vervelend lichaam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dani27, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Toch meteen maar even mijn frustratie hier neergooien. Er zijn vast genoeg dames die het snappen;

Dacht door te hebben hoe mijn cyclus werkt. Mooi mijn gemiddelde eisprong-dag berekend en rond die tijd klussen.
    Mijn cyclus hou ik al langer in de gaten dan dat we daadwerkelijk bezig zijn.
    Het ging zo: 28-33-30-32-30-30 en nu opeens 26 dagen!
    Vanmorgen begon mijn menstruatie dus ineens totaal onverwacht, daar snap ik niks van en ik was ook even in tranen. Want dit was niet de planning! Ik was uitgegaan van dinsdag...en dus in de hoop dat het niet zou komen.

2. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Jaah, dat snap ik wel.. Denk je dat je goed geklust hebt en blijk je of te laat begonnen te zijn of te vroeg gestopt.
    Daarom ben ik gestart met temperaturen en evt. met ovulatietesten erbij, dan heb je grotere kans dat je je eisprong niet mist. Daarbij klussen wij twee weken heel gericht om de dag.
    Succes! Op naar de volgende ronde..

3. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    precies! Denk je dat je hem door hebt en op het juiste moment klust, weer mis.
    Het lijkt wel een spelletje ;)
    Wij gaan nu om de dag klussen, twee weken lang.
    Hopelijk is het de aankomende ronde raak voor ons beide!

:)

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Mijn menstruatie is sowieso enorm onregelmatig dus snap wat je bedoeld.
    Bij mij zit er er geen vast moment in wanneer de eisprong nadert.
    Enorm lastig!!
    Dus ik probeer mijn afscheiding in de gaten te houden, maar ook dat heb ik nog niet helemaal door.
    En temperaturen is geen optie voor mij.

Ach dan maar Russisch Roulette :D

Maar denk dat ovulatie testen of tempen toch echt de beste manier is om je eisprong te vinden.

5. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    hoe is bij jullie de menstruatie eigenlijk?
    Soms maak ik me weleens zorgen;

Ik heb meestal een voor mij normale menstruatie. Het begint met wat krampen en de eerste twee dagen zijn het hevigste qua bloedverlies. Daarna wordt het minder en gaat het weg.
    Maar af en toe zit er een maand tussen dat mijn menstruatie echt heel hevig begint. Ik krijg dan heel erg kramp, ik lig dan gewoon te kronkelen in bed (meestal begint het namelijk bij het wakker worden). Dit duurt 2 uur en dan zakt het af. Het bloedverlies is dan ook wat heviger dan andere maanden.

Is dit normaal denken jullie of ervaren jullie ook dat je menstruatie af en toe wat anders is? Ik vroeg het eens aan mijn huisarts, maar deze wuifde het toen wat weg.

6. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Balen dat je zo vroeg ongi bent geworden, een vrouwenlijf is soms erg irritant. Ik heb soms ook een menstruatie ertussen die extra pijnlijk is maar ik krijg geen buikpijn maar erge lage rugpijn. Bijna niet te houden zo erg, en soms dagen van te voren. Ik heb er geen verklaring voor, ik denk soms dat de hormonen daar een rol in spelen. Je hormoonspiegel is denk ik niet elke maand het zelfde.

7. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Mijn menstruaties zijn de ene maand ook heviger dan de andere. Niet wat pijn betreft, maar wel het bloedverlies. De gyn adviseerde om Aleve Feminax te nemen gedurende de hevigste dagen en ik moet zeggen dat dat helpt!

8. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Aleve feminax ga ik eens proberen. In welke ronde zitten jullie?

9. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Sinds vandaag helaas in ronde 11.... :(

10. Romilda

Romilda Actief lid

19 aug 2013
    186
    0
    0
    Kruidvat
    Omgeving Rotterdam
    Aleve feminax is goud,ik gebruik die ook met ongi...dat komt door het krampopheffende stofje..hoef je er maar twee max drie van op een dag!maar het helpt echt!!

Deel Deze Pagina