maagpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by noukeltje, Jul 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noukeltje

noukeltje Lid

Jul 18, 2006
    45
    0
    0
    persoonlijk begeleidster
    zutphen
    Hoi! :)

Ik heb deze vandaag ook al elders op de site gezet, maar zag later pas dat je het echt per forum kunt selecteren...(ben net nieuw...ach :) )

Ik ben nu 5 en een halve week zwanger en ik heb sinds gister wat maagpijn. Niet heftig, maar wel aanwezig. Het is echt mijn maag, niet mijn buik/onderbuik. Ik maak me op zich geen zorgen dat er iets aan de hand is en dat het wellicht zelfs met de warmte te maken heeft en niets met de zwangerschap, maar....wie weet, hoort dit wel tot één van de 'kwaaltjes der zwangerschap'...Af en toe een héél klein beetje misselijk, maar ook dat is te verwaarlozen. Nog geen braakneigingen oid..alleen wat maagpijn. Na vannacht nog steeds. Net een beker warme melk gedronken, maar nog...

Kun je me er iets meer over zeggen of heeft het niets met de zwangerschap te maken, in jouw optiek?

Alvast bedankt,
    Anouk

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Anouk,

Nog Gefeliciteerd!

De klacht pijn in de maag, naar mijn weten is dit geen zwangerschapsklacht. Wel het maagzuur maar echt pijn niet.

Blijft de pijn, dan zou ik je willen adviseren om even met je huisarts te bellen.

Groetjes en succes,
    Japke

3. noukeltje

noukeltje Lid

Jul 18, 2006
    45
    0
    0
    persoonlijk begeleidster
    zutphen
    Bedankt voor je antwoord! Het is in middels alweer meer gezakt en later bleek mijn partner ook wat last van zijn maag te hebben, dus het zal wel met de warmte te maken hebben gehad. (he hadden niet hetzelfde gegeten, dus ook dáár kon het niet aan liggen..)

Als het veelvuldig terug blijft komen zal ik idd de huisarts bellen, maar voorlopig zie ik het niet echt als iets zorgwekkends (tenzij jij anders aanraadt!!!!!!)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Anouk,

ik zou het even aanzien hoor, er is geen reden om direct naar de huisarts te gaan. Als de klacht blijft aanhouden dan kun je altijd nog naar de huisarts!

Mirjam

Share This Page