Lichttherapie bij postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jobje, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jobje

Jobje Nieuw lid

24 okt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week is een postnatale depressie bij mij vastgesteld. Mijn arts wil mij antidepressiva voorschrijven, maar dit wil ik niet. Mijn vriendin heeft een lichttherapielamp vanwege haar winterdepressie en slaapproblemen en adviseerde mij dan te beginnen met lichttherapie, omdat dit ook zou helpen bij een prenatale depressie. Ik heb inmiddels aardig wat gelezen over lichttherapie en de inzet van lichttherapie bij postnatale depressie, o.a. op de website van Goodlite lichttherapie en mijn arts is er ook positief over.

1. Heeft iemand hier ervaring met lichttherapie?
    2. Zijn er meer moeders die zich ruk voelen?
    3. Ik overweeg een Litebook lichttherapielamp te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Veruit beste volgens mijn arts, maar ja, hij adviseert mij als eerste ook antidepressiva dus weet niet hoe ik zijn mening moet inschatten...

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het mensen met SAD goed kan helpen. Kan je niet eerst die lamp van je vriendin lenen om te kijken of het wat voor je doet of ergens een kuur doen (wordt misschien vergoed).

3. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een heel heftige depressie gehad, kon niet meer slapen en eten. Zie mijn topic.
    Een lamp zou bij mij niet geholpen hebben, antidepressiva wel. Zij helpen het stofje serotine in je hersenen over te brengen. Nu de bevalling steeds langer geleden is, merk ik dat ik steeds meer de oude wordt en dat andere therapie niet (meer) nodig is.
    Ligt er dus aan hoe 'zwaar' je depressie is. Heb je echt depressieve buien waarin je gevoel wegvalt of ben je 'alleen' somber?

Deel Deze Pagina