Hoi allemaal, Vorige week had ik een IVF punctie met 18 mooie eicellen als resultaat! Ook de zaadcellen waren prima van kwaliteit en 6 miljoen van aantal. Daar kon weinig meer aan fout gaan, dachten wij... 3 dagen later (de dag van de terugplaatsing) kregen wij te horen dat er geen enkele bevruchting was! Conclusie: ze denken aan te harde eicelschillen?! Wat?! Ja, dat... Nu is het wachten op een volgende poging ICSI. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het zwanger raken compleet uitgesloten of is ook daar juist ICSI een goede oplossing voor?
Ik weet bij ons niet of de eicelschil te hard was. Dat zou kunnen zei de arts maar kan ook door alle onnatuurlijke factoren komen zei ze. Maar wij hadden 2 maanden geleden precies hetzelfde als jou. 5 eicellen, goede kwaliteit en 52 miljoen zaadcellen en geen bevruchtingen! De zaadcel gewoon niet in de eicel gegaan.. Ik had toen ook een topic geopend en veel andere zijn toen gelukkig wel zwanger geworden door icsi! Alleen ja het is wel weer een maand pauze en alles weer opnieuw voor een icsi poging..
Ja, die poging weer opnieuw, dat vind ik nog het ergste. De vraag of je dan weer goede eicellen hebt, weer genoeg zaad, weer een pijnlijke punctie? Pff.. Njah, jouw berichtje stelt me wel een beetje gerust in ieder geval. Er is nog hoop! 😃 Hoever ben jij nu alweer? In een nieuwe cyclus aan het stimuleren?
Ja weer zo lang wachten tot er eindelijk weer een punctie is duurt zo lang! En nee jammee genoeg nog niet aan het stimuleren zit nog steeds aan de pil tot 8-4. Begin met deca op 5-4 en gonal op 17-4. En dan pas 24-4 eerste FM. Dus die week ook de punctie en terugplaatsing!
Hier ook geen bevruchting tijdens de eerste IVF-behandeling. Maar liefst 26 eicellen en niet één bevrucht... Volgens de artsen inderdaad een te hard schilletje om de eicel en/of zaadcellen die iets te zwak zijn om er op eigen kracht doorheen te komen. Daarna overgestapt op ICSI, daarmee wel bevruchting en een aantal mooie embryo's. Twee teruggeplaatst en meteen zwanger! Onze dochter is inmiddels alweer negen jaar. ICSI kan zeker de oplossing zijn. De zaadcel wordt immers in de eicel geinjecteerd, dus hij hoeft niet meer op eigen kracht door het schilletje heen. Je hebt dan nog niet automatisch bevruchting, dat ontstaat pas als de kernen gaan samensmelten en delen. Maar de kans op bevruchting is wel veel groter. Succes!
@clarajilla: Zooo, lange cyclus maken ze er bij jou van dan.. Ik moet normaal al op dag 6 langs voor een fm, omdat het bij mij anders te hard gaat! @Jippie: njah, als er een bevruchting is zijn we in ieder geval weer een stapje verder! Maar dat is met ICSI dus wel realiseerbaar. Heel fijn! 🙂
Bij mij gaat ook sneller dan gemiddeld! Ik kom op dag 8 (8 dagen stimuleren moet in de ochtend spuiten) voor de eerst fm. En 2 of 3 dagen later al de punctie! Als het zoals de vorige x liep dan!
Wat rot MM88! Bij ons (in Voorburg) deden ze 50% van mijn eicellen IVF en 50% ICSI, juist omdat ze niet wisten waar het bij ons aan lag, en omdat ze wilden voorkomen wat jullie is overkomen! We moesten wel eigenlijk minstens 10 eicellen hebben, wat ik met 8 eicellen net niet had, maar daarvoor hebben arts en laborant toen met elkaar overlegd en toen mocht het alsnog. Bij ons bleek icsi toen niet nodig, maar ik vind het heel erg naar om te lezen dat dit niet in elk ziekenhuis de standaard is!! Veel sterkte.
Jeetje! Als ik dit nu lees.. Pff, teleurstelling alom! Wij hebben dus, toen ik vorige week die berichtgeving kreeg dat er geen bevruchtingen waren, gelijk gevraagd waarom ze geen icsi toepassen bij (al is het maar een paar) eicellen. Het antwoord was omdat er in NL een wet bestaat die verplicht stelt dat er eerst een duidelijke aanwijzing moet zijn dat icsi niet kan voordat ivf geprobeerd is. Ook vertelde ze nog een verhaal over de verzekeringspolissen in NL. Als ze in de eerste poging al meteen ook ICSI zouden vergoeden, zou IVF op den duur uit het basispakket gaan ofzo iets?! 😕 Wat een ellende!
Toen wij vroegen gaf ze aan dat icsi niet gelijk gedaan word want dan gebeurt er al helemaal niks meer natuurlijks. En ze wilden het zo natuurlijk mogelijk laten gaan gebeuren. Zo ver dat kon bij IVF. En bij icsi is dat al helemaal niet meer mogelijk
Ja daar hadden ze een punt Clarajilla, ICSI staat natuurlijk verder van de natuur. Alleen is het nadeel dat er een hele poging naar de knoppen is als met IVF niks is bevrucht, want de punctie is geweest en dat telt als poging. Verzekeringtechnisch voor ons als patiënten dus erg nadelig! MM88 ik begreep dat ze dit in Voorburg alleen doen bij stellen waarbij echt geen enkele clue is waarom het na X-aantal tijd nog niet is gelukt. Dus nog nooit (kort) zwanger en geen medische redenen. Bij welk ziekenhuis zit je, MM88?
@mlady, ja klopt dat is wel het na deel een hele poging weg voor niks... @mm88, ik loop in het mcl/umcg
In het Nij Geertgen hebben ze de eerste poging (en enige poging ) met mijn man zijn super turbo zaad en mijn donor haar eieren gelijk ICSI gedaan. Ik snap best wel dat ze dat niet gelijk overal direct doen... maar in jouw geval wel mega frustrerend. Sterkte!
Nou daar vertellen ze mooie onzin dan. Goed geld verdienen als ziekenhuis, maar niet vanuit de patient denken. Dat de patiënt een poging kwijt is maakt dit ziekenhuis niet uit; zij doen met liefde nog een extra poging hoor! Alles strikt volgens het protocol. Slechte reclame voor het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam....
Hallo dames, Hier ook begin maart de eerste punctie voor ivf gehad, met 15 eicellen als resultaat! Maar helaas bleken er 12 helemaal niet bevrucht en 3 abnormaal, die waren ook niet verder gedeeld. Waarschijnlijk is er bij ons dus wel wat meer aan de hand dan een te harde eischil... Maar de teleurstelling herkennen jullie vast en daarom zou ik graag mee willen kletsen! Voor ons wordt ICSI ook de volgende stap, en dan stimuleren met menopur ipv Gonal voor een betere eicelrijping. Ik verwacht mijn menstruatie over een dag of 10 en zou dan weer mogen starten met de pil, maar overweeg nog een extra rustmaand omdat de punctie (en HET telefoontje daarna...) dan in een wat relaxtere periode qua werk valt. Daarnaast hebben we over twee weken ook nog een afspraak in Dusseldorf voor een second opinion. Aan de andere kant wil ik ook zo snel mogelijk verder... Lastig! Clarajilla, jij hebt eind april de punctie las ik... Benieuwd hoe het jou vergaat! MM88, wanneer mag jij weer verder?
Oh voor jou ook een hele teleurstelling! En ja klopt laatste week van april naar het ziekenhuis voor de fm en als net zo snel gaat als vorige keer diezelfde week ook de punctie en terugplaatsing. Ben afgelopen woensdag begonnen met spuiten van decapaptyl
Jeetje, wat een tegenvaller is dat dan!! Zeggen ze dan wat het eventueel zou kunnen zijn of is dat echt onverklaarbaar? Ik moet dinsdag naar Maasstad, gaan ze kijken of m'n eierstokken rustig zijn. Als dat het geval is, mag ik de eerstvolgende menstruatie gelijk weer starten. Met wat hoor ik ook dinsdag, want dat moesten ze na de tegenvaller met ivf eerst even goed overleggen ik het gynaecologen overleg blijkbaar. Op naar ICSI! Ik hoop dat ik eind april ongesteld word, dus in mei zou de volgende poging plaats kunnen vinden als alles mee zit...
Ik lees even mee, omdat ik in hetzelfde schuitje heb gezeten. Nu twee heerlijke kids! Bij mij geen bevruchtingen met IVF, met ICSI bijna alle eitjes goed bevrucht en mooi doorgedeeld! Equivogue, jouw situatie lijkt me helemaal vervelend omdat je niet weet of ICSI het probleem zal oplossen... Er is ook een topic geen bevruchtingen na ICSI, daar zijn een hoop meiden naar Gent geweest voor de MOAT. Dat lijkt me misschien ook iets voor jullie? Naast DD zou ik dus ook bekijken of Gent misschien een betere optie is voor jullie... Maar eerst deze poging maar even afwachten, want wie weet gaat ICSI het toch helemaal zijn voor jullie! Ik duim voor jullie meiden! Hang in there!