Hoi lieve mensen, Ik heb een lichte menstruatie gehad van ongeveer 4 dagen en geen echte krampen (duurt meestal 6 volle dagen). 2e dag van menstruatie deed ik voor de zekerheid een zw test en die van negatief. Nu zijn wij 2 dagen verder (van de ongesteldheid) en ik deed voor de grap een ovulatie test vanavond en de uitslag was: De test streep, was niet zo donker als controle streep, maar hij is zeker duidelijk te zien in het licht. Zou er alweer een eisprong aan kunnen komen? Is dat mogelijk? Groetjes, Romy
Dat is grappig, ik heb precies het zelfde .. 4 dagen terug was mijn laatste menstruatie, ik ben meestal 4 dagen ongesteld nu 6 volle dagen. Ik twijfel dus ook nog steeds, ook om dat ik nooit zere/gevoelige borsten en tepels heb ook de aderen zijn duidelijk zichtbaar, en nog steeds .... Toch nog een zwangerschap test gedaan negatief. Vandaag begonnen met ovulatie testen, en ik zag ook een licht streepje, ik vind dat erg vroeg. Wat kan je je zelf gek maken he haha
Wat er met ovutesten gemeten wordt is LH Dit is bijna voor 90% altijd aanwezig in je lichaam. Dus meet je het ws ook, en zie je dus een teststreep. Deze streep is dan ook negatief. Positief is ie pas als ie net zo donker of donkerder is. In een heel enkel geval kan lh ook hcg meten.... Dus mss es een zwangerschapstestje doen? Heb je een vaste cyclus of onregelmatig?
TS, dit klopt. Je krijgt de gehrle cyclus een licht tweede streepje op je ovulatietest zoals op je foto. LH schommelt de gehele cyclus, zelfs tijdens je menstruatie. Dit is een negatieve ovulatietest en zegt totaal niks over wanneer je eisprong plaatsvindt. Dit kan nog wel 2 weken duren. Pas als beide streepjes minstens even donker zijn, is je eisprong in aantocht.
Dat kan wel waar zijn wat jullie zeggen, maar met sensitest krijg ik pas 2 of 3 dagen voor mij eisprong een streep?! Daarvoor is hij omo wit... daarom vroeg ik me af of mijn eisprong alweer kwam
Misschien was de urine of de concentratie LH waardes te laag voor bepaalde testen... ik heb aan het einde van me cyclus altijd omo-witten ovulatie testen... heb ik een keer uitgeprobeerd...
Ik heb nooit een lichte streep op ovu testen.. Alleen net voor ovulatie (1 of 2 dagen voor positieve ovulatietest heb ik een licht streepje, daarvoor en daarna altijd omowit). Misschien indd zw test doen?
Ik heb dus ook nooit zo vroeg een streep.. Nu zei mijn zus al: "misschien krijg jij gewoon heel vroeg je eisprong, wat mogelijk is toch?" Als hij sterker wordt, dan ga ik even voor een zwtest.
Klopt dat wat ik hierboven lees, dat je in principe altijd een lichte streep op je ovulatietest hebt ook al ovuleer je nog niet? En verschilt dit per test dan? Want ik krijg met de Action test helemaal geen lichte streep, gewoon omowit. Of moet ik me dan zorgen gaan maken?
Ik heb dat nooit hoor..... Meestal een paar dagen van tevoren, alleen nu wordt hij steeds donkerder en heb net een zw test gedaan en die is omo wit. Je hebt kans dat ik toch weer snel mijn eisprong krijg.
Sommige testen werken niet en wel voor de één en voor de andere je moet even zoeken welke voor jouw werken... hopelijk geen zorgen
Ik snap niet zo goed waarom je 2 dagen na je ongesteldheid al ovulatietesten wil gebruiken (volgens mij heb je geen mega korte cyclus). Al eerder gezegd: LH zit altijd in meer of mindere mate in je lichaam. En de knaller, die herken je echt wel succes!
Ik doe het ook normaal nooit! Alleen vanavond komt mijn "nieuwe donor" langs om kennis te maken en ik wil hem kunnen vertellen hoe en wat. Het was ook meer voor de zekerheid. Ik schrok ook best wel, toen ik een 2e lichtere streepje zag :O Nu ga ik gewoon dus wel door testen, voor het geval er wel een eisprong aan komt.