Waarom wil je nu graag een kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aislyn, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hallo dames,

Ik ben bezig met het invullen van een zwangerschapsdagboek. Daarin staat de vraag, waarom wil je nu graag een kindje?

Ik vind het heel lastig om dat in een paar regels op te schrijven!

Ik wil graag ervaren hoe het is om moeder te zijn.
    Ik wil graag een kindje liefhebben en opvoeden met mijn gedachten en idealen
    Ik wil een kind van mij en mijn vriend als een ultieme bekroning van onze liefde
    Ik voel dat ik een kindje heel veel liefde heb te geven en dat wil ik graag doen

Het is een oerinstinct, hoe omschrijf ik dat op twee en een halve regel!

Ik hoor graag wat voor jullie de reden is om een kindje te willen.

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijke vraag.... Mijn man wilde bijvoorbeeld eigenlijk geen kinderen... maar hij wilde wel opa worden later.... Toen hij dat besefte wist hij dat hij heel graag papa wilde worden.

Ik denk dat de oerinstinct nog het best in de buurt komt.... maar je zal het zelf moeten invullen

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ja, het is natuurlijk voor iedereen anders. Maar ben ook wel benieuwd naar anderen.

4. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik denk dat dit idd erg moeilijk te beschrijven is. idd het oerinstict. het mama gevoel.

zoals ik in mijn onderschrift ook het staan: wanneer krijgt onze liefde handjes en voetjes?

het lijkt me niks mooier dan mijn genen en de genen van mijn vriend terug te zien in 1 klein mensje.
    het op te voeden naar onze richtlijnen en het te zien opgroeien. het samen onze liefde te geven.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb precies is het zelfde. Ik wil het uit het diepst van mijn hart. Maar waarom? Ik denk om de liefde die je kunt geven en hopelijk ook krijgt. Want praktisch gezien kan ik meer nadelen dan voordelen bedenken haha. Dat is natuurlijk niet zo, maar kindjes kosten geld, luisteren helemaal niet altijd en leggen beslag op de vrije tijd en je gaat minder werken.
    Maar ja, als gezin om vakantie lijkt me zo gezellig. Een kleintje zich zien ontwikkelen tot een mensje is onbetaalbaar. Ja, oerinstinct. Ik wil het gewoon!! :D

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Dat vind ik een mooie: om onze liefde handjes en voetjes te geven.
    Ik hoop dat het voor jullie snel de waarheid wordt :) en natuurlijk voor iedereen hier!

7. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik heb altijd geweten dat ik graag een mama zou zijn. en mijn man en ik zijn bijna 11 jaar samen, wij vinden dat we een kindje veel te bieden hebben warmte, geborgenheid, normen en waarden en een thuis maar bovenal veel liefde

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Waarom? Wij zijn er klaar voor.

Mijn man en ik zijn 12,5 jaar samen en dit jaar 5 jaar getrouwd. Ik wilde eerst nooit kinderen, daar is ons huis ook op gekocht. Mijn man wel, liever gister dan vandaag, maar hij koos voor mij. We zitten nu in een bijna 4 jaar durende verbouwing. Onze relatie heeft hier op zijn dieptepunt gezeten, maar is inmiddels beter dan ooit!
    Nu zijn we voldoende gegroeid om dit aan te kunnen samen, we kunnen nu samen de hele wereld aan! Een kindje zou alles kompleet maken.

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik heb daar opgeschreven dat het de ultieme bekroning is van onze liefde!

10. Q1987

Q1987 Niet meer actief

ik wil graag een kindje omdat ik echt de behoefte heb om mijn moedergevoelens te stillen, daarbij wil ik ook graag een kindje die mijn vader kent, (als een heeeele leuke opa) en ik en mijn vriend hebben samen 1 belangrijke reden, dat we niet oude ouders willen zijn (we zijn nu beide bijna ik 25 en hij 27)

11. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    "De ultieme bekroning van onze liefde" vind ik ook wel een hele mooie.
    Wij zijn er voor ons gevoel ook klaar voor en het mamagevoel
    roept. Ik wil niet meer alleen dochter zijn, maar ook moeder.
    Wil kunnen zorgen, zorgen voor een kindje van mijn vriend en mij samen.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    eerlijk gezegt kan in het niet eens verwoorden... tis een gevoel.. en de antwoorden gegeven.. thja het zijn zo van die standaard antwoorden (sorry)

13. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik wilde geen kinderen en mijn lief ook niet, tot ik hem met de kinderen van mijn broers en zussen zag. Hij zou zo'n fantastische papa zijn! Het is een gevoel, iets wat ik alleen voor hem voel en met hem deel...ik kan het niet uitleggen maar het hangt compleet samen met de diepe liefde die ik voor hem voel!

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Daar sluit ik mij geheel bij aan!

15. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Klinkt cliché en het is al in andere reacties voorgekomen; de ultieme bekroning van onze liefde voor elkaar, instinctgevoel, het mama willen zijn en een klein mensje onvoorwaardelijke liefde en zorg kunnen geven..

En pure nieuwsgierigheid naar een klein mensje; een combinatie van vriendlief en mij.... ;)

16. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nou cliche, een gevoel is niet cliche, de verwoording misschien maar ik vind dat daar niets mis mee is. Het is toch ook een ultieme bekroning van de liefde tussen jou en je partner als je bewust kiest voor een kindje samen?

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Het is moeilijk uit te leggen. Ik heb nooit zo'n hele sterke kinderwens gehad, we hadden het er wel eens over, maar het was echt iets voor 'later'. (ook al ben ik inmiddels 30)

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb er uiteindelijk wat van weten te maken. Bedankt voor alle reacties, vind het leuk om te lezen!

Deel Deze Pagina