zwanger?/onzeker

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door daphne01, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne01

daphne01 Nieuw lid

3 nov 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben laatste dagen ontzettend onzeker of ik zwanger ben .dit zou niet gepland zijn dus
    Ik heb vorige week seks gehad maar heb 2 dagen ervoor de pil vergeten, deze 36 uur later ingenomen (dus zaterdag ochtend) en doorgegaan met de pil.Het was week 3 van pilstrip. Ik heb alleen in week 2 ook een pil te laat ingenomen.
    Heb zondag ochtend seks gehad zonder comdoom (ik weet erg stom, maar het ging opeens) en heb maandag middag morning after pil geslikt.

Nu een week later eerste dagen last van buikpijn onderin. Vandaag is dat over maar nu hele rommelige buik, en beetje leeg gevoel.
    Verder geen klachten.

Kan ik zwanger zijn? Ik weet wat ik moet doen, lig eigenlijk wakker van het idee OF ik zwanger ben. Moet ik een test doen? of naar de doker?

2. Corine26

Corine26 Actief lid

10 mrt 2010
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon eerst een testje doen!!
    Succes.

3. Chai

Chai Niet meer actief

Het kan maar ik vind het wel heel onwaarschijnlijk aangezien je die morning after hebt genomen. Als je toch twijfelt kan je over 2 weken een test doen, zenuwslopend lang gedult zal je dus moeten hebben.

Sterkte!

4. Chai

Chai Niet meer actief

Hoe kan ze nou nu een test doen ze heeft pas een week geleden een eisprong gehad als die vrijgekomen is. Dan valt er nog helemaal niks te testen hoor.. ;) Dan is de test sowieso negatief.

5. ik denk dat de kans dat je zwanger bent bijna 0 is, omdat je een vergeten pil tot 36 uur na de vorige in kan nemen, wat je hebt gedaan zoals je schreef. Verder heb je na onveilig vrijen een morning after pil genomen en de kans dat je in de tijd dat je de pil vergeten bent een eisprong hebt gehad is nihil omdat die zich waarschijnlijk helemaal niet heeft kunnen ontwikkelen in de tijd ervoor (en erna) omdat je gewoon aan de pil was..

De kans is er wel maar is zodanig klein dat ie te verwaarlozen is. Ik zou gewoon even afwachten en niet teveel stressen want dat kan je menstruatie ook vertragen. Verder kan het rare gevoel komen door je morning after pil, die een vrij heftig effect op je lichaam heeft (het is een soort hormonenbom, te vergelijken met 10 anticonceptiepillen in een keer)..
    Mocht je nou over 2 of 3 weken nog geen menstruatie hebben dan kun je daarna een test doen. Maar vooralsnog denk ik niet dat je je druk hoeft te maken :)

6. Corine26

Corine26 Actief lid

10 mrt 2010
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niet gezegd dat ze nu direct een testje moet doen, maar ze hoeft nu iig ook niet naar de dokter toe.
    Sorry hor, wist niet dat je kwaad werd.............

7. Chai

Chai Niet meer actief

De pil wekt een ontrekkingsbloeding op als je stopt, dit heeft weinig met een echte menstruatie te maken. Bovendien zegt het al helemaal niks over of je zwanger bent ofniet, als je aan de pil bent.

8. Chai

Chai Niet meer actief

Hoe kom je daar nou bij, dat ik kwaad ben?
    Ik zou niet weten waarom...

9. Within

Within Niet meer actief

Voor zover ik uit je verhaal op kan maken kan je niet zwanger zijn. Je hebt ook de MAP genomen. Dit is een enorme hormonenbom die alles in je lichaam even kan ontregelen. Het kan dus zijn dat je in de stopweek niet of bijna niet ongesteld word.

Wil je echt zekerheid kan je vanaf 14 dagen na het onveilige moment een testje doen.

10. bij vrouwen die 'door de pil heen' zwanger raken kan de ontrekkingsbloeding uitblijven. Bovendien wat dit stukje gerelateerd aan wat ik ervoor zei over stress, dat vanwege stress (ja zelfs als je aan de pil bent) de menstruatie uit kan blijven :)

Deel Deze Pagina