Moet even een frustratie kwijt hoor, en hopelijk leert er nog iemand wat van. Sowieso schrijf je dus zo: Sowieso En niet: Zowiezo[/*:m:1vzovcd3] Zoiezo[/*:m:1vzovcd3] Zo wie zo[/*:m:1vzovcd3] Sowiesow[/*:m:1vzovcd3] Zo ie zo[/*:m:1vzovcd3] Zoizo[/*:m:1vzovcd3] Of enige andere variant. Sowieso is volgens mij het meest fout gespelde woord in Nederland.
Wow dat is raar... Ik schreef het eerste woord in het rijtje als volgt: z o w i e z o (zonder spaties) en het forum maakt er zelf sowieso van! Quote mij maar, dan zie je het... Zowiezo... ---> Doet ie het weer! En hij maakt ook van de hoofdletter Z een kleine s...
Haha, ik wou je al quoten om je daarop te wijzen... Maar ben het ermee eens, erger me soms ook aan veel gemaakte taalfouten. Maar dat heeft ook met m'n werk te maken.. schrijf daar veel brieven en dat moet wel met de juiste spelling
En wat ik helemaal erg vind: het beebietjuh, liefjuh, sprongetjuh, testjuh... Jongens: hoe moeilijk is het: het is liefje
Dat jij überhaupt de moeite neemt om te reageren... Maar zoals ik al schreef hoop ik dat iemand het misschien oppakt en het voortaan goed schrijft. Mensen die veel schrijffouten maken komen bij mij erg dom over. En je kunt meestal wel zien aan het soort fouten dat ze maken, dat het niet door dyslexie komt. Trouwens nog een tip voor mensen die geen/minder fouten willen maken: Gebruik Firefox in plaats van Internet Explorer. Daar zit standaard een spellingscheck in, dus in je invoervelden zie je meteen, net als bijvoorbeeld in Word, dat je iets fout hebt getypt. En hij geeft ook goede suggesties.
Van Eddie (Eddy?) Zoey zeker? Die spelling ben ik nog nooit tegengekomen als fout Ken het programma ook niet. Wel leuk verzonnen.
Inderdaad ideaal, maar FireFox is wel über irritant als je vervolgens in het Engels of Duits aan het typen bent. Alles rood... Anyway, ik ben het helemaal met je eens. Op een ander forum hebben we eens een grote telling gedaan van hoeveel verschillende verkeerde schrijfwijzen van het woord sowieso er waren. We kwamen rond de 600 uit Zo kan het namelijk ook: - zobiezo - so-ie-so - soiso etc. Erg grappig, maar ook wel vervelend. De mensen die het trouwens hier lezen en zich er iets van aantrekken, misschien kun je ook eens letten op punten/komma's e.d. Dat leest een stuk gemakkelijker!
als iemand heel veel schrijffouten maakt kan ik dat irritant vinden, maar goed iedereen maak foutjes. ik heb bijv. een toetsenboord die het niet goed doet en die slaat letters over, heel irritant maar ik ga het niet steeds helemaal nalezen.
wat een boeiend onderwerp! #-o zolang ik maar begrijp wat mensen bedoelen vind ik het goed,niet iedereen is een spel wonder....
En wat natuurlijk helemaal grappig is, is dat het eigenlijk helemaal geen Nederlandse oorsprong heeft, maar een Duitse. Maar een kniesoor die daarop let
Kijk, als ik een berichtje kan snappen kijk/lees ik inderdaad vaak over de spelfouten heen. maar er staan ook berichtjus als dese op de site die moet ik tog vaka een paar keer lezen om helemaal te kunnen snappen odmat sommige mensen blijkbaar de punt komma en hoofdletters niet kunnnen vindne vind ik dat soms best wel lsatig Punt duidelijk?
Hier is ooit al eens een topic over geweest. Vind het verder ook niet boeiend hoe iemand iets schrijft op typt, als ik het maar begrijp. Groetjes Inge
Jij misschien niet, maar ik vind dat dus wel boeiend. En ik zei al: Hopelijk steekt iemand er wat van op.