Hallo Dames, Ik zal even beginnen met een kort achtergrond verhaal. Nadat we na ruim een jaar nog niet zwanger waren zijn we de mmm ingegaan, hier kwamen we erachter dat mijn vriend heel weinig goede zaadcellen heeft en dat dit waarschijnlijk de reden is dat we nog niet zwanger zijn. Ondertussen hebben we 4 iui's achter de rug en heb ik vorige week een kijkoperatie gehad om te kijken of bij mij niks mis was. Nu bijkt dus dat bij mij inderdaad alles in orde is en ondanks het feit dat ik een normale cyclus heb en tot nu toe bij iedere cyclus 2 eitjes had die bijna even groot of even groot waren, wil mijn gyn nu toch dat ik met hormonen ga beginnen. Volgens mijn gyn verhoogt dit toch de kans op een zwangerschap. Natuurlijk wil ik alles doen wat de kans op zwangerschap vergroot, maar ik sta er ook een beetje huiverig tegenover. Ik moet vanaf mijn volgende cyclus fostimon gaan spuiten en dat is normaal gesproken om eitjes te krijgen. Nu ben ik bang dat ik te veel eitjes ga krijgen waardoor de iui's zullen worden afgeblazen..... Heeft iemand er ervaring mee om hormonen te spuiten ondanks dat je een normale cylcus en eirijping/sprong hebt??? En hoeveel spuit je dan? Mijn gyn gaf eerst aan dat ik een halve ampul moest gaan spuiten en vandaag zei ze dat ik een hele ampul om de dag kan spuiten. Word er echt onzeker van....... Ik hoor graag jullie ervaringen! Groetjes Diene
Hallo Diene, ik heb van mezelf ook een goede ei-rijping en eisprong, 3 x IUI gedaan met alleen 5000 i.e pregnyl 36uur voor de behandeling. IUI 4 begonnen met puregon,maar wel pas op cd9( kwam door late levering apotheek:x), behandeling op cd14 gehad, dus te weinig tijd voor de puregon om zijn werk te doen. Gisteren weer begonnen met 50 i.e puregon( nu op cd 4, dus zou nu wel zijn werk moeten doen) a.s vrijdag 1e FM, dus ben benieuwd of er dan al meerdere eitjes aan het rijpen zijn Ik snap wel wat je bedoel dat je er huiverig over bent, ben ik ook wel.. stel dat er overstimulatie is, ben je toch een poging kwijt,weer een ronde weggegooid,maar dan weet de gyn dat ook en zullen ze de dosering voor een vlg poging toch wel aanpassen. Succes en hopelijk zie we elkaar snel bij het zwangere gedeelte
Hey babbel, Bedankt voor je reactie Wat vervelend van de apotheek, dat is wel balen als je je mediatie niet optijd krijgt! Het is voor jou dus wel spannend nu, ik duim voor je dat je niet te veel eitjes zult hebben. Als je al zolang bezig bent is het niet leuk als je opeens door te veel eitjes een cyclus zou moeten missen. Zou je me op de hoogte willen houden hoe het bij jou verloopt? Mag ik je ook vragen naar de reden dat jullie iui krijgen en waarom jij nu met hormonen moet beginnen? Jij ook veel succes en ik hoop ook dat we snel naar het zwangere gedeelte mogen!
Hoi Diene, Dit is vrij gebruikelijk hoor. Doen ze in ons ZH ook standaard. Inderdaad ook omdat uit onderzoek is gebleken dat je kansen per iui dan net een paar procent hoger liggen. Deze hogere kansen hebben volgens mij niet per sé met het aantal eitjes te maken, maar waar het precies aan ligt weten ze zelf ook nog niet volgens mij . Ik was in ieder geval in het begin ook wat huiverig onder het mom van 'waarom iets repareren dat niet stuk is?', maar gezien het resultaat ben ik blij dat we het hebben gedaan . Ook vond ik, toen ik eenmaal begonnen was met spuiten, het wel fijn om zelf ook iets 'te mogen doen'. Dus ook op die manier gaf het me wat meer rust dan alleen maar afwachten (zoals ik al die tijd daarvoor al had gedaan). Heel veel succes straks!!
Hoi Diene, Hier ook een hormoonspuitster terwijl mijn cyclus normaal is. (wel een lange cyclus, maar verder prima). Dit puur om de kansen op zwangerschap te verhogen. Ik heb helaas al 5 mislukte IUI's achter de rug. De eerste 3 IUI's zonder hormonen. De 4e IUI alleen met Puregon: ik begon op cyclusdag 3 met 50 eh Puregon en op cyclusdag 9 maarliefst 2 mooie follikels. De Puregon had goed z'n werk gedaan . De 5e IUI met Puregon en Pregnyl: op cyclusdag 9 een mooi groot follikel aan de li-kant en rechts helaas een paar kleintjes die niet meededen. Helaas voelde ik 's nachts al m'n eisprong en pas de volgende dag de IUI....mislukt dus. Nu de 6e IUI met Puregon en Pregnyl: op cyclusdag 9 (vandaag) een mooi groot follikel rechts. Groter dan de overige keren op dag 9 . Nu spuit ik eerder de Pregnyl dan de vorige IUI, hopelijk is de timing dan beter..... Ik heb wel wat bijwerkingen van de hormonen, maar daar staat tegenover een korte cyclus van rond de 26-28 dagen ipv 31-36 dagen. Ik heb tot nu toe gelukkig geen overstimulatie gehad. Maar ik spuit dan ook heel weinig Puregon. (minimale geloof ik). Succes!! Hoop snel een positieve test van je te zien .
We hebben na IUI 3 een evaluatie gekregen en toen stelde de gyn het zelf voor. Helaas na 12mnd nog niet zwanger en vanwege lagere kwaliteit van de zwemmers toen begonnen met IUI.
Hey Meiden, Bedankt voor jullie reacties! En het doet goed om te horen dat er bij jullie niet te veel eitjes waren en zelf al een resultaat bij Nana Nana, super dat het bij jullie geholpen heeft! de hoeveelste iui met hormonen was het raak als ik vragen mag? Zelf heb ik niet zo het gevoel dat ik blij ben dat ik ook iets mag doen, maar dat is meer omdat ik doodsbang ben voor spuiten Maar heb het er zeker wel voor over Zonnestraal, jammer dat je eitje te vroeg was gesprongen bij ronde 5 Hopelijk gaat het nu in ronde 6 goed en wordt dit eindelijk de ronde met succes!! Ik zal voor je duimen!! Mag ik vragen welke bijwerkingen je had van de hormonen? Ik heb tot nu toe alleen pregnyl gespoten en daar niet echt bijwerkingen van gehad. Ben wel benieuwd naar de eventuele bijwerkingen van de hormonen...... Wel fijn trouwens dat je cyclus korter is geworden, dat is toch weer minder lang wachten Babbel, dat is dus dezelfde reden als bij ons....de reden voor iui en voor de hormonen. Over 2 dagen je fm, ben benieuwd, ik duim voor een mooi eitje! Heb jij trouwens last van bijwerkingen van de hormonen?
Ja, helaas wel wat bijwerkingen,maar van de pregnyl wel veel meer dan van de puregon..dus dan zal het bij jou wel meevallen Ik reageer al op mijn eigen hormonen, heb accupunctuur om me groeipijn van het eitje te verminderen en eisprong zelf wat minder pijnlijk te maken , was zonder pregnyl al na me eisprong niet te genieten,nergens zin , manlief neemt me opmerkingen met een flink korreltje zout en dat is met de pregnyl alleen maar erger geworden.. dus ik ben geen goed vergelijkingsmiddel
Hoi diene, Bijwerkingen die ik heb van de hormonen: MOE! Opgeblazen gevoel vooral de 1e maand. Lichte hoofdpijn.
Oh en ovulatiepijn zoals babbel beschrijft heb ik ook. Dat had ik ook de 1e maand zonder de pregnyl. En dat opgeblazen gevoel heb ik juist van de puregon. Niet van de pregnyl.
Diene, ik zou nog laten weten hoe het bij mij is gegaan deze ronde: de 1e FM 2 eitjes, 2e en 3e helaas nog maar 1 eitje te zien en vandaag IUI5 gehad, dus bij mij zeker geen overstimulatie eigenlijk dus geen effect. Heel veel succes aankomende ronde Zonnestraal, jij nog veel succes en sterkte op het zenuwslopende wachtbankje
Thanks Babbel!! Ik haat die wachtweken!! :x Jij zit ook in de wachtweken, IUI 5 is een feit??? Ook heel veel sterkte!! Ik ga duimen voor je .
Ja Zonnestraal, ik zit ook weer op dat beroerde bankje probeer veel afleiding te zoeken,maar lukt niet heel erg goed..pff ..nou jij bent al over de helft( maar de laatste dagen vind ik juist het ergste) Hou je in de gaten hoor, hoop je over een week te zien bij 'ik ben zwanger'
Ja , dat herken ik wel hoor. Manlief is gelukkig wel een stukje positiever...ik ben in me hoofd soort al weer bezig met de volgende ronde...zo van als het nu niet gelukt is,dan..., vind hij niet zo leuk,dus dat probeer ik wel te laten
Sorry voor de trage reactie, ik was het topic even kwijt . Bij ons was de derde iui met spuiten raak, maar voor mn gevoel was dit eigenlijk de eerste geslaagde, want bij de eerste twee iui's sprongen mn eitjes te laat na de inseminatie. Ik had daarom deze derde keer de pregnyl heel eigenwijs 5 uur eerder gezet . Ik was trouwens in het begin ook doodsbenauwd voor die spuiten hoor. De eerste keer trilden mn handen zo erg dat ik de spuit er bijna niet in kreeg . Maar echt het went zoooooo snel, voor je het weet is het appeltje eitje en ikging het dus naar verloop van tijd echt waarderen. Ik heb overigens nauwelijks last gehad van bijwerkingen (alleen ietsje van de pregnyl, maar niks echt noemenswaardigs).
Hey meiden, Ben een tijdje niet hier geweest, vandaar dat ik nu pas reageer... Babbel en Zonnestraal hoe gaat het op het wachtbankje? Altijd zo vervelend dat wachten en de laatste dagen vind ik ook altijd het moeilijkste. Ik zal hard voor jullie duimen! Dank jullie wel voor de reactie's over de bijwerkingen! Nana ook nog bedankt voor je reactie! Weet niet of ik ooit over de angst met spuiten heen kom....heb het al geprobeerd, maar lukt niet echt Nog ff en je bent uitgelteld! spannend.....