Hoi Dames, Wij proberen al sinds juli 2006 zwanger te raken, maar helaas tot op heden niet gelukt. Me cyclus was/is ook erg onregelmatig en er zit erg veel tijd tussen (langst tot nu is 12weken). Ben uiteindelijk door de HA doorverwezen nar een gyna. Uit een inwendige echo bleek dat ik een cyste op een eierstok heb. Dit schijnt door oorzaak te zijn van de onregelmatige ongi en wellicht ook het feit dat we nog niet zwanger zijn! Moet nu provera slikken en dan een maand aan de pil (bale) en dan gaat de gena verder kijken. Zijn er dames die dit ook hebben gehad of hebben? Zo ja, kunnen jullie mij hier wat meer over vertellen? Want ik lees op internet echt geen fijne verhalen over cystes op eierstokken! En hoelanger ik erover nadenk des te onzekerder ben ik aan het worden.
bijna alle vrouwen hebben een cyste op hun eierstokken. Zo ook ik op elke eierstok eentje. cystes groeien in de loop van de ongi dmv hormonen. na verloop van tijd knappen ze Je hebt ovarium cystes, dat is niet meer dan een eicel die niet knapt maar blijft groeien. je hebt ook chocoladecystes die zijn gevuld met bloed, die zijn inderdaad niet fijn. Dit kan door een echo vast gesteld worden. een cyste is helemaal niet ernstig, mits hij binnen een bepaald formaat is. ik geloof dat ze pas bij een cyste van 7 cm of groter zullen ingrijpen. Ik heb toen een jaar lang af en aan last gehad, zelfs pijn ervan. nu ben ik zwanger maar vlak voor mijn zwangerschap waren ze weg!
Heb ze ook vaker gehad. Gebruik de zoekfunctie anders even voor het woord: cyste. Succes meid, met je kuurtje. Ik hoop dat jullie gauw zwanger zijn! Elmo
ja tuurlijk dat vergeet ik nog. veel succes meid! ennuh je ziet het met cystes zwanger worden is niet onmogelijk! succes!
hoi, ja ik heb ook een cyste die is 3,8 cm groot. in januari was ik eindelijk ongi geworden na 71 dgn dus ik herken wel je verhaal. de gyn. zei niet dat het een belemmering zou moeten zijn qua vruchtbaarheid om zwanger te raken wel dat de cyclus onregelmatig is en het misschien iets moeilijker wordt. ik had een tijdje de moed opgegeven voor een 3e wonder... maarja moederinstinct laat het hiet niet bij zitten en zijn we gewoon lekker weer volop bezig. 19 mrt voor second opinion bij dijkzicht, ik raad jou dat ook aan. een second opinion<---schrijf ik dit goed hihi.
Hoi, Ik heb PCOS en dan heb je echt een kralenkrans aan cystes op de eierstok zitten! Volgens de gyn kan het geen kwaad, alleen het feit dat je dus onregelmatig menstrueert maakt het moeilijker om zwanger te worden. Ik heb een te hoog testosterongehalte, dit geeft waarschijnlijk bij mij de onregelmatige en lange cyclus.
Hoi Dames, Bedankt voor jullie aardige woorden! Het is idd vervelend als je weet dat er iets zit maar het hoeft u niet direct te betekenen dat het nooit lukt om kinderen te krijgen. Allemaal heel veel sucses met het zwanger worden en zwanger zijn. Gr Diana
hey hey ik had ook zon ding. en omdat die best groot was moest ik om het half jaar opnieuw een echo en na de laatse keer was ie ineens verdwenen gewoon weg... dus hoeft niet altijd ellende te betekenen hoor.. succes en sterkte met je kuur hoor.