Tips?? Help

Discussion in 'Zwanger worden' started by JustMe1006, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JustMe1006

JustMe1006 Nieuw lid

Dec 5, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk maak ik me zelf gek, maar wil graag horen wat andere hun ervaringen zijn.

Mijn vriend en ik willen graag een baby, we zijn nu een kleine 3 maanden bezig.. Ik ben zojuist weer ongesteld geworden :( steeds weer (al is dit pas de 3e keer nadat we bezig zijn) is dat een enorme teleurstelling.. Ik vraag me dan echt af kan ik wel zwanger worden? Ja, dat kan ik. Dit is al eens gebleken in het verleden en toen heb ik het weg laten halen wegens de omstandigheden. Voor mijn gevoel word ik nu daardoor gestraft.. Zal misschien onzin zijn.. Misschien ook niet. Mijn vriend is ook niet onvruchtbaar.. Waarschijnlijk wil ik te graag en ben ik er teveel mee bezig.. Ik had ook ergens wel verwacht dat het meteen raak zou zijn.. Hoge verwachtingen betekend zware teleurstellingen.

hoe is dit bij jullie gegaan? Hoe gingen/gaan jullie ermee om? En vooral hebben jullie tips die me kunnen helpen?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    voor mijn klinkt 3 maanden als pas , ik snap dat je teleurgesteld bent maar kijk is naar het volgende :
    De gemiddelde kans om zwanger te raken, is tot het dertigste jaar 15 procent per maand. Daarna neemt de maandelijkse kans af. Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger

ik ben ondertussen al een hele tijd bezig met zwanger worden en ben dit jaar ook 2 keer zwanger geweest alleen zijn ze allebei op een miskraam uitgelopen .
    wij hebben het vooral los gelaten en gebruiken ovualtietesten en zien wel wanneer het weer gebeurt.
    maar over 3 maanden zou ik me zeker nog niet druk maken adem halen en waar over nieuw proberen

3. cheetara

cheetara Actief lid

Nov 13, 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Hey meid,

Ik kan niet echt meepraten over dat het een tijdje duurt tot zwanger worden, want ik was in ronde 1 zwanger.

Maar ik heb eerst 10 maanden moeten wachten tot ik m'n cyclus weer kreeg na de prikpil, waarvan ik niet wist dat dat zo lang kon duren (huisarts had gezegt dat je meteen erna kon beginnen, niet dus...)

Maar ik heb verhalen gelezen van vrouwen waarbij het al meer dan 30rondes duurt, gemiddeld raakt een gezonde vrouw binnen een jaar zwanger.
    Dus ik zou me nu nog even geen zorgen maken, aan de andere kant kan ik het wel begrijpen als vrouw zijnde hebben we toch al snel dat iets te lang kan duren als je het zo graag wilt, en bij mij was het ook een teleurstelling toen ik ineens begon te bloeden.

En je moet je echt niet rot voelen over het verleden, ik snap dat het nu zo kan voelen maar je wordt er echt niet voor gestraft (vind ik).

Ik hoop nu ook weer dat het meteen raak is, dus ik kan ook nog een behoorlijke teleurstelling verwachten...

Kijk anders eens even op het forum rond, dan lees je wel dat wij eigenlijk nog niets te ''klagen'' hebben.

4. JustMe1006

JustMe1006 Nieuw lid

Dec 5, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt dat jullie al zo snel reageren..
    Weet ook wel dat het nog helemaal niet nodig is om mezelf nu al druk te maken.. En dat het bij zoveel mensen lang duurt. Maar die spanning iedere keer weer.. Pff

Lijkt me echt fijn dat je die spanningen niet hebt en gelijk ronde 1 zwanger bent. Ik moet proberen het van me af te zetten, en dan komt het vast vanzelf wel!!:)

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Na 3!!! maanden is er maar 1 tip: Geduld hebben.

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi meis,

Ik ben inmiddels 2,5 jaar bezig en ben dit jaar 3 keer zwanger geweest. Alle 3 de keren zijn op een miskraam uitgelopen helaas.
    3 maanden klinkt mij dus als "hemels" in de oren!

Geniet gewoon van dat eerste jaar en ontspan. Na een jaar kun je een verwijzing vragen bij de huisarts en dan kun je eventueel onderzoeken laten doen in het ziekenhuis. Maar dat heb je vast niet nodig joh... Je hebt nog 9 kansen voordat het zover is en dat is 9 keer 15%! Komt vast goed.

Liefs BB

7. JustMe1006

JustMe1006 Nieuw lid

Dec 5, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik al deze reacties zo zie denk ik echt, aiai zo slecht is dit nog niet.. Vooral 2,5 en dan 3x mis gegaan.. Heftig! Echt heel erg! Hoop dat je snel zwanger mag worden en dat het goed gaat, ik duim voor je!

Share This Page