cyclus en zwanger worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zilvervosje, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Bij voorbaat sorry, het wordt een lang verhaal. Ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken. Ik ben net dertig geworden en sinds ongeveer een jaar van de hormonen af (eerst 10 jaar de Diane 35 pil en toen 2 jaar de nuvaring).

Ik heb namelijk geen idee meer wat mijn cyclus is, inmiddels ben ik volgens de gangbare cyclus van 28 dagen een week overtijd (negatief getest). Vorige keer was ik weken overtijd.

Vorige maand testte ik zwanger met de Cleurblue digital, en een uur later en de volgende dagen steeds negatief. De huisarts kon me niet vertellen of dit nou een vmk betekende of een slechte test. De daaropvolgende menstruatie (1 week later) was vreemd. Heel donker, bijna "droog" en weinig rood bloed.

Nu ben ik dus weer overtijd, maar ik had een week geleden - op de NOD? - ineens één dag helder rekbaar slijm (en pijnlijke tepels en lichte buikkramp). Eén of twee dagen later rozig slijm (niet heel roze, een beetje). Dit hield een dag of 3 aan. Daarna wit slijm. En nu weer bijna niks. Ook geen andere symptomen. Wel heb ik al een week of wat last van ongesteldheidskrampen.

Ik geloof wel dat ik niet zwanger ben (gezien de test) maar ben wel bezorgd over mijn cyclus. En of ik niet te vroeg getest hebt, of ik eigenlijk wel eitjes produceer, of ik naar de huisarts moet, of ik iets mankeer.... kortom, ik maak mezelf gek. Moet ik me zorgen maken om mijn cyclus?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Na een jaar mag je gerust voor onderzoek naar de huisarts. Het is op een gegeven mometn ook voor je zelf fijn om te weten of alles goed met je gaat,toch?
    Maar stiekum zou je toch al wel zwanger kunnen zijn....je zou aan de huisarts kunnen vragen of hij een bloedtest bij je kan doen/

Imke

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Mijn HA wil wachten omdat we pas in ronde 2 zitten. Kennelijk vind hij het niet zo'n probleem dat ik zo'n lange cyclus heb. Ik ga toch maar eens terug als ik deze ronde in kaart heb. Bedankt voor het advies!

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Nou, je had gelijk, ik was al zwanger :) Paniek om niks dus... maar wel heel erg bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina