Heey iedereen, Even weer een bericht van mij, het zit ons niet mee, we hebben weer een miskraam gehad dit is de tweede in 1 jaar tijd:S we zijn nu meer als een jaar bezig en het lijkt er op dat het ons niet is gegunt. We zijn nu bijna anderhalf jaar bezig. In oktober kregen we de eerste miskraam en in maart heb ik er weer 1 gehad, het enigste positieve in maart is dat ik niet wist dat we zwanger waren, ik kwam voor controle bij de vrouwendokter en die vertelde dat er een dood vruchtje zat, wel vervelend maar minder als de eerste keer gewoon omdat ik het simpel weg niet wist. En de mensen om mij heen lijken allemaal wel zwanger te zijn, mijn beste vriendin haar nichtje is ook zwanger 17 jaar 3 maand verkering en 4 weken heen, ze weet niet zeker of hij de vader is en zegt dood leuk waar ik bij zit ik denk dat ik het maar laat weghalen want heb er niks aan.................. ale: ik kon wel door de grond gaan.en dan zegt ze dood leuk er achter aan nog eens van en dat van 1 nachtje de pil vergeten. Wij hebben alles voorelkaar en een kleine is zo welkom in ons leventje. We weten niet meer wat we kunnen doen..........ik loop al maanden bij de vrouwendokter en ik wordt constant met allerlei troep vol gepropt om te kijken of het helpt. Ik krijg maar geen menstruatie zonder de pillen die de vrouwendokter mij voor schrijft, en ik ben helemaal op door alle spanning elke maand, nu moest ik weer stoppen met de pillen omdat ik bijwerkingen kreeg en ja hoor weer geen menstruatie terwijl dat wel moest komen omdat ik de laatste strip van de pillen na de miskraam gewoon moest afmaken. Vandaag contact gehad met de vrouwendokter en hij staat ook voor een raadsel... Ik stelde IVF voor maar hij praatje daarover heen met je bent nog jong en te kort bezig blablabla......het lijkt erop of niemand ons serieus neemt, ik denk dat de meeste vrouwen er mee eens zijn als ik zeg: ALS EEN KINDERWENS ER EENMAAL IS DAN IS DIE ER DIE KUN JE NIET ZOMAAR EVEN WEER AAN DE KANT SCHUIVEN,iemand die daar niet mee bezig is kan daar helemaal niet over oordelen.. Kortom ik zit er nu flink doorheen, elke maand maar weer wachten wachten wachten.... Het is je niet zomaar gegeven
ach meid, het zit je niet mee. Kan me voorstellen dat je je zo voelt hoor ! Is helemaal niet gek ! Wij zijn bijna een jaar bezig voor een 2e.. en helaas nog steeds niet zwanger, elke maand weer wachten, om gek van te worden dikke knuffel voor jou, en hopelijk worden jullie snel verder geholpen en is het snel raak !
Het zit jullie echt niet mee, 2 miskramen verwerken is niet niks. En dan zo'n 17-jarig kind dat ongewenst zwanger wordt, het is toch allemaal niet eerlijk in het leven. En ik begrijp je gevoelens maar al te goed Wij zijn nu bezig aan ronde 14 en ik heb er steeds meer moeite mee om mezelf op te laden voor een nieuwe ronde. Weet je, ik heb heel vaak de gedachte dat ik me echt niet meer kan voorstellen dat ik ooit zwanger zal raken, in ieder geval niet op de natuurlijke manier. Wij kunnen 25 mei naar de gynaecoloog en ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, het zaad van mijn vriend is al onderzocht en dat is normaal. Ben toch wel een beetje bang wat er uit de onderzoeken gaat komen. Maar ik kan me je frustraties voorstellen, meid. Eenmaal een kinderwens dan duurt iedere maand te lang en mensen die snel zwanger raken snappen onze gevoelens niet echt. Ik heb er ook een aantal in mijn omgeving die binnen 4 maanden zwanger waren. Zij komen met van die goede adviezen als kussen onder je kont, niet meteen naar het toilet gaan na het klussen, je bent nog jong het lukt vast wel, je moet je er niet zo mee bezig houden. Arrrrgggg, alsof wij al die verschillende dingen niet al toepassen
17 jarig kind dat zwanger raakt? soms is voor hun ook niet eerlijk, als ze ongewenst zwanger raken, hun best doen, alles op rijtje krijgen en eindelijk goed zitten, en als ze dan weer kindje willen dat niet lukt.. misschien begrijp je niet hoe t voelt maar ik weet al te goed sweettime hoop voor je dat snel raak is
emma79 begrijp heel goed dat moeilijk is voor jullie, begrijp het nu juist heel goed waarom mensen soms zo hatelijk tegen mij deden toen ik 15 jaar en zwanger was... dat is ook moeilijk sweettime, vind echt erg voor je en lullig van dat meisje, heb je haar al verteld hij jij je hierover voel?
Lievemama, ik kom misschien wat bot over maar ik vind eerlijk gezegd dat mensen niet door een 'ongelukje' zwanger raken als ze zelf zo stom zijn om een dag de pil te vergeten, of je nu 17 of 32 bent Net als mensen die onveilig vrijen, en je hoort dan 'ja, een ongelukje' sorry hoor maar je was er zelf bij toen je aan die onveilige seks begon. Mijn vriend en ik hebben jarenlang de methode 'voor het zingen de kerk uit' gebruikt terwijl wij toen nog helemaal geen kinderen wilden, wij wisten heel goed waar we aan begonnen en als ik daardoor zwanger was geraakt dan had ik dat niet als ongelukje gezien. Kijk, en het is natuurlijk heel vervelend dat als je op jonge leeftijd zwanger bent geraakt en het nu niet meer wil lukken, maar daar heb ik het niet over. En ik vind een meisje van 17 dus nog een kind, ik was in ieder geval nog wel een kind toen ik 17 was Maar goed, ik wil je niet kwetsen hoor, sorry als ik dat wel heb gedaan
wil wel even duidelijk maken dat ik het absioluut niet vervelend vind dat ik jong zwanger ben geraakt. alleen de manier waarop alles toen verliep ben superblij met mijn zoontje en mijn huidige vriend. en zou het zo weer doenprobeer alleen te zeggen dat voor mij ook moeilijk is dat ik nog niet weer zwanger ben, zoontje nu 4 jaar en ben ook 4 jaar met mijn huidige vriend en we willen al 2 jaar graag nog een kindje... als ik nu een heel jong meisje ziet dat zwanger is ben ik al jaloers en boos, dus begrijp jullie echt heel goed
het blijft trouwens gewoon altijd vervelend he, wie het ook is als je al zolang probeer een kindje te krijgen is altijd moeilijk iemand te zien die zwanger is en net baby heeft. natuurlijk gun je het iedereen maar blijft moelijk ooit zijn jullie aan de beurt en dan is iedereen jaloers op jullie
Wat naar voor je. En ik ga niet komen met dat het vast allemaal wel goed gaat komen. Want dat is zo, maar daar zit je niet op te wachten denk ik... Ik wens je heel veel kracht en positiviteit toe, en dat gevoel van: "iedereen behalve ik" ken ik, want daar zit ik zelf momenteel ook middenin,zo heb ik mn topic zelfs genoemd! Dikke knuffel van mij
Lievemama, ik kan het me helemaal voorstellen dat het voor jou moeilijk is dat het nu ineens niet meer wil lukken, begrijp ik het goed dat je nu een andere vriend hebt? Misschien een domme opmerking hoor maar hebben jullie er al eens over gedacht om je vriend zijn zaad te laten testen? Of gaan jullie al naar de gynaecoloog?
nee vrijdag wel weer afspraak bij HA maar echt serieus neemt hij ons niet omdat we jong zijn volgens hem. heb idd een hele lieve nieuwe vriend en is ook de papa voor mijn zoon dus ben echt dolgelukkig dat dat goed is gekomen en dat we toch een leuk gezinnetje kunnen zijn, maar toch voelt het niet compleet en na 2 jaar mag het wel een x
Wat vervelend.. Wij zijn nu pas 8mnd bezig maar iedere maand is er 1 teveel. Vooral als je zo je best doet en iedereen om je heen zwanger wordt of is. Ik ken het...
Heey Iedereen... Bedankt voor de reacties, woensdag 6 mei om 8.00 uur moet ik weer naar de vrouwendokter. Ik hoop dat we nu meer nieuws krijgen over hoe nu verder.... Wel wil ik even zeggen......als je tussen de 13 en de 20 of wat dan jaar niet zwanger wilt raken dan zijn er zat methodes om dat niet te worden dus een ongelukje is het nooit. Als je er voor kiest om zonder te doen of je vergeet de pil dan ben je er bewust van dat je zwanger kunt raken. Misschien is het moeilijk maar dat had je kunnen bedenken voordat je onveilig sex hebt, dus het spijt als ik moet zeggen dat ik totaal geen medelijden kan hebben als mensen zeggen dat het voor hun moeilijk is. Het zal wel moeilijk zijn maar goed als je zelf nog een kind bent dan lijkt me dat normaal. Wil niemand kwetsen maar helaas moet ik toegeven dat dat mijn standpunt is. Het maakt mij kwaad, kan er niks aan doen, heb altijd netjes op gepast en nu is die wens er en nu kan ik hem tot nu toe nog niet vervullen. en het doet me dan zeer als ik te horen krijg dat iemand van 17 zwanger is en niet eens weet wie de vader is. Lijkt mij niet zo gek.
Maar Sweettime, klopt het nou dat je wel al 3 dagen overtijd bent dus misschien toch weer zwanger kan zijn?
Hoi Emma Dat zou volgens de regels kunnen, ik heb gister en vandaag een test gedaan maar allebei negatief, ik heb eigenlijk geen zin meer om te testen want ik ben iedere keer intens verdrietig en zeer teleurgesteld. Ik wachte volgende week af, 6 mei moet ik weer naar de gyneacoloog en dan hoor ik het wel. Liefs
Wat een spannende tijden,Sweettime! Ik ben het zeker met je eens wat betreft het jong zwanger worden en doen alsof je niet wist hoe kinderen ontstaan... Maar hoe dan ook, daar hebben wij verder niks aan en is ons probleem niet verholpen daarmee. Was het maar waar natuurlijk. Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig. Ik ben 29 jaar en de meeste mensen zien me nog als "jong". "joh het kan nog zat".... Maar wat als het nog een paar jaar duurt en we gaan voor een 2e en die is er ook niet binnen no time??? Sorry, maar tegen dat soort goedbedoelde adviezen kan ik erg slecht tegen! Wat me ook bezig houdt is, waarom ben ik al die jaren aan de pil geweest nu ik toch niet zwanger kan worden???? Het is niet zo dat ik geen kinderen kan krijgen. We zijn net bezig met onderzoeken. Maar jaren die hormonentroep geslikt, regelmatig migraine, zware ongesteldheid... dan denk je ik stop met de pil... Gaat er eigenlijk van uit dat het binnen no time raak is.. Nee hoor! Zo naief ben ik ook niet dat ik niet wist dat het ook anders kon lopen, maar toch denk je, dat overkomt mij niet. Maar goed, ik hoop dat het voor jullie allemaal goed komt. Ik leef zeker met je mee!!!