hoi dames, Ik loop al wat maandjes in het ziekenhuis vanwege een onregelmatige cyclus en na 1.5 jaar nog niet zwanger.. tot op heden nog geen oorzaak kunnen vinden, bloedwaardes etc. waren allemaal “normaal” nu moest ik vanmorgen terug om te kijken of de cyste die ongeveer 8 weken geleden op de echo te zien was weg is.. en dat was gelukkig zo! Bij de volgende menstruatie mag ik met clomid beginnen.. maar nu zei de gyn dan ik net mijn eisprong gehad heb, vrijdagavond hebben wij het nog gezellig gehad.. dus wie weet? nu vraag ik me af hoelang kan je zo’n geprongen ei nog zien op de echo? Gyn wilde er geen uitspraak over doen, het eitje kon gisteren zijn gesprongen maar ook nog eerder of zelfs vanmorgen. En.. heeft het nog nut om het vanavond nog gezellig te maken? Hopelijk heeft iemand hier meer kennis over dan ik Knuf
Zo!! Dat zou ik echt niet weten. Bij mijn eerste miskraam zagen ze nog bij de 8 weken echo waar mijn ei toen was gesprongen. Maar dat is misschien anders als je zwanger raakt. Dat door hormonen het zichtbaar blijft ofzo... geen idee. Ik duim wel voor je dat je zwanger bent!
T zou nooit kwaad kunnen het vanavond nog gezellig te maken. Stel dat t vanmorgen was... en anders was het van het weekend waarschijnlijk en die is vrijdag goed benut. Zou het gewoon doen. En dan maar 14 dagen wachten haha die is t lastigste
Bij mij is het een keer na een week nog zichtbaar geweest terwijl de gynaecoloog in eerste instantie zei dat het hooguit 2 dagen geleden kon zijn. Ik zou het gewoon proberen, een keer seks 'voor niks' is ook niet erg toch.
Ik had vorige week een echo tijdens mijn menstruatie en toen zagen ze nog het “omhulsel” van mijn eisprong zitten.. was dus nog zichtbaar na ruim 2 weken
Wow, we zullen maar zeggen: ieder lichaam is anders het zou dus goed al 5 dagen geleden kunnen zijn, of vanmorgen.. indd een keer seks voor niks is ook fijn! Nog even 2 weekjes wachten.. thanks ladies!
Maar hoe kon hij het verschil überhaupt zien tussen een gesprongen eitje of een cyste? Is het niet gewoon een restant van je cyste geweest wat hij zag op de echo en waarom doet hij geenbloedtest om te kijken waar je dan precies in je cyclus zit om zo ook uit te sluiten dat het wel echt je eisprong is geweest. Ik had elke maand cystes voordat ik aan pregnyl begon en ze deden dan ook altijd een bloedtest (oestradiol, progesteron, lh) om zeker te weten wat het precies was. Op alleen een echo zou dit verschil onmogelijk te zien kunnen zijn
Hoi Adrianna, Ik heb geen idee!! Nu je het zo zegt denk ik ook van hmmm. Ik had inderdaad een cyste in mijn linkereierstok, gyn zegt dat de eisprong rechts was. Opvallen is wel, ik heb al 3 dagen knetterende hoofdpijn, en plekjes op mn tepelhof Ik durf er gewoon niet van te dromen dus ik negeer het nog maar in ieder geval een week!! Maandag op de echo was er niets anders te zien dan verdikt baarmoederslijmvlies. Bedankt voor je reactie! We zullen er vanzelf achter komen wat het geweest is..
Door mijn eigen ervaring ben ik wat huiverig mbt gyn’s die ‘zien’ dat er een eisprong is geweest, maar het kan uiteraard zo zijn dat het een eisprong is geweest. Als mijn gyn geen bloedtest had gedaan bij mij dan had ze op het oog met echo’s alleen nooit gezien waar het mis ging bij mij elke maand. Ik zeg altijd dat meiden moeten hameren op een progesterontest 5-7 dagen na de vermoedelijk eisprong om zeker te weten dat ze überhaupt een eisprong hebben.
Ik ga dit zeker meenemen! Bedankt voor het delen van je ervaring, ik zie dat je vorig jaar moeder bent geworden, wat mooi !!! Zijn jullie nu bezig voor een tweede als ik vragen mag?
Ja klopt, maar we willen het eerst een jaartje zelf proberen voordat we weer het medische traject ingaan Ik weet dus niet hoe serieus de pogingen zijn die we nu doen
Hey jou verhaal is bijna gelijk aan mijne.. ik heb inmiddels ontelbare echo s gehad en op t zelfde punt gestaan. Ze kunnen niét aan of op echo zien op welk preciese moment je eisprong is of is geweest
P.s. ze kunnen dit wél in je bloedwaardes terug zien.. mocht je een eisprong hebben gehad. .bij mij was dit helaas vaak niét zo.. en groeide ze door .en werden helaas weer cystes