezig maar nog maar 4 keer ongesteld geweest? 147 dagen is echt megalang.... ik zit nu op dag 47 en vind het echt ellendig... en maak me ook wel zorgen of alles wel goed zit bij mij
Nee ben nog niet bij de huisarts geweest, ben bang dat ik toch weer naar huis gestuurd word, want ben veel te zwaar en zal eerst af moeten vallen zegt hij weet van mezelf dat me dat niet gaat lukken
oohh dat is balen! Maar je kan het toch altijd proberen, even naar de ha gaan? Misschien zou ie je ook kunnen helpen met afvallen? Denk je dat het door je gewicht komt dat je cyclus zo lang en onregelmatig is? Of zijn er nog andere verklaringen? Sterkte!
Bizar... een naamgenootje met het zelfde probleem. Ik heb dit zelf ook meegemaakt. Ik werdt begin januari ongesteld, daarna pas 5 april. Ik ben naar de huisarts gegaan en na 3x daar terug te zijn gekomen met een negatieve zwangerschapstest. Werdt ik doorgestuurd naar een gynaecoloog. Daar aangekomen zie je allelei zwangere vrouwen en gaat er een steek door je lichaam. Zij wel en ik niet... of misschien toch wel? In mijn geval was het niet. De arts vertelde mij dat mijn lichaam me voor de gek hield en dat ik niet zwanger was. Mijn eierstokken zagen er goed uit en de baarmoeder ook ik had alleen een stel hersens die me voor de gek hielden. Ik zou zeggen vraag je dokter naar een gynaecoloog en dan weet je of je lichaam jou voor de gek houdt of dat je zwanger bent. Gr, Denise
Nou mijn menstruatie kwam na 147 dagen ben in die cyclus begonnen met shatavari, nu een maand of 3/4 en na die 147 ineens na 33 dagen ongesteld, hopen dat t daardoor komt, maardat weet je niet, nu kijken of t met ovulatietesten een beetje lukt om mijn vruchtbare dagen te ontdekken
ik heb inmiddels een verklaring voor mn stomme lange cycli: pcos jammer, maar wel fijn om te weten dat het 'ergens' vandaan komt en nu heel hard hopen dat het ondanks de pcos toch lekker snel raak is
Balen, meis! Ik weet helaas ook hoe het voelt... Mag je al direct aan de Clomid beginnen of krijgen jullie meteen een zaadonderzoek?
ik zie het in je handtekening, ook voor jou balen Ik zie dat je net met clomid begonnen bent. Hoe is dat? Wat merk je ervan? Ik heb over ruim een maand een afspraak met de fertiliteitsarts voor een intake; waarschijnlijk begin ik dan met clomid, maar t hangt ervan af wat de arts gaat zeggen. En ik krijg morgen als het goed is uitslag van bloedonderzoek. Ben benieuwd....
Ik ben een paar dagen geleden bij de HA geweest, en ik kreeg ook nul op request... 'Gebeurt wel vaker' was zijn antwoord... zit nu op dag 82. Heb zojuist die teunisbloemolie van Etos gehaald, dan maar zo proberen! Liefs,