Een paar weken terug heb ik een vraag gesteld omdat ik maar niet ongesteld werd na het stoppen met de pil. Inmiddels werd ik wel ongesteld na 7 weken. Maar dit is al 3 weken heel raar. De 7e week had ik alleen maar roze afscheiding. In de 8e week werd ik maandag ongesteld, maar niet zoals ik dit gewend was toen ik aan de pil was. Het was heel weinig, net zoals op de laatste dagen van je menstruatie(dit is het trouwens nu m'n hele menstruatie al), maar af en toe wel helderrood. En ik heb geen buikpijn gehad, af en toe een krampje maar dat was het. Ik zit inmiddels in de 9e week en ben nog steeds ongesteld, dus nu al ruim 2 weken! Is dit normaal? Ik vind dit nogal lastig, mijn vriend en ik vrijen dus ook al 2 weken niet hierdoor. En heb ik nu eigenlijk wel een eisprong? Toen ik 12 jaar geleden aan de pil begon was ik ook altijd 3 weken lang ongesteld, daarom was ik destijds ook aan de pil begonnen. Ik wil eigenlijk niet naar de huisarts voor niets dus hoop dat je me kan helpen.
Hoi dees, Een menstruatie met de pil is een ontrekkings bloeding. Je bouwt doormiddel van de pil het slijmvlies in de baarmoeder op en als je de stopweek hebt word dit afgestoten. Vervolgend start je weer met de pil en zo ziet je 'gemaakte'cyclus eruit. Nu moet je lichaam het weer zelf gaan doen. vaak zie je dat het even ontregeld mis maar dat het daarna weer de cyclus krijgt als voor dat je ooit aan de pil bent begonnen. Daar ziet het er bij jou ook naar uit. Toch wil ik je adviseren hiermee naar de huisarts te gaan,want inderdaad met zo'n lange menses kan het wel eens lastig worden om zwanger te worden. mMisschien heb je daar wat hulp bij nodig. Het is normaal dat er eerst een half jaar tot een jaar word afgewacht voor dat er stappen worden ondernomemn. Imke