Placenta ingegroeid

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Yuia, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuia

Yuia Lid

11 jun 2014
    75
    0
    0
    Ik ben begin maart bevallen, bevalling ging goed tot mijn placenta er weer niet uit wou (1e bevalling ook niet) dus naar de ok eruit gehaald 4 liter bloed verloren,bloed transfusie gehad. Half uur nadat ik bij kwam nog bloedverlies toen ben ik geemboliseerd.
    Moest natuurlijk paar dagen in het ziekenhuis blijven bij dag 3 kreeg ik koorts blijkt er een stuk placenta nog te zitten, Die blijkt te zijn vast gegroeid aan mn baarmoeder. Dus antibiotica.

Paar dagen later naar huis. 3 weken later weer koorts door de placenta weer antibiotica.

Nu voor controle geweest ze kunnen met de inwendige echo niet zien hoever de placenta ingegroeid Is,dus ze willen overleggen voor een MRI scan dat het dan duidelijk Word. Als t iets is ingegroeid kunnen ze het weg schrapen, zijn ze wel weer bang voor bloedverlies als het te ver is ingegroeid gaan ze me baarmoeder verwijderen.

Heeft iemand hier ervaring mee

2. Yuia

Yuia Lid

11 jun 2014
    75
    0
    0
    Heeft niemand hier ervaring mee?

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nee, geen ervaring mee. Wel erg heftig! Tijdens mijn laastste zwangerschap is ook vanalles misgegaan en was de kans op baarmoederverwijdering tijdens de keizersnee ook besproken en erg reëel. Ook gezien bij mij de placenta was vergroeid met de navelstreng en deze bij de baarmoedermond zat. Blij dat het niet hoefde en we het beiden overleefd hebben.
    Ik wil geen kinderen meer en weet dat het erg onverstandig zou zijn om nog ooit zwanger te worden, maar een baarmoederverwijdering is erg heftig.
    Hoe sta je er zelf in? Is jullie kinderwens al wel helemaal vervuld?

4. Yuia

Yuia Lid

11 jun 2014
    75
    0
    0
    Jee ook heftig zeg. Ja gelukkig is onze kinderwens al wel zo hoe we het willen. 2 gezonde kinderen. Maar de gynaecoloog heeft ook gezegd dat het helemaal niet verstandig is om nogmaals zwanger te worden.

Ik vind het dus 2 kanten hebben. Aan de ene kant denk ik haal het dan maar helemaal weg. Maar vind dat ook wel weer heel echt

5. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik had ook een ingegroeide placenta maar volgens mij niet zo heftig als bij jou, er zijn bij mij namelijk geen interventies nodig geweest. Het enige 'bewijs' is dat ik 8/9 weken gevloeid heb na de bevalling en er middels echo littekenweefsel zichtbaar is waar het is ingegroeid. Als het klachten geeft (bloedverlies, pijn) mag ik het pas laten verwijderen, ze zeiden dat dit risicovol is qua doorboren van de baarmoederwand. Als dat gebeurt ben je 'klaar' zei mijn gyn en omdat er nog een kinderwens is hebben wij dit niet gedaan.

Heftig zeg, ik wens je heel veel succes!!!

Deel Deze Pagina